Alarmsysteem?

edraket
7th Gear member

"Vroeger" moest je inderdaad een alarm hebben van de meesteverzekeraars als de auto boven de 50k kwam. Dat is sinds een paar jaar niet meer. Dus de verzekeraars hechten ook niet zoveel waarde aan een alarm neem ik aan.
Heb het bij mijn vorige nog laten inbouwen. De huidige heeft het ook niet, en ondanks een nieuwwaarde van 68k dus niet noodzakelijk voor de verzekeraar. Heb het deze keer ook maar gelaten voor wat het was.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
BendW
5th Gear member

Paul schreef: Wat een onzin dat alarm standaard zou moeten zijn, dan gaat uiteindelijk de prijs om hoog en krijg je mensen die het helemaal niet willen het ook in hun auto. Werkt toch voor geen meter, niemand die er op reageert.
Wie wil er nu geen alarm als het standaard in de wagen zit??? :-/ :-/ :-/
mga1600
6th Gear member

OGA244 schreef:
mga1600 schreef:Van de meeste verzekeringsmaatschappijen is het wèl verplicht om een klasse 3 alarm te hebben boven een bepaalde waarde van de auto. En een alarm klasse 5 (VOC wordt met zo'n certificaat geleverd) krijg ik korting op de premie.
Niet heel goed geïnformeerd helaas, VOC krijgt al 2 jr ueberhaupt geen certificaat meer en als een klasse 5 verplicht is waarom dan nog een korting geven? je hebt immers geen keuze.
Boven de waarde van 75K wordt soms om een klasse 3 alarm gevraagd.
Er was wat discussie over VOC en klasse 5 toen mijn auto werd afgeleverd. . Bij mijn vorige auto was dat een automatisme, bij mijn nieuwe (vorig jaar) heeft mijn dealer er werk van gemaakt waarna ik enige weken later alsnog het officiële certificaat van klasse 5 kreeg!

En ik schreef : klasse 3 is verplicht, klasse 5 is een optie die tot korting leidde omdat de terugvind kans groter is. Zie in dot verband ook het krantenbericht van gisteren waar ineens dure in NL gestolen auto's opduiken in Ghana nadat ze een transportcontsiner uitreden.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
OGA244
8th Gear member

In Ghana stonden Range Rovers, Bentley's, Ferrari's en ander kostbaar spul (ik zag zo snel geen Volvo) dus daar gaat het over serieus andere risico's en ander geld.
Het alarm hield ze iig niet hier en nu je door (in dat segment wel verplichte klasse 5) weet waar ze staan heb je ze ook nog niet zomaar terug, Ghana helpt niet echt mee en de politie daar vraagt "losgeld", de 30 dagen zijn mede daardoor zo overschreden waardoor een verzekeraar hier toch uit moet gaan betalen.
Wordt er hier door een verzekeraar een klasse 5 van je vereist ben je echt een serieus risico.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
marinh
2nd Gear member

De cataloguwaarde van mijn V60 blijft net onder de 50K. Dat zal ook wel de reden zijn dat het er niet in zit dan.
- Volvo V60 T6 Recharge AWD MY'25 Silver Dawn
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
OGA244
8th Gear member

mga1600 schreef:Er was wat discussie over VOC en klasse 5 toen mijn auto werd afgeleverd. . Bij mijn vorige auto was dat een automatisme, bij mijn nieuwe (vorig jaar) heeft mijn dealer er werk van gemaakt waarna ik enige weken later alsnog het officiële certificaat van klasse 5 kreeg!
En dat is onzin, er kan helemaal geen discussie ontstaan over VOC, dit systeem voldoet al 2 jaar niet meer aan de hier (in Nederland) geldende eisen en dat is een officieel statement vanuit Volvo Nederland dat zou je dealer moeten weten.
Ergo, je hebt een waardeloos (mogelijk zelfs illegaal) klasse 5 certificaat, men kan vanuit KIWA SCM iemand die hierop toch een certificaat heeft afgegeven de erkenning ontnemen.
OGA244
8th Gear member

p.s. zit er een schuifdak in een XC60 icm met een fabrieksalarm (b.v. in een security-line) moet er voor de afgifte van een klasse 3 certificaat achteraf nog een afwijkende "mass movement sensor" gemonteerd worden, mist die mag het systeem ook geen klasse 3 certificaat krijgen
mga1600
6th Gear member

