De (proefrit-)auto was een karig uitgevoerde XC60 D5 Inscription in Fusion Red. Helaas geen veiligheids-opties, geen B&W audio, wel heads-up display. Geen luchtvering.
Bevindingen:
Ik ben geen dieselrijder (nu V60 Summum T5), maar de D5 lijkt me een prima motor voor deze auto. Trok snel op en zeker geen "lawaaimaker".
Fusion Red. Smaken verschillen, maar deze kleur is niet mijn kleur. Even naar een ander filiaal gereden om een Pine Grey uitvoering in de showroom te bekijken. En dat bevestigde de originele keuze.
High End audio. Voldoet prima, is beter dan de audio in mijn huidige V60 en die vind ik al niet slecht. B&W zal zeker nog mooier zijn met tweeter-on-top, maar mij te prijzig.
Het heads-up display stond niet op mijn bestelling en heb ik tijdens de proefrit ook snel uitgezet. Had een paar keer het idee dat er op de weg voor mij "iets gebeurde".
Auto rijdt goed. Had hem graag met luchtvering gereden, die heb in nml. besteld. Ruime auto en "hoge zit" bevalt prima

Gelukkig heb ik een hoop andere zaken al in Beesd gezien en gelezen in het manual.
Wielen:
Origineel had ik op mijn bestelling 20" voor de zomerwielen en 20" voor de winterwielen staan.
Mede door hulp hier op het forum en contact met Volvo Cars NL bleek dat 20" winterwielen met sneeuwkettingen niet compatibel te zijn met de XC60.
Nu gekozen voor de originele 19" Inscription wielen voor de zomer, en een 19" wielen-set voor de winter. Helaas zijn de originele 19" Inscription wielen niet als set winterwielen verkrijgbaar, maar alleen als "speciale" bestelling a €3000+. De 17" en 18" vind ik niet mooi, dus dan maar een andere 19" set uit de prijslijst a €2400.
-Update 17/08:
19" wielen-set nu zelf samengesteld uit (jazeker) originele 19" Inscription velgen (bij VStore.nl) en winterbanden (moet nog even kiezen/bestellen). Kosten komen dan in de buurt van €2500, dus maar weinig meer dan de 2e keuze

Bestelling:
Dus de bestelling niet veel veranderd, Pine Grey T5 AWD in Inscription met alle lines en verschillende opties o.a. trekhaak, donkere ruiten achter, rondom gelamineerde ruiten en luchtvering. Wielen zoals hierboven beschreven. Verwachte levering rondom wk 43.
We kijken er naar uit.