En hoe helaas je het ook vindt: Als Volvo NL en Volvo AB je gezegd hebben dat het in orde is, is voor hen de kous af. Maar zoals al gezegd dat zou ook zo zijn bij de Duitse 3 of welk ander merk. Punt.
En dat een specialist die niets (want Snijders is geen officiële dealer, maar een onafhankelijke specialist) met Volvo Nederland of AB te maken heeft dit wel doet is te prijzen. Zij hebben ook geen verantwoordelijkheid naar die twee bedrijven. Dat is een heel verschil met een dealer.
Er is een hemelsbreed verschil in de relatie van Volvo Nederland met de dealer. Hou daar nu eens rekening mee. Een dealer heeft rechten, maar ook plichten. En een dealer kan zijn rechten door dit soort zaken kwijt raken.
En ja ik vind het ook vreemd dat de oplossing die je nu krijgt, gewoon leverbaar is en zeer waarschijnlijk ook gaat werken, niet door Volvo zelf in jou model wordt ondersteund dat wel.
Maar die ervaring heb ik bijvoorbeel in mijn zakelijk gebakje met een VAG produkt. Een officiële dealer kan en mag een bepaalde elektronica aanvulling niet geven (staat niet in mijn vin-code) . Een kennis van mij heeft VAG-com en kan het zo instellen. De officiële dealer kan dit niet eens vinden in zijn systeem.
V70 AUTOMAAT 2 L Diesel 5 CYL loopt warm met caravan in Frankrijk
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20594
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik hoop dat dit de oplossing is. Dan kunnen meer mensen dit probleem aanpakken. Ben benieuwd.harmenjan schreef: Aanvulling:
Wat deze zin betreft:"Ik vind je opmerking dat je zeer teleurgesteld bent in Volvo dan ook buiten alle proporties."
Volvo zegt dat deze D3 met automaat etc en een medium performance fan 1600 kg kan trekken. Dan vereacht ik dat die dat ook kan, ook onder zomerse omstandigheden en op een lange helling bij 90 km/uur.
Apsndat dan niet blijkt te kunnen (kracht geen probleem, maar koeling zwaar te kort) dan verwacht ik adequate hulp en niet een houding van sorry, zoek het zelf maar uit. Dat heb ik uiteindelijk gedaan en dankzij een volvo dealer dit een beetje lef toont zal het nu wrs opgelost worden. Hulde aan Snijders in O'zaal.
Volvo NL en Volvo Zweden.... niks meer van gehoord, helaas.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Zojuist terug uit Frankrijk met mijn XC60 D3 van 2011 met 2.0 5 cilinder diesel, automaat. Op de heenreis met 33 graden in Maastricht via Luik de Ardennen in gereden. In de 5 in de hand stand met 2200 toeren de heuvels op. Geen problemen gehad met temperatuur. Ook op de terugreis bij ruim 30 graden geen problemen gehad.
Zojuist even onder de motorkap gekeken, ik heb wel een dubbele ventilator achter de radiator zitten. Heb de auto gekocht zonder trekhaak en deze er later onder laten zetten zonder aanpassingen aan de motor.
Zojuist even onder de motorkap gekeken, ik heb wel een dubbele ventilator achter de radiator zitten. Heb de auto gekocht zonder trekhaak en deze er later onder laten zetten zonder aanpassingen aan de motor.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04.05.2017 - 19:49
@Frits V70: Bedankt!. vandaag is er een dubbele fan in de mijne gezet. Plug and Play!!! nu over 5 weken kijken of het mij in Frankrijk net zo verloopt als Frits v70. Ik hoop het echt.
Wel volvo customer service nog een keer gebeld en hun op hun dak gegeven dat ik alles zelf weer moet uitvinden en dat niemand (zelfs de technische help desk) geinstrueerd is om niet buiten hun boekje te DENKEN. De beste man heeft aangegeven mijn klacht serieus te nemen en wilde graag (nu wel) meer info en zou er met zweden over gaan praten. ik heb aangegeven dat ik het wel mooi zou vinden zal ze financieel wat met mij zouden willen meedenken, ik heb hun niet helemaal goed uitgedacht model qua warmte afgifte moeten aanpassen met een totaal financieel plaatje van een 800 euro.
