Hallo allen,
Ik ben dus sindskort in het bezit van een V60 M2016 (AT1546). Nu lees ik in het boekje dat mijn auto een alarmsysteem zou hebben? (er staat niet bij dat het een optie is). Hoe zit dit precies? En hoe weet ik welke klasse ik heb? De dealer heeft mij hier niks over verteld.
Alvast bedankt!
Groet,
Marin
Alarmsysteem?
-
- 2nd Gear member
Dank, het is een V60 geen XC60. Ik werd getriggered door het feit dat overal sterretjes staan met "optie" alleen bij het alarm niet. Vandaar.OGA244 schreef: std zit er geen alarm op, wel een klasse 1 startonderbreker.
het "boekje" is algemene XC60 info, dus van toepassing voor alle modellen en alle beschikbare/bestelbare opties
- Volvo V60 T6 Recharge AWD MY'25 Silver Dawn
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Op blz. 190 van jouw Instructieboekje staat onderaan wel een sterretje met Optie/accessoire maar dat heeft alleen betrekking op de evt. aanwezigheid van een niveausensor en een bewegingsmelder.
Omdat je uit het knipperen van de rode led op je dashboard niet kunt afleiden of je wel of geen alarm hebt, kun je om het helemaal zeker te weten de vergrendelde auto ontgrendelen (portier li. voor) met het uitneembare sleutelblad van de transpondersleutel en de auto openen.
Hels kabaal = alarm.
Doodse stilte = geen alarm.
Ik had n.l. dezelfde vraag als jij maar dan voor een S60 MY16 (AT1546) en wilde het gewoon zeker weten.
Overigens vind ik het erg zielig van een fabrikant als Volvo dat er standaard geen alarm opzit!!!!
Minimaal de portieren, motorkap en kofferbak hadden toch wel beveiligd mogen zijn. Niveausensor en/of bewegingsmelder als optie? Ok, daar kan ik nog inkomen.
Rob
Omdat je uit het knipperen van de rode led op je dashboard niet kunt afleiden of je wel of geen alarm hebt, kun je om het helemaal zeker te weten de vergrendelde auto ontgrendelen (portier li. voor) met het uitneembare sleutelblad van de transpondersleutel en de auto openen.
Hels kabaal = alarm.
Ik had n.l. dezelfde vraag als jij maar dan voor een S60 MY16 (AT1546) en wilde het gewoon zeker weten.
Overigens vind ik het erg zielig van een fabrikant als Volvo dat er standaard geen alarm opzit!!!!
Minimaal de portieren, motorkap en kofferbak hadden toch wel beveiligd mogen zijn. Niveausensor en/of bewegingsmelder als optie? Ok, daar kan ik nog inkomen.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- OGA244
- 8th Gear member
daar zit een uiterst fatsoenlijk slot opgsx750r schreef: Op blz. 190 van jouw Instructieboekje staat onderaan wel een sterretje met Optie/accessoire maar dat heeft alleen betrekking op de evt. aanwezigheid van een niveausensor en een bewegingsmelder.
Hels kabaal = alarm.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Moet ik hier nu de conclusie uit trekken dat de Optie alarm eigenlijk overbodig is? Veel zo niet de meeste verzekeringsmaatschappijen hebben daar toch een geheel andere mening over.OGA244 schreef:daar zit een uiterst fatsoenlijk slot opgsx750r schreef:Minimaal de portieren, motorkap en kofferbak hadden toch wel beveiligd mogen zijn. Niveausensor en/of bewegingsmelder als optie? Ok, daar kan ik nog inkomen.
Ik breng ook nog even onder de aandacht dat ondanks of misschien wel dankzij die fatsoenlijke sloten, het autodieven-/inbrekersgilde vaak genoodzaakt is om nogal onfatsoenlijk te werk te gaan .............
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- OGA244
- 8th Gear member
Wil je iets beveiligen staat het je vrij om de schijnveiligheid van een alarm te bestellen, veel, zoniet de de meeste verzekeringsmaatschappijen vragen er onder de € 75.000,-- iig niet om.
Met alarm blijven auto's die echt gewild zijn evenmin staan.
