Winterbanden

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Iemand ervaring met Fulda winterbanden?
Ik hoorde van de bandenboer die ze er onder heeft gezet voor mij dat het een Oostenrijks merk is, dan zal het toch wel goed zijn?

Graag jullie mening/ervaring.

grt Barry
JW240
2nd Gear member

ik heb fulda banden onder mijn 240, rijden goed. Ze zijn gloednieuw en hebben een behoorlijk diep profiel, maken wel wat meer herrie dan gewone zomerbanden...
met de vorige set Fulda winterbanden heb ik ook de hele zomer gereden, reden erg goed, weinig herrie.

in de sneeuw (hier in de bergen :-P) gingen ze erg goed....
1991 240 Turbo | B230F+T | M90 | 293 KKm | Turbo Turbo sinds 2-2010
2.4TXC70
2nd Gear member

Ik heb Fulda Supremo in de maat 195 50 15 onder mijn golf zitten en ik vind ze super.( Pa heeft Vredstijn Wintergummies dr onder) Mijn golf is met regen nogal gauw onderstuurt in de bocht.... laat je dan het gas los komt de achterkant als een idioot omzetten. Sinds 2,5 week heb ik de Fulda`s er weer onder en ik kan doen wat ik wil, onderstuur krijg ik niet tot nauwlijks ook de achterkant volgt precies het spoor. Echt super banden vind ik het.

Vorig jaar in de sneeuw heb ik er helemaal profijt van gehad.. want een grip met die banden.

Ik heb overigens geen ander type winterbanden eronder gehad dus wat dat betreft is mijn ervaring eenzijdig.
mvanderkrol
1st Gear member

Ik heb Fulda Kristall Monteiro 2 eronder zitten. Wel iets meer geluid als normaal maar niet hinderlijk. En rijdt prima. Nog geen ervaringen in winterse omstandigheden maar dat komt in maart wel, dit land een beetje kennende. Succes!
Volvo S40 1.8 Europa, 1997
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

@ mvanderkrol; dat is ook mijn type band, ik ga je begin februari vertellen of je blij of bezorgt op vakantie kan gaan...;"-}

Grt Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Hans oet Twent
8th Gear member

Barry (Grillmeister) schreef:Iemand ervaring met Fulda winterbanden?
Ik hoorde van de bandenboer die ze er onder heeft gezet voor mij dat het een Oostenrijks merk is, dan zal het toch wel goed zijn?

Graag jullie mening/ervaring.

grt Barry
Barry,
Prima band! Ook in winterse omstandigheden. (Bergen) Hij zal wellicht in verhouding wat meer lawaai kunnen maken. Voor mij was dat geen hinder. Immers de radio aan en eventueel aan de telefoon, je hoort het op het laatst niet meer. Grip meer dan perfect, ook met Caravan erachter, prijs is ook oke.
Ik zou me er niet druk om maken, zodra de V70 (wellicht) ooit op de oprit komt te staan, dan zijn de Fulda's absoluut een optie.

Succes. HANS
bernhard
2nd Gear member

ik heb ook fulda's onder de v70 zitten.. fulda kristal... bevalt wel goed, net zoals de prijs... 88 euro per stuk:) maar tis nog niet echt koud of glad geweest dus daarover kan ik geen info geven... maar qua geluid is het eigenlijk hetzelfde als bij mn vorige banden(michelin premacy's voor en van die schijt champiro's achter... en dat viel al hard mee...

groeten bernhard
geschiedenis
144 b20 1970
440 1.8i 1993
V70 2.5i 1997
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”