In maart dit jaar heb ik mijn V50 D3 ingeruild voor een V60 D3 Geartronic met 140.000 km (136 PK omdat hij uit België geïmporteerd is).
Aanvankelijk heb ik het probleem gehad dat de start-stop niet werkte. Dit is keurig in de garantie verholpen door de garage waar ik de auto heb gekocht door een nieuwe accu te plaatsen. Enige tijd later kreeg ik tijdens het rijden op de display de melding dat ik zo snel mogelijk naar de dealer moest omdat de koeling niet werkte. Na op advies van de verkopende garage een halve liter bijgevuld te hebben was ook dit probleem opgelost. Ik heb door de garage wel laten checken of er een lek in het koelsysteem was, maar die is niet gevonden. Het lijkt mij vreemd dat een koelsysteem bijgevuld moet worden, ik zou willen weten wat de oorzaak kan zijn.
Momenteel zit ik met het probleem dat de V60 weer bij de garage staat omdat hij, na een melding op de display dat er wat met het uitlaatgasreinigingssysteem aan de hand is en het advies om naar de dealer te gaan. Ik heb naar de garage opgebeld en kreeg te horen dat ik de auto mocht brengen, dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Ook niet toen hij op weg naar de garage in de "noodloop" ging. Daardoor had ik nauwelijks nog vermogen. Aan het roetfilter zou het niet liggen, zo kreeg ik te horen.
Mijn vertrouwen in deze auto wordt op de proef gesteld, vooral omdat de V50 met dezelfde motor nooit voor problemen heeft gezorgd.
Ik ben benieuwd of andere leden van dit forum soortgelijke problemen hebben gehad, wat de oorzaak was en hoe dit opgelost is.
V60 D3 Geartronic 2012 in "noodloop"
- vankol
- 4th Gear member
Heb zelf ook een D3 weliswaar een S60 met 163 pk zonder start stop maar heb ook wel eens meldingen van een onwillige sensor, hoewel de auto perfect loopt en ook niet in de noodloop gaat. Ik reset dus de melding en rij vrolijk door, in de garage wisten ze ook niet met zekerheid te zeggen, ze willen dan wat gaan uitproberen door sensoren te vervangen, maar ik heb zoiets van tja dat kost geld en ze weten net of het helpt.Willem66 schreef: In maart dit jaar heb ik mijn V50 D3 ingeruild voor een V60 D3 Geartronic met 140.000 km (136 PK omdat hij uit België geïmporteerd is).
Aanvankelijk heb ik het probleem gehad dat de start-stop niet werkte. Dit is keurig in de garantie verholpen door de garage waar ik de auto heb gekocht door een nieuwe accu te plaatsen. Enige tijd later kreeg ik tijdens het rijden op de display de melding dat ik zo snel mogelijk naar de dealer moest omdat de koeling niet werkte. Na op advies van de verkopende garage een halve liter bijgevuld te hebben was ook dit probleem opgelost. Ik heb door de garage wel laten checken of er een lek in het koelsysteem was, maar die is niet gevonden. Het lijkt mij vreemd dat een koelsysteem bijgevuld moet worden, ik zou willen weten wat de oorzaak kan zijn.
Momenteel zit ik met het probleem dat de V60 weer bij de garage staat omdat hij, na een melding op de display dat er wat met het uitlaatgasreinigingssysteem aan de hand is en het advies om naar de dealer te gaan. Ik heb naar de garage opgebeld en kreeg te horen dat ik de auto mocht brengen, dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Ook niet toen hij op weg naar de garage in de "noodloop" ging. Daardoor had ik nauwelijks nog vermogen. Aan het roetfilter zou het niet liggen, zo kreeg ik te horen.
Mijn vertrouwen in deze auto wordt op de proef gesteld, vooral omdat de V50 met dezelfde motor nooit voor problemen heeft gezorgd.
Ik ben benieuwd of andere leden van dit forum soortgelijke problemen hebben gehad, wat de oorzaak was en hoe dit opgelost is.
Daarom blijf ik er maar mee rijden, merk er toch verder niets van en verbruik is prima, ook bij de APK hadden ze geen opmerkingen bij de 4 gas test.
Bij jou zou het ook evt een sensor kunnen zijn
Laatst gewijzigd door vankol op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik heb op m'n diesel ook een paar keer het "noodloopprobleem" gehad. Het bleek uiteindelijk in een van de turbodruksensoren te zitten. Er is eentje vervangen en sindsdien storingsvrij geweest. De sensor was niet eens zo heel erg duur, maar hij zat bij de V70 op een dusdanig lastige plaats, dat het toch wel een klus was om 'm te verwisselen. Uiteindelijk rekende mijn dealer daar maar een schappelijk "uurtje" voor.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
-
- Starter
Ik heb bericht gekregen van de garage. De V60 is klaar. Ik kan hem ophalen. Het probleem zou een lek in de turboslang zijn. Ik hoop dat hiermee de problemen opgelost zijn en dat ik het vertrouwen in deze auto op kan gaan bouwen.
- Nyttland
- 2nd Gear member
Nieuwe dop om zeker te zijn dat deze niet 'lek' is, kan wonderen doen!Willem66 schreef: In maart dit jaar heb ik mijn V50 D3 ingeruild voor een V60 D3 Geartronic met 140.000 km (136 PK omdat hij uit België geïmporteerd is).
Aanvankelijk heb ik het probleem gehad dat de start-stop niet werkte. Dit is keurig in de garantie verholpen door de garage waar ik de auto heb gekocht door een nieuwe accu te plaatsen.
Enige tijd later kreeg ik tijdens het rijden op de display de melding dat ik zo snel mogelijk naar de dealer moest omdat de koeling niet werkte. Na op advies van de verkopende garage een halve liter bijgevuld te hebben was ook dit probleem opgelost. Ik heb door de garage wel laten checken of er een lek in het koelsysteem was, maar die is niet gevonden. Het lijkt mij vreemd dat een koelsysteem bijgevuld moet worden, ik zou willen weten wat de oorzaak kan zijn.

Renault Espace 1.8 PH2 225pk Paris Initiale
Renault Clio 0.9 PH2 90pk Intens
Renault Clio 0.9 PH2 90pk Intens
Volvo V60 2.0 D3 5c 6GT R-Design MY12 VolvoTune 185pk/480Nm
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk
Audi A6 Limousine 2.0TDI/140pk
Renault Laguna Hatchback 2.016v/140pk
Audi A4 Limousine 2.0TDI/131pk
Renault Megane GrandTour 1.5dCi/82pk
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD/140pk
Ford Focus 1.8TDdi/90pk
Alfa Romeo MiTo 1.3JTDm/84pk