OGA244 schreef:
mga1600 schreef:Er was wat discussie over VOC en klasse 5 toen mijn auto werd afgeleverd. . Bij mijn vorige auto was dat een automatisme, bij mijn nieuwe (vorig jaar) heeft mijn dealer er werk van gemaakt waarna ik enige weken later alsnog het officiële certificaat van klasse 5 kreeg!
En dat is onzin, er kan helemaal geen discussie ontstaan over VOC, dit systeem voldoet al 2 jaar niet meer aan de hier (in Nederland) geldende eisen en dat is een officieel statement vanuit Volvo Nederland dat zou je dealer moeten weten.
Ergo, je hebt een waardeloos (mogelijk zelfs illegaal) klasse 5 certificaat, men kan vanuit KIWA SCM iemand die hierop toch een certificaat heeft afgegeven de erkenning ontnemen.
Ik heb het certificaat even bekeken en er staat inderdaad niet letterlijk klasse 5, maar Pilot Voeruigvolgsysteem etc. geregistreerd bij Allianz en allerlei waarmerken van SCM
I.i.g. gaf de verzekeraar me op basis van dat ding een korting op de Casco en Diefstal verzekering.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
edraket
7th Gear member

marinh schreef: De cataloguwaarde van mijn V60 blijft net onder de 50K. Dat zal ook wel de reden zijn dat het er niet in zit dan.
duurder zijn ze zonder pih bijna niet te vinden, maar hier ook geen alarm.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Battlecruiser
8th Gear member

Een alarm houdt de professionele dief niet tegen als hij tijd genoeg heeft om de auto te stelen, wordt hier vaak gezegd.
Ook dat als je een keyless entry hebt, een alarm zinloos is.

Toch maar even verdiepen in wat een alarm allemaal kan. Dat is nl. niet alleen voorkomen dat iemand al te snel de motor start.

En de meeste dieven zijn geen professionals, maar ordinaire straatdiefjes/joyriders/ruiteninslaanders/velgenstelers.
Een alarm van de juiste klasse gaat geweldig tekeer als je auto opgekrikt wordt. Dus hoef je niet die vreselijke slotbouten te gebruiken.
Keyless entry of wat dan ook helpt niks als je ruiten ingeslagen worden.

Denk als een dief: als er tien auto's zonder alarm staan en eentje met, welke pak je dan?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
BartS
4th Gear member

Grappig deze topic te lezen. Vanochtend ging er in de buurt (vlakbij) een alarm af. Ik begreep van mijn vrouw dat het haar (onze) Volvo was en dat het alarm gisteren ook al afging. Maar......., voor zover ik weet, hebben wij helemaal geen alarm op de V60. Het is niet vermeld op de dealer-informatie bij aankoop. En het maakt volgens de prijslijst ook geen onderdeel uit van de uitvoering en het business-pakket dat op de auto zit. Er zit geen sticker op een van de autoruiten en er zit ook geen certificaat bij de autopapieren.

Ik moet het nog even checken, maar verondersteld dat we toch een alarm hebben dan is het enige vermoeden dat ik heb dat het schuif-/kanteldak een trigger is voor een storing. Het schuif-/kanteldak hebben we nu enkele malen geopend en gesloten. Als het nog eens voorkomt, toch maar even langs de dealer.

