Al lange tijd geeft heb ik geen geluid bij de parkeersensoren. Ik heb het volgende al geprobeerd zonder resultaat:
- radio module vervangen
- kabelboom vervangen incl. sensoren
Ik krijg geen foutmelding in display radio. Wie weet een oplossing? Wie kan mij helpen?
Groet, jochem
Geluid parkeersensor V50
- sander69
- 3rd Gear member
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 09.11.2013 - 20:10
- Locatie: Zwolle
ik weet niet wat voor bouwjaar je auto is, maar kun je dat niet software matig regelen?
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
een klein tekeningetje zoals het eruit ziet, maar dit kan een aantal oorzaken zijn.
1. alle sensoren krijgen geen 12V bij het inschakelen van de achteruit. Meet op connector 64/53 (vlak bij de PAM) of je daar tussen pin 1 en 6 de 12V meet bij contact en achteruit ingeschakeld.
geen 12V, meet dan ook op de aansluitingen C11 en C8 direct op de PAM, daar ook niets, PAM defect.
2. defecte of PAM (moduul voor die sensors)
3. wat ik een keer had......als je een (originele) trekhaak hebt, heb je ook moduul TRM die de parkeersensoren uitschakelt bij aangesloten aanhanger.
bij mij bleef er iets haperen, waardoor de TRM de PAM niet meer vrijgaf, zodat het leek of er altijd een aanhanger aanhing........de achteruitsensoren werken niet.
daar kom je achter door de TRM helemaal los te koppelen (connector B1, B2 en B4 ff lostrekken.
7/134 t/m 7/131 zijn de vier sensoren. en 64/53 is een connector tussen die sensoren en de PAM moduul.
1. alle sensoren krijgen geen 12V bij het inschakelen van de achteruit. Meet op connector 64/53 (vlak bij de PAM) of je daar tussen pin 1 en 6 de 12V meet bij contact en achteruit ingeschakeld.
geen 12V, meet dan ook op de aansluitingen C11 en C8 direct op de PAM, daar ook niets, PAM defect.
2. defecte of PAM (moduul voor die sensors)
3. wat ik een keer had......als je een (originele) trekhaak hebt, heb je ook moduul TRM die de parkeersensoren uitschakelt bij aangesloten aanhanger.
bij mij bleef er iets haperen, waardoor de TRM de PAM niet meer vrijgaf, zodat het leek of er altijd een aanhanger aanhing........de achteruitsensoren werken niet.
daar kom je achter door de TRM helemaal los te koppelen (connector B1, B2 en B4 ff lostrekken.
7/134 t/m 7/131 zijn de vier sensoren. en 64/53 is een connector tussen die sensoren en de PAM moduul.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19