V70 AUTOMAAT 2 L Diesel 5 CYL loopt warm met caravan in Frankrijk

Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

BendW schreef: Ik rijd toch de xc60 2.4 d5 in belgie,en nog zuinig ook als ik dat hier zo volg...7,6l/100km en durf lekker gas te geven.
Dan denk ik toch dat je heeel rustig optrekt en haast nooit boven de 110km/u komt want dan begint de XC60 redelijk te zuipen.

Mijn XC60 D3 AWD, ook een 2.4 twin turbo kreeg ik nagenoeg nooit onder de 8.1L/100km, dezelfde motor nu in de XC70 haalt 7.5L/100km.

Nu in NL de max snelheid op vele wegen naar 130 gegaan is doet ook geen goed aan mijn verbruik, en keuze heb je niet, het rechtse vak rijden ze aan 90km/u, het linkse aan +130km/u.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Fwd en handbak en lekker gas er op...
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Huh ?

Is de D5 2.4 dan ooit geleverd met alleen FWD ?

Ik dacht dat een 2.4 altijd AWD was ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20594
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

In NL wel.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Toch niet blackcurrant
...in belgie ook met fwd standaard 175pk en 420nm.
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Maar de 175pk is niet de twin turbo versie
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Idd,heb ik ook niet gezegd.Het is het zelfde blok zonder het gekende wervelklep probleem en met de onverwoestbare vnt singel turbo er op.Het blok is maar heel even in productie geweest,2009/2010...
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

BendW schreef: Idd,heb ik ook niet gezegd.Het is het zelfde blok zonder het gekende wervelklep probleem en met de onverwoestbare vnt singel turbo er op.Het blok is maar heel even in productie geweest,2009/2010...
Klopt. Is een fijn blok waar de turbo voelbaar inkomt rond de 1900/2100 toeren. De bi-turbo is beschaafder.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

1500/toeren...
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

245pk/480nm met volvotune.
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Volgens mij gaat dit Topic niet meer over het onderwerp waar de topicstarter mee gestart is.... :D :D
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28652
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Kan jij geen moderator worden Han dan kan je dit soort zaken corrigeren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Volvofam
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15.11.2016 - 06:11

Afgelopen week met onze V70 MY2013 2L 5cil diesel 6GT met caravan 1150kg door frankrijk gereden. Op basis van bovenstaande berichten in combinatie met Torgue app en OBD2 stekker. Tussen de 35+ graden buitentemperatuur.

Auto gaf geen krimp. Geen meldingen gehad over te warme motor. Normaal zonder caravan schommelt de temperatuur tussen 87 tot 91 graden. Met caravan in NL max 97 graden. Frankrijk met heuvel in de snelweg max 109 graden. Snelheid 110 de berg op.
(heuvels wordt hij het warmste) wat helpt is zelf terug schakelen met de manual functie of in sportstand rijden. In de D stand wordt hij het warmste omdat hij te lang in versnelling blijft hangen en dus smoort.

Goede caravan trekker!
Laatst gewijzigd door Volvofam op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

@Volvofam: heb jij ook de dubbele fan?

Je meetresultaten lijken "heel" normaal voor de belasting.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Volvofam
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15.11.2016 - 06:11

Afgelopen week met onze V70 2L diesel 5cil 6GT naar frankrijk geweest. Hoge temperaturen 30+

Geen meldingen gehad. Temperatuur houd ik in de gaten met Torque APP en OBD2 stekker. Temperaturen van de auto in NL tussen 87 en 91 graden. Met caravan in NL max 97 graden. Met caravan in frankrijk op de snelweg (flinke klimmen) max 109 graden in Drive. (110km/u berg op)

Op binnenwegen in de bergen max 100graden in SDrive.

Zelf schakelen of SDrive is naar mijn idee het beste met steile hellingen. Oo deze manier smoor je de motor niet en blijft de temperatuur goed.
Volvofam
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15.11.2016 - 06:11

@Roaldh,

Ja ik heb een dubbele fan, de kleine is voor de airco en de grote voor de motor. Althans zo merk ik dat ze hun werk doen. De Airco fan ( klein) draait erg vaak, zowel met hele hete dagen als normale temperaturen bv. 20graden. Dit kun je controleren door de airco uit te doen, daarna gaat direct ook de kleine Fan uit.

Wel heb ik in het menu uit gezet dat de auto zelf het interieur gaat doorblazen. Dat vind ik op de camping erg hinderlijk.

De grote Fan gaat niet vaak aan, alleen bij hoge belasting bv met caravan.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Volvofam schreef: @Roaldh,

Ja ik heb een dubbele fan, de kleine is voor de airco en de grote voor de motor. Althans zo merk ik dat ze hun werk doen. De Airco fan ( klein) draait erg vaak, zowel met hele hete dagen als normale temperaturen bv. 20graden. Dit kun je controleren door de airco uit te doen, daarna gaat direct ook de kleine Fan uit.

Wel heb ik in het menu uit gezet dat de auto zelf het interieur gaat doorblazen. Dat vind ik op de camping erg hinderlijk.

De grote Fan gaat niet vaak aan, alleen bij hoge belasting bv met caravan.
Bedankt voor je update.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
coqrouge
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 14.03.2008 - 14:06
Locatie: Ergens tussen EHSB en EHTW

Volvofam schreef: Wel heb ik in het menu uit gezet dat de auto zelf het interieur gaat doorblazen. Dat vind ik op de camping erg hinderlijk.
Ik heb zelf ook een MY2013 D4 maar heb geen idee over welk menu je het hebt en wat dat dan moet bewerkstelligen, vertel eens?
Harry

C40 Ultimate, ER, MY24, flord blue met, connect microtech / nubuck
V70 D4 Nordic, Plus Line en Driver Support Line MY13, ext: Caspian Blue met. int: Sandstone/Beige Afbeelding
V40 1.9 D Europa met Winter Line
Honda ANF125i Innova Afbeelding
KTM 790 Adventure R MY20
Gebruikersavatar
Almerev70
4th Gear member
Berichten: 811
Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
Locatie: Almere

Dat moet met vida gebeuren.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Volvofam
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15.11.2016 - 06:11

Harry,

Foutje! In het menu staat timer voor hercirculatie. Had aangenomen dat dit bedoelt werd met interieur nakoelen / luchtverversen nadat de auto uit is gezet.

Overigens merk ik niet dat onze auto zelfs met warm weer nakoelt nadat de auto is uitgezet?
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”