Ben beniewd.
ik meld me weer na de vakantie.
Wel volvo customer service nog een keer gebeld en hun op hun dak gegeven dat ik alles zelf weer moet uitvinden en dat niemand (zelfs de technische help desk) geinstrueerd is om niet buiten hun boekje te DENKEN. De beste man heeft aangegeven mijn klacht serieus te nemen en wilde graag (nu wel) meer info en zou er met zweden over gaan praten. ik heb aangegeven dat ik het wel mooi zou vinden zal ze financieel wat met mij zouden willen meedenken, ik heb hun niet helemaal goed uitgedacht model qua warmte afgifte moeten aanpassen met een totaal financieel plaatje van een 800 euro.
Ben beniewd.
ik meld me weer na de vakantie.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
@harmenjan : is die 800 euro enkel voor die 2 ventilatoren of zit daar ook een nieuwe radiator/thermostaat bij?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 09.08.2009 - 18:16
- Locatie: Dronten
Hoi,
Ben net terug vanuit Spanje met de V70 automaat 5 cilinder 2.0ltr. Met een Knaus Sudwind erachter van 1500kg (+ een beetje) erachter.
Totaal geen problemen gehad met de temperatuur. Vanuit Spanje vertrokken en over Milau gereden met 30+ graden en een forse wind schuin voor en geen centje pijn.
Wat wel opviel is dat het geen echt zuinige motor is (maar daar had ik hier op het forum al over gelezen). Het gemiddelde verbruik lag rond de 1 op 7 Over de gehele rit gemeten. Met een snelheid van 95 a 100km/u.
Kortom ben aardig te spreken over de prestaties van de auto.
mvrgr,
Berrie
Ben net terug vanuit Spanje met de V70 automaat 5 cilinder 2.0ltr. Met een Knaus Sudwind erachter van 1500kg (+ een beetje) erachter.
Totaal geen problemen gehad met de temperatuur. Vanuit Spanje vertrokken en over Milau gereden met 30+ graden en een forse wind schuin voor en geen centje pijn.
Wat wel opviel is dat het geen echt zuinige motor is (maar daar had ik hier op het forum al over gelezen). Het gemiddelde verbruik lag rond de 1 op 7 Over de gehele rit gemeten. Met een snelheid van 95 a 100km/u.
Kortom ben aardig te spreken over de prestaties van de auto.
mvrgr,
Berrie
Volvo V70 D3 geartronic summum my 2015, black saphire metallic, schuif/kanteldak, standkachel, 18" sleipner velgen, Blis etc........
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Heb jij wel de dubbele ventilator? Mooi dat het bij jou goed is verlopen!Berrie schreef: Hoi,
Ben net terug vanuit Spanje met de V70 automaat 5 cilinder 2.0ltr. Met een Knaus Sudwind erachter van 1500kg (+ een beetje) erachter.
Totaal geen problemen gehad met de temperatuur. Vanuit Spanje vertrokken en over Milau gereden met 30+ graden en een forse wind schuin voor en geen centje pijn.
Wat wel opviel is dat het geen echt zuinige motor is (maar daar had ik hier op het forum al over gelezen). Het gemiddelde verbruik lag rond de 1 op 7 Over de gehele rit gemeten. Met een snelheid van 95 a 100km/u.
Kortom ben aardig te spreken over de prestaties van de auto.
mvrgr,
Berrie
1 op 7 is gezien jouw "combinatie" geen gek verbruik.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04.05.2017 - 19:49
Heren,
Net terug van vakantie met de nieuwe dubbele fan. Geen centje pijn en alle hellingen met 110 km met caravan kunnen nemen. Dus de dubbele fan is de oplossing geweest. Stom dat ik dat zelf moet uitvinden en volvo er niet een antwoord op had!
