Hoi,
Ik heb een Belgische Volvo XC90 T8 en heb deze in februari laten tunen (Polestar) in een garage in Nederland.
Nu heb ik in de Belgische garage recent een paar updates laten doen (Sensus...) en het lijkt dat de wagen trager is geworden in het middengebied en ook trager schakelt.
Zou het mogelijk zijn dat de Polestar tuning weg is? Volgens de Nederlandse dealer wordt de Polestar tuning er bij een update terug opgezet, maar kan het dat dit in de Belgische garage niet gebeurd is?
Iemand anders met een gelijkaardige ervaring?
Met vriendelijke groeten,
Polestar tuning weg na update?
- mwattel
- 2nd Gear member
Volgens de handleiding van Polestar die krijgt thuis gestuurd na de tuning, wordt het deel van de software waar de Polestar tuning zit nooit overschreven bij een software update.
... al heb ik toch ook wel eens het gevoel dat de Polestar tuning verdwenen is na diverse updates !
... al heb ik toch ook wel eens het gevoel dat de Polestar tuning verdwenen is na diverse updates !
XC90 T8 AWD 2025 - Ultra Dark - Luchtvering - Polestar - Bower Wilkins - Williams Ceramic coating
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
- lint
- Geartronic member
Het kan zijn dat de Belgische garage de Polestar tuning er bij een update niet terug opzet. Even vragen en je weet het.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 3rd Gear member
Wat zou de visie van Volvo Belux zijn bij garantieproblemen? Aha - niet ondersteunde software (In Belgie toch) - trek uw plan en geen garantie mbt motorproblemen? Of gaan ze er rationeel mee om en tolereren ze het?
Laatst gewijzigd door drive_a_legend op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Dit had ik voordien uitvoerig nagevraagd bij de lokale dealer en er werd me verzekerd dat dit geen garantieproblemen zou opleveren. Volgens hun geeft het immers ook geen (fout)melding bij uitlezen van de boordcomputer/ECU.
-
- 4th Gear member
Ik heb eens aan Polestar gevraagd of voor de T5 een tuning bestaat. Hun antwoord was dat dit in België niet
toegelaten is en dat ze het daarom niet doen. Wellicht de reden dat sommigen er voor naar een ander land trekken.
Dat Volvo geen garantieproblemen zal hebben na een Polestar tuning klinkt weliswaar redelijk omdat het een door
hen erkende tuning is, maar of ze hetzelfde standpunt innemen indien er een wagen getuned werd die
ingeschreven is in een land waar dergelijke tuning wettelijk niet toegelaten is daar ben ik helemaal niet zeker van.
toegelaten is en dat ze het daarom niet doen. Wellicht de reden dat sommigen er voor naar een ander land trekken.
Dat Volvo geen garantieproblemen zal hebben na een Polestar tuning klinkt weliswaar redelijk omdat het een door
hen erkende tuning is, maar of ze hetzelfde standpunt innemen indien er een wagen getuned werd die
ingeschreven is in een land waar dergelijke tuning wettelijk niet toegelaten is daar ben ik helemaal niet zeker van.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Ik vraag me af hoe je Polestar op een Belgische auto gekregen hebt.
Ik heb het ook geprobeerd met mijn Belgische XC70 D3 AWD omdat Polestar er gewoon een D5 AWD van maakt (motor is identiek), maar de NLse dealer kreeg een foutmelding "landcode" toen ze de update wilden laden.
Zefs na telefonisch contact met Volvo NL kon er geen oplossing gegeven worden en kon er dus geen Polestar update geladen worden.
Ik heb het ook geprobeerd met mijn Belgische XC70 D3 AWD omdat Polestar er gewoon een D5 AWD van maakt (motor is identiek), maar de NLse dealer kreeg een foutmelding "landcode" toen ze de update wilden laden.
Zefs na telefonisch contact met Volvo NL kon er geen oplossing gegeven worden en kon er dus geen Polestar update geladen worden.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
Vroeger:
240 GL Estate MY87 24D
-
- 3rd Gear member
is misschien omdat de auto ingevoerd is (Weet het niet).