Met alarm blijven auto's die echt gewild zijn evenmin staan.
-
- 5th Gear member
In al mijn vorige wagens zat standaard een alarm systeem behalve in de xc60 nu...Ik kon het in het begin bijna niet geloven maar blijkbaar is bij volvo een alarm systeem een optie,ook al gaat het over wagens van 50 000€
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Het Volvo-alarm kost ong. 795,- om achteraf in te bouwen, het alarmcertificaat erbij is 15,-.
Die "schijnzekerheid" (waardoor dieven eerder naar de volgende Volvo om de hoek lopen) is heeel fijn voor je gemoedsrust.
Die "schijnzekerheid" (waardoor dieven eerder naar de volgende Volvo om de hoek lopen) is heeel fijn voor je gemoedsrust.
Laatst gewijzigd door Battlecruiser op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 6th Gear member
Zolang je keyless entry/start hebt is een alarm zonde van het geld.
Laatst gewijzigd door Jelmer de Jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paul
- Geartronic member
Wat een onzin dat alarm standaard zou moeten zijn, dan gaat uiteindelijk de prijs om hoog en krijg je mensen die het helemaal niet willen het ook in hun auto. Werkt toch voor geen meter, niemand die er op reageert.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Als er een certificaat bij moet zitten denk ik niet dat ik een systeem heb. De auto is van de dealer zelf geweest dus dan had ik die er vast bij ehad. Maar ik zal het eens testen 

- Volvo V60 T6 Recharge AWD MY'25 Silver Dawn
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Helemaal mee eens, het moet niet van de verzekering en de enige reaktie die je ziet als er weer eens een autoalarm af gaat zijn gezichten van "pfff weer eentje met een loos alarm".Paul schreef: Wat een onzin dat alarm standaard zou moeten zijn, dan gaat uiteindelijk de prijs om hoog en krijg je mensen die het helemaal niet willen het ook in hun auto. Werkt toch voor geen meter, niemand die er op reageert.
In mijn XC70 zat het in af fabriek, in de C70 niet omdat we het zelf niet echt nodig vonden.
Als ze je auto echt willen, ben je hem kwijt, alarm of niet, zelfs een GPS tracker slopen ze er tegenwoordig uit, of desnoods sleuren ze je wel uit de auto als je wil vertrekken of staan ze aan je bed om de sleutel te komen vragen....
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- mga1600
- 6th Gear member
Van de meeste verzekeringsmaatschappijen is het wèl verplicht om een klasse 3 alarm te hebben boven een bepaalde waarde van de auto. En een alarm klasse 5 (VOC wordt met zo'n certificaat geleverd) krijg ik korting op de premie.BlackcurrantV70 schreef:Helemaal mee eens, het moet niet van de verzekering en de enige reaktie die je ziet als er weer eens een autoalarm af gaat zijn gezichten van "pfff weer eentje met een loos alarm".Paul schreef: Wat een onzin dat alarm standaard zou moeten zijn, dan gaat uiteindelijk de prijs om hoog en krijg je mensen die het helemaal niet willen het ook in hun auto. Werkt toch voor geen meter, niemand die er op reageert.
In mijn XC70 zat het in af fabriek, in de C70 niet omdat we het zelf niet echt nodig vonden.
Als ze je auto echt willen, ben je hem kwijt, alarm of niet, zelfs een GPS tracker slopen ze er tegenwoordig uit, of desnoods sleuren ze je wel uit de auto als je wil vertrekken of staan ze aan je bed om de sleutel te komen vragen....
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- OGA244
- 8th Gear member
Niet heel goed geïnformeerd helaas, VOC krijgt al 2 jr ueberhaupt geen certificaat meer en als een klasse 5 verplicht is waarom dan nog een korting geven? je hebt immers geen keuze.mga1600 schreef:Van de meeste verzekeringsmaatschappijen is het wèl verplicht om een klasse 3 alarm te hebben boven een bepaalde waarde van de auto. En een alarm klasse 5 (VOC wordt met zo'n certificaat geleverd) krijg ik korting op de premie.
Boven de waarde van 75K wordt soms om een klasse 3 alarm gevraagd.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.