Hallo allemaal.
Ik heb een vervelend probleem met mijn V70R uit 2004.
Het zal voor sommige liefhebbers vloeken in de kerk zijn om met een V70R, op LPG, met de caravan op stap te gaan.
Gisteren, zaterdag, ben ik om 09.00 vertrokken vanuit Almere met een caravan van 1400 kg aan de trekhaak.
Doel was Luxemburg.
Netjes de cruise-control op 90 km gezet, in de 5e versnelling om de motor te ontzien (2600 toeren).
Al na 10 km op de snelweg begon de motor onregelmatig te lopen, zonder vermogen, en heb de auto stilgezet op een parkeerplaats.
Na starten op zowel benzine als LPG bleef de motor onregelmatig stationair lopen.
ANWB wegenwacht heeft een uur gezocht, maar kon de oorzaak niet vinden (bobines leken ok).
De auto is nu afgesleept naar de dealer en ik heb een vervangende auto van de ANWB gekregen om toch op vakantie te kunnen (V90, niet slecht !!!)
De auto heeft tot gisteren als een zonnetje gelopen, nooit problemen of onregelmatig lopen gehad.
Dus dit kwam toch wel onverwacht.
Enige wat mij opviel de laatste tijd, was dat de accu wat minder werd, maar dat mag ook wel na 353.000 km en 14 jaar.
Iemand een idee ?
Een defecte accu lijkt mij dit niet te kunnen veroorzaken ?
Mocht ik niet meteen reageren op reacties, niet boos worden, want ik zit op een camping met een slechte wifi-verbinding en het beloofde 4G werkt ook voor geen meter...
M.vr.groet, Wim
V70R met problemenHall
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26904
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Reed je met de caravan erachter op benzine of op lpg?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Bobines die ok lijken zegt niet alles vooraf.
Zelf nu en dan onregelmatig gehad.. bobines preventief vervangen na VEEL dingen nagelopen te hebben.
(wel goedkoop 170 euro voor 5 Bosch uit duitsland en zelf gemonteerd).. liep daarna weer als een zonnetje.
Als eerste gewoon uitlezen (bij dealer.. of zelf voor 100 euro chinese vida kopen)
voor zelfde geld is iets simpels als sensor bv laaddruksensor
Zelf nu en dan onregelmatig gehad.. bobines preventief vervangen na VEEL dingen nagelopen te hebben.
(wel goedkoop 170 euro voor 5 Bosch uit duitsland en zelf gemonteerd).. liep daarna weer als een zonnetje.
Als eerste gewoon uitlezen (bij dealer.. of zelf voor 100 euro chinese vida kopen)
voor zelfde geld is iets simpels als sensor bv laaddruksensor
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
8 vd 10 keer bobine probleem bij v70r. En zoals al aangegeven, dat kan niet altijd worden uitgelezen, zeker niet door simpele device van ANWB
Laatst gewijzigd door Marc Apeldoorn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Kan ook dat d dynamo slecht wordt, icm met een overlijdende accu. Geeft hele nare storingen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10
Ik reed op dat moment op LPG, maar bij overschakelen op benzine bleef de motor slecht lopen.
Zelf hoop ik ook op een bobine-probleem of problemen door een defecte accu.
Accu was ik al van plan te vervangen voor de winter, had niet veel power meer.
Meneer van de ANWB opperde misschien een kapotte klep (maar volgens mij wist die het gewoon niet meer).
Ik hoop het niet en het lijkt mij dat zoiets niet ineens gebeurd (behlve als de klep spontaan zou afbreken, maar dat zou je wel horen denk ik....)
Auto word vandaag door de dealer bekeken, hoop dat het meevalt.
Komende dagen moet ik het maar doen met een V70, ook niet echt verkeerd......
Zelf hoop ik ook op een bobine-probleem of problemen door een defecte accu.
Accu was ik al van plan te vervangen voor de winter, had niet veel power meer.
Meneer van de ANWB opperde misschien een kapotte klep (maar volgens mij wist die het gewoon niet meer).