We hebben een V70 en XC70 gehad en van die modellen weet ik dat de batterij in de dakmodule soms kan gaan lekken, maar storingen aan het alarmsysteem van de V60 zijn mij niet bekend. Of mis ik iets?
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
Jelmer de Jong
6th Gear member

Battlecruiser schreef:
Met keyless entry kan elke mafklapper een auto open en starten zonder het alarm af te laten gaan, want er gebeurd niets vreemds. Het enige wat men hoeft te doen is een twee apparaatjes op internet aan schaffen en dicht genoeg bij de originele sleutel in de buurt komen. Als jouw sleutel in de jaszak aan de kapstok hangt steek ik mijn repeater door de brieven bus en mij maat start de auto omdat die denkt dat de sleutel in de buurt is.
Eenmaal veilig in de loods op een afgelegen industrieterrein kunnen we een oplossing voor de ontbrekende sleutel bedenken.

[youtube][/youtube]
NCJ87
1st Gear member

Jelmer de Jong schreef:
Battlecruiser schreef:
Met keyless entry kan elke mafklapper een auto open en starten zonder het alarm af te laten gaan, want er gebeurd niets vreemds. Het enige wat men hoeft te doen is een twee apparaatjes op internet aan schaffen en dicht genoeg bij de originele sleutel in de buurt komen. Als jouw sleutel in de jaszak aan de kapstok hangt steek ik mijn repeater door de brieven bus en mij maat start de auto omdat die denkt dat de sleutel in de buurt is.
Eenmaal veilig in de loods op een afgelegen industrieterrein kunnen we een oplossing voor de ontbrekende sleutel bedenken.

[youtube][/youtube]
Bizar dat dit zomaar kan, indrukwekkend filmpje. Voortaan de sleutels niet meer bij de voordeur hangen dus!
Battlecruiser
8th Gear member

Je geeft dus geen argument tegen keyless entry, maar tegen slordigheid! En tegen slordigheid legt elk systeem het af.
Laatst gewijzigd door Battlecruiser op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
OGA244
8th Gear member

Ik vind het wel degelijk een argument tegen keyless entry, je sleutel moet afgeschermd door een metalen omhulsel zijn wil je gevrijwaard zijn.
Maar je handtekening maakt wel goed duidelijk vanuit wel perspectief je dit ziet
Jelmer de Jong
6th Gear member

Battlecruiser schreef: Je geeft dus geen argument tegen keyless entry, maar tegen slordigheid! En tegen slordigheid legt elk systeem het af.
Ik vind het slordigheid van de fabrikant. Met eerder genoemd systeem wordt het bereik van keyless entry vergroot tot een meter of 50. Wanneer je in de supermarkt staat te twijfelen en gezellig een praatje maakt met die vriendelijke vrouw naast je over boontjes of wortelen rijdt iemand anders alvast jouw auto van het parkeerterrein af. Pas bij de aangifte zal het je opvallen dat die vrouw, ondanks julie interessante discussie, zonder iets af te reken de winkel verliet.
De enige bescherming hier tegen is het eerder genoemde bakje metaal (van voldoende dikte), maar dan moet je elke keer de sleutel er uit halen en kan je net zo goed op unlock drukken van een 'gewone' sleutel.
OGA244
8th Gear member

Dit is gewoon inherent aan het systeem
Battlecruiser
8th Gear member

Gelukkig zijn er nog veel auto's zonder keyless entry, waar4bij alarm dus wel nuttig is.

En gelukkig voor de bezitters van keyless entry is dat zij ook heel vaak verder dan 50 meter van hun auto en geboefte staan, dus dan is het alarm toch weer nuttig.
Laatst gewijzigd door Battlecruiser op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo Rules the Road
Battlecruiser
8th Gear member

OGA244 schreef:
Maar je handtekening maakt wel goed duidelijk vanuit wel perspectief je dit ziet
Bij jou niet dan? Dat geeft te denken...
Volvo Rules the Road
OGA244
8th Gear member

Battlecruiser schreef: Je geeft dus geen argument tegen keyless entry, maar tegen slordigheid! En tegen slordigheid legt elk systeem het af.
Jij lijkt vanuit jouw visie mensen slordig te vinden wiens auto door (makkelijk) misbruik van keyless entry gejat wordt, of begrijp ik je nu verkeerd?.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”