Mijn XC90 is Italiaans - daar doen ze schijnt ze evenwel ook geen Polestar - maar de Nederlanders konden er na ingaven van VIN wel weg mee. Nog niet gedaan, op aanraden van B garage.
Mijn XC90 is Italiaans - daar doen ze schijnt ze evenwel ook geen Polestar - maar de Nederlanders konden er na ingaven van VIN wel weg mee. Nog niet gedaan, op aanraden van B garage.
-
- 2nd Gear member
Ben wel benieuwd naar dit draadje, ook ik kreeg te horen dat Polestar niet mogelijk is ondanks dat onze auto nu de Nederlandse nationaliteit heeft gekregen.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
overig wagenpark
- Gouwe
- 7th Gear member
Dat is dan vreemd, mijn ex XC90 was afkomstig uit Luxemburg (BeLux heeft een en dezelfde importeur) en daar kon het wel. Voorwaarde is wel dat de auto "vernederlandst" is.M&M schreef: Ben wel benieuwd naar dit draadje, ook ik kreeg te horen dat Polestar niet mogelijk is ondanks dat onze auto nu de Nederlandse nationaliteit heeft gekregen.
Je kunt het volgens mij ook zelf checken o.b.v. VIN nummer op de website van Polestar...... (een dealer heeft niet altijd gelijk, er werken ook maar gewoon mensen

Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Polestar tuning is geen 'extra' pakketje maar een (aantal) andere pakketjes die in de ECM en CEM gaan dan bij normale software.
Ofwel (oa) de normale motor management software = een aangepaste versie.
Als er een dus een update komt van het motor management, dan staan er in SE op de server 2 versies klaar : 1x voor auto's zonder polestar en 1x voor auto's met.
Jij krijgt dan gewoon de versie met omdat in het config bestand in SE eea zo bekend is.
Een update van de IAM ivm navi doet bij mijn weten geen wijziging aan CEM (en al helemaal niet aan ECM) en zou dus geen wijziging in performance mogen opleveren.
Ofwel (oa) de normale motor management software = een aangepaste versie.
Als er een dus een update komt van het motor management, dan staan er in SE op de server 2 versies klaar : 1x voor auto's zonder polestar en 1x voor auto's met.
Jij krijgt dan gewoon de versie met omdat in het config bestand in SE eea zo bekend is.
Een update van de IAM ivm navi doet bij mijn weten geen wijziging aan CEM (en al helemaal niet aan ECM) en zou dus geen wijziging in performance mogen opleveren.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Dan blijft bij mij het raadsel hoe de Polestar op een Belgische auto geraakt is en het bij mij niet lukte.
Tenzij alleen naar de eerste inschrijving gekeken wordt, als dan deze auto een import auto is, kan het dat verklaren.
De mijne is altijd in Belgie ingeschreven geweest.
Tenzij alleen naar de eerste inschrijving gekeken wordt, als dan deze auto een import auto is, kan het dat verklaren.
De mijne is altijd in Belgie ingeschreven geweest.
Nu:
Vroeger:
240 GL Estate MY87 24D
Vroeger:
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
Zal eens kijken, want de auto is wel omgezet naar Nederland bij Volvo.Gouwe schreef:Dat is dan vreemd, mijn ex XC90 was afkomstig uit Luxemburg (BeLux heeft een en dezelfde importeur) en daar kon het wel. Voorwaarde is wel dat de auto "vernederlandst" is.M&M schreef: Ben wel benieuwd naar dit draadje, ook ik kreeg te horen dat Polestar niet mogelijk is ondanks dat onze auto nu de Nederlandse nationaliteit heeft gekregen.
Je kunt het volgens mij ook zelf checken o.b.v. VIN nummer op de website van Polestar...... (een dealer heeft niet altijd gelijk, er werken ook maar gewoon mensen)
Volvo
overig wagenpark
overig wagenpark
- Gouwe
- 7th Gear member
Ik vind dat ook wel vreemd, maar misschien dat er een logische verklaring is. Stond de auto wel als "Belgisch" geregistreerd toen Polestar erop is gezet?BlackcurrantV70 schreef: Dan blijft bij mij het raadsel hoe de Polestar op een Belgische auto geraakt is en het bij mij niet lukte.