Ik hoop het niet en het lijkt mij dat zoiets niet ineens gebeurd (behlve als de klep spontaan zou afbreken, maar dat zou je wel horen denk ik....)
Auto word vandaag door de dealer bekeken, hoop dat het meevalt.
Komende dagen moet ik het maar doen met een V70, ook niet echt verkeerd......
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26904
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Sowieso altijd op benzine rijden met de caravan erachter.
Kans dat de boel nu te heet is geworden en er inderdaad een bobine stuk is.
Kans dat de boel nu te heet is geworden en er inderdaad een bobine stuk is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10
Ik kreeg net een verontrustend belletje van de dealer.
Ze hebben een cilinderlektest gedaan en daaruit blijkt dat meerdere cilinders, maar met name cilinder nummer 3, te veel lekkage heeft.
Volgens de dealer is dit waarschijnlijk een kleppenprobleem.
Voorstel is nu een nieuwe cilinderkop te plaatsen a 2500 Euro, incl. arbeid.
Iemand ervaring met een cilinderkoprevisie of goede tips ?
Morgenochtend moet ik de knoop doorhakken wat te doen.
Ze hebben een cilinderlektest gedaan en daaruit blijkt dat meerdere cilinders, maar met name cilinder nummer 3, te veel lekkage heeft.
Volgens de dealer is dit waarschijnlijk een kleppenprobleem.
Voorstel is nu een nieuwe cilinderkop te plaatsen a 2500 Euro, incl. arbeid.
Iemand ervaring met een cilinderkoprevisie of goede tips ?
Morgenochtend moet ik de knoop doorhakken wat te doen.
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55
Ik zou op zoek gaan naar een goed T5 blok. (260 PK uitvoering)
Straks heb je een nieuwe kop en scheurt je cilinder. Gebeurt ook regelmatig.
T5 blok is het sterktste blok. Icm met flashlube ook prima geschikt voor LPG gebruik.
Straks heb je een nieuwe kop en scheurt je cilinder. Gebeurt ook regelmatig.
T5 blok is het sterktste blok. Icm met flashlube ook prima geschikt voor LPG gebruik.
XC90 T8 - 2017 - R-Design
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is inderdaad wat CH aanhaalt vaak dieper liggende problemen, zoals een gescheurd blok. Zou de auto zeker niet door de dealer laten repareren ivm de exorbitante kosten. Zoek een goede specialist en haal de auto weg bij de dealer!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- haasje
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
- Locatie: Boxtel
Die kleppen zijn toch gewoon te stellen?
Aan de andere kant, kleppen gaan niet spontaan lekken, er zal dus wel een ander probleem zijn.
Aan de andere kant, kleppen gaan niet spontaan lekken, er zal dus wel een ander probleem zijn.
Laatst gewijzigd door haasje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26904
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zeker met het "waarschijnlijk" erbij kan het zomaar iets anders zijn en ben je nog duurder uit.
Ook mijn keuze zou een specialist zijn, die heeft waarschijnlijk meer kennis over het blok en kan voor heel wat minder geld meer werk doen
Ook mijn keuze zou een specialist zijn, die heeft waarschijnlijk meer kennis over het blok en kan voor heel wat minder geld meer werk doen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10
Ik heb met Dennis in Elst proberen te bellen, hij zou me terugbellen.
Dat heeft hij nog niet gedaan.
Ik heb ook nog gebeld met een motorrevisie-bedrijf.
Die vroeg mij naar de symptomen en wat de dealer had geconstateerd (lektest).
Ook hij zei direct dat het de kleppen zouden zijn (ivm LPG).
Een koprevisie bij hem, incl. demontage/montage, zou komen op 2100 ex.
Dan lijkt het voorstel van de dealer (2500 all-in) nog wel mee te vallen.
Maar blijft een boel geld.
Een motor van een T5 erin gaat mij aan het hart, wil de auto graag origineel houden.
Word vervolgd....
