Rechter buitenspiegel V50 2.4 trilt na uitklappen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
leonardus56
1st Gear member

Mensen,

Beetje aparte storing vanaf de vorige maand aan mijn V50 2.4 geartronic uit 2008. Het gebeurd niet altijd maar wel met enige regelmaat. Als ik mijn buitenspiegels weer uitklap na het parkeren (li + re ingedrukt houden) en ik ga daarna boven de 80 km/h rijden dan begint de spiegel te trillen. Niet echt heel erg maar wel storend. De eerste keer dat ik het merkte was toen we de afgelopen maand uit Zuid- Frankrijk terug reden met de caravan achter de auto. Als ik bij stilstand aan de spiegel voel zit hij niet los. iemand enig idee? Bedankt voor het meedenken alvast.
snorremans
5th Gear member

Het trillen van de spiegel is dat het spiegelhuis of het spiegelglas wat trilt ?
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
leonardus56
1st Gear member

@ Snorremans, het spiegelglas trilt, niet de behuizing. Je kan daarom minder makkelijk achteruit kijken aan de rechter kant bij iets hogere snelheden.
Fee50
Starter

Ik heb dat ook eens gehad. Bij de garage bleek dat ze de spiegel weer "in het systeem" konden drukken. Kap is er niet afgeweest. Ik had dat zelf al geprobeerd, totdat ik niet meer harder durfde te drukken. Bleek dus wel wat kracht opgezet te moeten worden. Tricky...
m-kliko
4th Gear member

Als het spiegelglas trilt kan het alsnog twee dingen zijn:
Je hebt het spiegelglas zelf, en daarachter een plastic houder waar het glas op geplakt zit. De plastic houder zorgt ervoor dat je de spiegel kunt vastklikken in de behuizing.
Ik had laatst een spiegel waar het glas los zat van de plastic houder. Stukje dubbelzijdige tape erachter, even aanduwen en hij zit nog steeds. (3 weken geleden ofzo?)
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”