Ik maar alleen maar gebruik van de info die jullie keyless-antagonisten telkens aandragen (sleutel met metaal bewaren, niet achter de voordeur).
Dat is info die op internet te vinden is, ook voor een keyless-go-aanhanger.
Hetzelfde geldt uiteraard voor het touwtje uit de brievenbus.
Alarmsysteem?
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Mijn vraag: doen andere fabrikanten het beter met hun keyless go?
Zo ja: dan moet Volvo andere toeleveranciers zoeken.
Zo nee, dan is kennelijk de stand van de techniek nog niet zo ver dat het systeem veilig is. Dat was het uiteraard wél toen het geïntroduceerd werd, maar die techniekstand is dan blijkbaar ingehaald door de criminelen.
Maar als keyless go momenteel niet beter is te verkrijgen, dan kan je fabrikanten niet beschuldigen van onvolkomenheden. Je kan de techniek niet dwingen et je mening. Hooguit zouden ze de klant beter moeten voorlichten over het gevaar van de keuze wel of niet keyless go (of anders die keuze beter beschikbaar maken en niet in allerlei luxe-opties verstoppen).
Zo ja: dan moet Volvo andere toeleveranciers zoeken.
Zo nee, dan is kennelijk de stand van de techniek nog niet zo ver dat het systeem veilig is. Dat was het uiteraard wél toen het geïntroduceerd werd, maar die techniekstand is dan blijkbaar ingehaald door de criminelen.
Maar als keyless go momenteel niet beter is te verkrijgen, dan kan je fabrikanten niet beschuldigen van onvolkomenheden. Je kan de techniek niet dwingen et je mening. Hooguit zouden ze de klant beter moeten voorlichten over het gevaar van de keuze wel of niet keyless go (of anders die keuze beter beschikbaar maken en niet in allerlei luxe-opties verstoppen).
Volvo Rules the Road
-
- 2nd Gear member
Ik denk wel dat ik een alarm heb. Heb het getest door de knop "gevarendriehoek" op de sleutel lang ingedrukt te houden. De auto gaat dan wel herrie maken (constante toeter).
- Volvo V60 T6 Recharge AWD MY'25 Silver Dawn
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
-
- 1st Gear member
In mijn V60 hybrid (jaar 2104) zit standaard Klasse 3 op. Weliswaar zonder certificaat, maar als je bv een VVS systeem wilt inbouwen (voertuig Volg Systeem, door sommige verzekeringen een eis), dan moet die klasse 3 "gekeurd" worden, en dan mag deze in combinatie met VVS gebruikt worden. Want die klasse 3 heeft al ultrasone detectors en startonderbreker. Dus als er een boef in de auto komt, zal die klasse 3 alarm afgaan, en de VVS inschakelen (en uiteraard startbokkenring aanzetten).
- Nomad
- 5th Gear member
Ik heb onder het subforum Projecten uitgelegd hoe je eenvoudig zelf een origineel Volvo Guard alarm kunt inbouwen. Ik heb het nagevraagd en hiervoor wordt een SCM klasse 3 certificaat voor afgegeven na keuring. Schijnveiligheid of niet, ik heb liever dat een loeiende sirene ergere schade dan een ingeslagen ruit voorkomt, dan dat je bij je auto komt en hij staat op bakstenen en je dashboard of interieur is verdwenen.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- teebee
- 7th Gear member
Volledig mee eens.Paul schreef: Wat een onzin dat alarm standaard zou moeten zijn, dan gaat uiteindelijk de prijs om hoog en krijg je mensen die het helemaal niet willen het ook in hun auto. Werkt toch voor geen meter, niemand die er op reageert.
Het is slechts een schijnveiligheid; een vals gevoel welke je jezelf geeft.
Indien 'jan-boef' (tegenwoordig al lang geen gelegenheids-boef meer, eerder stevig georganiseerd) je auto op de korrel heeft laat hij zich niet weerhouden door enig alarm.
Een jaar geleden hier in de wijk zo'n 20 airbags in een nacht uit auto's verwijderd, daar zaten zeer luxe, van alarm voorziene auto's tussen.... het hebben van dat alarm mocht niets baten (allen zijn 'onklaar gemaakt' en gingen niet af).
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208