Net terug van vakantie met de nieuwe dubbele fan. Geen centje pijn en alle hellingen met 110 km met caravan kunnen nemen. Dus de dubbele fan is de oplossing geweest. Stom dat ik dat zelf moet uitvinden en volvo er niet een antwoord op had!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 22.08.2011 - 13:37
- Locatie: Utrecht
Ik heb met mijn nieuwe V70 - 1.6D weliswaar - elke vakantierit met de caravan koelingproblemen gehad. Ik vind het toch wel triest dat Volvo de koelcapaciteit zo beperkt heeft uitgevoerd.
Mijn huidige Skoda Superb - ook een 1.6 Dtje met nog minder koppel - geeft geen centje pijn (met dezelfde caravan en belading).
Mijn huidige Skoda Superb - ook een 1.6 Dtje met nog minder koppel - geeft geen centje pijn (met dezelfde caravan en belading).
'23-heden: Tesla model Y
'19-'23: Superb combi 1.5 TSI DSG etc...
'16-'19: Superb combi 1.6 TDI
'11-'16: V70 DRIVe (D2) MY12 professional line
'08-'11: C4 Grand Picasso 2.0 HDI
'05-'08: V50 2.0 D
'19-'23: Superb combi 1.5 TSI DSG etc...
'16-'19: Superb combi 1.6 TDI
'11-'16: V70 DRIVe (D2) MY12 professional line
'08-'11: C4 Grand Picasso 2.0 HDI
'05-'08: V50 2.0 D
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10510
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mooi!harmenjan schreef:Net terug van vakantie met de nieuwe dubbele fan. Geen centje pijn en alle hellingen met 110 km met caravan kunnen nemen. Dus de dubbele fan is de oplossing geweest.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Fijn dat het is gelukt!!!harmenjan schreef: Heren,
Net terug van vakantie met de nieuwe dubbele fan. Geen centje pijn en alle hellingen met 110 km met caravan kunnen nemen. Dus de dubbele fan is de oplossing geweest. Stom dat ik dat zelf moet uitvinden en volvo er niet een antwoord op had!
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit topic met stijgende verbazing heb gelezen. Warmlopen van een D3 met een gemiddelde caravan... En een vebruik van 1:7..
Ik heb ook een d3 163kp in overweging als volgende auto maar begin nu wel te twijfelen.
Mijn huidige 130PK 2.4 D loopt met een Kip van 1500kg overal zo naar boven. Cruisesnelheid 100km per uur en voor een klim even terug naar zijn 4. Temp loopt wel een streepje op maar verder niks aan het handje. (445k)
Verbruik is 1:10 wat me heel normaal lijkt.
Hebben handgeschakelde D3 ook last van de temperatuurproblemen en een imo idioot hoog verbruik?
Ik heb ook een d3 163kp in overweging als volgende auto maar begin nu wel te twijfelen.
Mijn huidige 130PK 2.4 D loopt met een Kip van 1500kg overal zo naar boven. Cruisesnelheid 100km per uur en voor een klim even terug naar zijn 4. Temp loopt wel een streepje op maar verder niks aan het handje. (445k)
Verbruik is 1:10 wat me heel normaal lijkt.
Hebben handgeschakelde D3 ook last van de temperatuurproblemen en een imo idioot hoog verbruik?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De 2 liter blokken zijn niet het beste wat volvo heeft gemaakt, erg onzuinig en smalle powerband. De 2.4 blokken zijn beduidend beter, ook op gebied van verbruik! `heeft alles te maken met de keuze van de turbo.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8449
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Maar het 2.0 blok heeft wel het mega succes van de XC60 in Belgie veroorzaakt, nagenoeg alle XC60's die je er ziet zijn D3s met 136pk en FWD. (soccermom SUV).
Onze C70 verbruikt niet veel minder dan de XC70 met 2.4 en AWD, maar de C70 doet veel meer korte stukjes, de 2.0 scheelt wel in wegenbelasting in Belgie ivm de 2.4
Onze C70 verbruikt niet veel minder dan de XC70 met 2.4 en AWD, maar de C70 doet veel meer korte stukjes, de 2.0 scheelt wel in wegenbelasting in Belgie ivm de 2.4
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D