Beste forum leden,
Ik heb een probleem met mijn airco.
Het probleem is dat de compressor niet inkomt als deze via de de knop in de auto wordt geactiveerd.
Er is al het nodige gecontroleerd en gebleken is dat de vulling goed is (net laten vacuüm trekken en vers opvullen) en dat de compressor goed werkt.... (doormiddel van signaal van buitenaf geven) De koppeling werkt gewoon.
Alleen het signaal komt dus niet bij het relais om de koppeling te bekrachtigen.
Hebben jullie met dit probleem ook ervaring?
Kan mijn dashboard bedieningsknop het probleem zijn of is het één van de drukschakelaars?
Jullie tips zie ik graag tegemoet.
Probleem met signaal voor airco compressormotor
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Zoals je al aangeeft dat het relais niet het signaal bereikt naar de koppeling van de compressor zou ik inderdaad het relais eerst eens nakijken.
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Probeer eerst eens de drukschakelaar overbruggen en dan kijken of de compressor in komt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Cream4u
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20.09.2012 - 13:21
- Locatie: Brabant
Bedankt voor de feedback.
Het relais komt in via de bypass zoals door mij aangegeven.
De drukschakelaar overbruggen heeft geen effect.....
Wat overblijft.... aan/uit knop in de auto.... die is mogelijk defect dus...
Het relais komt in via de bypass zoals door mij aangegeven.
De drukschakelaar overbruggen heeft geen effect.....
Wat overblijft.... aan/uit knop in de auto.... die is mogelijk defect dus...
Laatst gewijzigd door Cream4u op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO C70 GT T5 from 1998, 2.3 full options
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Er zit een vriessensor in de verdamper, en nog een hd sensor op de pomp. Deze beiden kunnen dit ook nog veroorzaken. Dus beiden even overbruggen om te controleren welke mogelijk de oorzaak is. Weet niet uit mijn hoofd of de hd sensor de pomp direct onderbreekt of een signaal aan de comuter doorgeeft. Kan dit nu vanaf mijn vakantie adres niet nazien.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95