Dat is volgens mij niet een probleem, wel dat je geen Polestar kunt uploaden zolang de auto administratief bij Volvo als Belgisch is geregistreerd. Ik begreep dat tunen bij jullie niet is toegestaan? In dat geval zal Volvo daar om logische redenen ook niet aan meewerken lijkt mij.BlackcurrantV70 schreef: De mijne is altijd in Belgie ingeschreven geweest.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
-
- 1st Gear member
Volgens volvo nederland is de "total upgrade" uitgevoerd en volgens hun zou polestar er nog inzitten?
In ieder geval:
Voelt trager aan
Schakelmomenten zijn precies anders, als ik kickdown doe in hybride modus ging hij voordien hoger in toeren, nu blijft hij in versnelling hangen.
Ook manueel schakelen kan ik niet meer zo hoog in toeren gaan.
Mvg
In ieder geval:
Voelt trager aan
Schakelmomenten zijn precies anders, als ik kickdown doe in hybride modus ging hij voordien hoger in toeren, nu blijft hij in versnelling hangen.
Ook manueel schakelen kan ik niet meer zo hoog in toeren gaan.
Mvg
-
- Starter
Ik heb een identieke ervaring.
Heb mijn T8 bij Bluekens in Breda laten updaten. Super resultaat.
Na meerdere updates ben ik ook overtuigd dat de Polestar tuning weg is. Volgens mijn dealer zou er niets gewijzigd zijn.
Polestar zelf kan geen verschil zien vanop afstand maar ben echt overtuigd dat een deel van het extra koppel weg is, het snellere schakelen verdwenen is en vooral de hernemingen minder zijn. Zeker in AWD en Power is dit heel erg voelbaar.
Volvo Belux geeft geen enkele ondersteuning, erger nog, ze dreigen ermee dat ik mijn garantie verlies doordat Polestar tuning schade aan de motor kan veroorzaken.
Ongehoord!
Heb mijn T8 bij Bluekens in Breda laten updaten. Super resultaat.
Na meerdere updates ben ik ook overtuigd dat de Polestar tuning weg is. Volgens mijn dealer zou er niets gewijzigd zijn.
Polestar zelf kan geen verschil zien vanop afstand maar ben echt overtuigd dat een deel van het extra koppel weg is, het snellere schakelen verdwenen is en vooral de hernemingen minder zijn. Zeker in AWD en Power is dit heel erg voelbaar.
Volvo Belux geeft geen enkele ondersteuning, erger nog, ze dreigen ermee dat ik mijn garantie verlies doordat Polestar tuning schade aan de motor kan veroorzaken.
Ongehoord!
- dbosker
- 6th Gear member
dat laatste is klinkklare onzin.
Maximaal rijplezier
Meer koppel, meer power en meer rijplezier.Dat is Polestar. Omdat de motor optimalisatie vooral effect heeft in het brede middengebied van het toerenbereik, gaan inhalen en invoegen veel sneller, dus veiliger. Maakt u zich geen zorgen over uw officiële fabrieksgarantie. Uw garantie blijft gewoon behouden als Polestar door uw Volvo-dealer in uw Volvo wordt gemonteerd. Dit kan niet alleen in nieuwe modellen, maar ook in heel veel bestaande Volvo’s.
Maximaal rijplezier
Meer koppel, meer power en meer rijplezier.Dat is Polestar. Omdat de motor optimalisatie vooral effect heeft in het brede middengebied van het toerenbereik, gaan inhalen en invoegen veel sneller, dus veiliger. Maakt u zich geen zorgen over uw officiële fabrieksgarantie. Uw garantie blijft gewoon behouden als Polestar door uw Volvo-dealer in uw Volvo wordt gemonteerd. Dit kan niet alleen in nieuwe modellen, maar ook in heel veel bestaande Volvo’s.
laatste Volvo (960) verkocht