Dat heeft hij nog niet gedaan.
Ik heb ook nog gebeld met een motorrevisie-bedrijf.
Die vroeg mij naar de symptomen en wat de dealer had geconstateerd (lektest).
Ook hij zei direct dat het de kleppen zouden zijn (ivm LPG).
Een koprevisie bij hem, incl. demontage/montage, zou komen op 2100 ex.
Dan lijkt het voorstel van de dealer (2500 all-in) nog wel mee te vallen.
Maar blijft een boel geld.
Een motor van een T5 erin gaat mij aan het hart, wil de auto graag origineel houden.
Word vervolgd....
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55
Vergis je niet in een T5 blok.
Met een goede tuning erin, in combinatie met een 3" downpipe en uitlaat zit je zo op 330 PK.
Omdat de cilinderinhoud minder is, zijn de cilinderwanden sterker. Scheuring komt bij R blokken regelmatig voor.
Wil je perse je eigen blok houden, zou ik het cilinderblok in elk geval laten controleren.
Er zijn ook specialisten die de boringen kunnen versterken door het plaatsen van shims. Aangezien je kop er toch al af ligt, zou ik dat stukje zekerheid zeker (laten) inbouwen.
Met een goede tuning erin, in combinatie met een 3" downpipe en uitlaat zit je zo op 330 PK.
Omdat de cilinderinhoud minder is, zijn de cilinderwanden sterker. Scheuring komt bij R blokken regelmatig voor.
Wil je perse je eigen blok houden, zou ik het cilinderblok in elk geval laten controleren.
Er zijn ook specialisten die de boringen kunnen versterken door het plaatsen van shims. Aangezien je kop er toch al af ligt, zou ik dat stukje zekerheid zeker (laten) inbouwen.
XC90 T8 - 2017 - R-Design
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik vermoed maar zo dat hij niet gaat bellen. heb hem op 2 mailadress gemaild en zijn voicemail ingesproken. Zit na 3 weken nog op antwoord te wachten.WimS60 schreef: Ik heb met Dennis in Elst proberen te bellen, hij zou me terugbellen.
Dat heeft hij nog niet gedaan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
edraket schreef:Ik vermoed maar zo dat hij niet gaat bellen. heb hem op 2 mailadress gemaild en zijn voicemail ingesproken. Zit na 3 weken nog op antwoord te wachten.WimS60 schreef: Ik heb met Dennis in Elst proberen te bellen, hij zou me terugbellen.
Dat heeft hij nog niet gedaan.
Ze hebben het erg druk.
Zou een sms sturen met je vraagstelling. kan ie wat concreters mee

V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Had ik ook al gedaan, had beloofd te reageren, maar helaas...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
zeker niet aan de orde.. maar specifiek bedrijf in gedachten ?CH Racing M900 schreef: Vergis je niet in een T5 blok.
Met een goede tuning erin, in combinatie met een 3" downpipe en uitlaat zit je zo op 330 PK.
Omdat de cilinderinhoud minder is, zijn de cilinderwanden sterker. Scheuring komt bij R blokken regelmatig voor.
Wil je perse je eigen blok houden, zou ik het cilinderblok in elk geval laten controleren.
Er zijn ook specialisten die de boringen kunnen versterken door het plaatsen van shims. Aangezien je kop er toch al af ligt, zou ik dat stukje zekerheid zeker (laten) inbouwen.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10
Klopt, ben niet terug gebeld.edraket schreef:Ik vermoed maar zo dat hij niet gaat bellen. heb hem op 2 mailadress gemaild en zijn voicemail ingesproken. Zit na 3 weken nog op antwoord te wachten.WimS60 schreef: Ik heb met Dennis in Elst proberen te bellen, hij zou me terugbellen.
Dat heeft hij nog niet gedaan.
Een half jaar terug ook contact proberen te leggen voor het vervangen van mijn stuurhuis, ook nooit een reactie op terug gekregen.
Ga deze meneer dus ook niet meer contacten....