Moeilijke keuze tussen een V70 en een...V70

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Didi01
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 03.12.2014 - 08:40

Goedemorgen,

Ik ben Ditmar en nieuw hier. Ik zal tevens een topic aanmaken in het voorstelrondje, maar hier wil ik graag mijn dilemma neerleggen.

Ik woon en werk sinds vorig jaar in Duitsland en nu wil ik een auto op Duits kenteken aanschaffen en gaan rijden. (Belastingtechnisch een hele interessante aangelegenheid)
Na 20 jaar diverse Citroens te hebben gereden (van de CX tot aan C6) weet ik wel veel over dit Franse merk. Maar Volvo heeft ook altijd mijn speciale aandacht gehad. Vandaar dat ik nu besloten heb om voor een V70 te gaan. Nu heb ik dit forum al wel redelijk doorgeakkerd (wat een know-how is hier aanwezig trouwens... O-) ) en zijn mij een aantal structurele problemen bekend geworden. De klepstoters en tuimelaars, de automaat....Zolang er goed en regelmatig onderhoud aan de auto gepleegd is, gaat het allemaal zonder problemen.....Maar het gevaar ligt wel altijd op de loer...

Nu heb ik er 2 op het oog:
Eentje uit 9/2008 met 260k
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/v ... n=parkItem

en eentje uit 12/2005
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/v ... n=parkItem

Nu hoor ik dat de MY2008 (bijna) volledig uit Ford onderdelen bestaat en dat deze wel minder degelijk zijn dan uit de tijd dat de auto's nog helemaal echt "Volvo" waren. Maar van deze 2, welke zou nu de meest verstandige keus zijn? Mijn bedoeling is wel om de auto te rijden (en goed te onderhouden!) en dan naar Nederland te importeren. Dus uiteindelijk restwaarde telt ook mee.....

Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Didi01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.5FT Ocean Race, Geartronic 200pk, LPG, MY2009, Four-C, leer en nog veel meer moois....
Volvo C70 T5 Summum, Geartronic 220pk, LPG, MY2007, leer en nog wat...
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1479
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

De 2de auto lijkt niet meer beschikbaar te zijn.

De 1ste met 2.4 185Pk motor heb ik zelf gehad. Heerlijke solide auto met een goede motor. Kijk of er nog wervelkleppen in zitten, met name het stangetje om ze te verstellen is een zwak punt. Vervangen (stangetje met kleppen) kost ca. 700,-.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Gebruikersavatar
Didi01
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 03.12.2014 - 08:40

@Frits V70.....Dank je wel voor je feedback....

Helaas is de 2e auto alleen nog voor de export. Ze verkopen hem niet in Duitsland, omdat de auto geen TUV heft/kan krijgen.... :'(

Hmmm.....even verder zoeken.... :-/
Volvo V70 2.5FT Ocean Race, Geartronic 200pk, LPG, MY2009, Four-C, leer en nog veel meer moois....
Volvo C70 T5 Summum, Geartronic 220pk, LPG, MY2007, leer en nog wat...
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Mijn vorige was behoudens de kleur van de bekleding identiek aan de eerste. Zie daarvoor mijn topic over die auto.
Verkort:
Monster van een motor. Lust wel een sputter diesel maar in principe heb je geen gedonder. Dat er bij de minne een nieuwe kop op moest was te danken aan een vastgeslagen pomp van de airco. Daardoor waren delen van de aandrijfriem in de distributie terechtgekomen hetgeen een half jaar later maakte dat de distributie twee tandjes versprongen. En dan ben je dus aan de beurt voor een behoorlijk bedrag.

Maar verder? Ik heb hem met dik 260 K ingeruild voor een D3.....sluit die optie ook niet uit want die D3 doet niet onder voor de 185pk D5.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1479
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

D3 ervaring kan ik onderschrijven. Deze motor ligt in mijn XC60. Zeer positieve ervaring tot nu toe inclusief het trekken van een caravan.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Gebruikersavatar
Didi01
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 03.12.2014 - 08:40

Het leven kan snel gaan, soms....

Ik zag deze staan en heb er even een mailtje aan gewaagd. Zojuist werd ik teruggebeld en wat blijkt.....Ook een Nederlander :D :D

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =250154316

Hij gaat voor zijn werk 3 jaar naar China en moet derhalve van zijn auto's af (heeft blijkbaar ook nog een 911 staan... :fgrin: )

Nu ga ik Vrijdag met de Flixbus naar Stuttgart om hem te bekijken en (indien alles ok) direct mee te nemen....Ik mag nog een dag of 3 op zijn kenteken rijden...


Zijn er trouwens nog dingen waar ik echt op moet letten?


In ieder geval heeft het Volvo legioen er weer een enthousiast lid bij :love: en zal ik jullie te pas en te onpas om raad/advies gaan vragen (als dat mag, natuurlijk)......
Laatst gewijzigd door Didi01 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.5FT Ocean Race, Geartronic 200pk, LPG, MY2009, Four-C, leer en nog veel meer moois....
Volvo C70 T5 Summum, Geartronic 220pk, LPG, MY2007, leer en nog wat...
Gebruikersavatar
Didi01
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 03.12.2014 - 08:40

,,,,Maar vooralsnog ga ik me maar eerst even melden in de andere groep.... :D
Volvo V70 2.5FT Ocean Race, Geartronic 200pk, LPG, MY2009, Four-C, leer en nog veel meer moois....
Volvo C70 T5 Summum, Geartronic 220pk, LPG, MY2007, leer en nog wat...
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Welkom!

een C6 lijkt me een fantastische auto.

maar de stoelen in een Volvo zijn echt top. En er is geen verschil in de stoel an sich tov een elekterieze stoel
Probeer er een met softleder te vinden, nog mooier.
Verder: onderhoud is alles.

En ja de piepjes en de kraakjes van de auto. Werkt alles goed de bak de motor de aandrijving?


Maar dan heb je nog ene leuk stukje voor de boeg. Dresden, Stuttgart, Huis.
(Ik heb een tijdje in Biberach 88400 gewoond)
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28658
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Die XC70 is wel een hele fraaie auto. Goede controle van de onderhoudshistorie is een must.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4841
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Moeilijk om hierover goed te adviseren. Een V70 N (2000-2007) is een heel andere auto dan een V70 NN (vanaf eind 2007). Puur qua auto zou ik altijd voor de NN gaan, omdat die qua ontwikkeling en elektronica gewoon een generatie nieuwer is. Dat ga je merken in weggedrag, maar vooral ook in zaken als navigatie en infotainment. Ook qua uiteindelijke restwaarde zal de nieuwere generatie het beter doen.

Een XC70 is op zijn beurt weer een heel andere auto. Veel meer op comfort gericht, maar daardoor ook veel minder 'sportief' qua weggedrag. De één vindt het heerlijk, de ander vindt het een zwalkend schip. Als je altijd Citroën hebt gereden (ik heb jarenlang in een XM gereden) hoor je misschien tot de eerste categorie. Maar je zou eigenlijk eens in de buurt moeten gaan rijden met een V70 en XC70 om het verschil te ervaren voordat je er een flinke busreis voor gaat maken. Bedenk je ook dat een XC70 duurder is in verbruik en dat er qua aandrijflijn meer (dure) zaken zijn die kapot kunnen.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Lijkt prima auto, mooie wagen en uitvoering ook. Het is de serie waar de klepstoters een ding kunnen zijn maar bij die prijs zou ik evt. reparatie voor lief nemen. Of je aan de beurt komt heeft ook te maken met beetje geluk, vwb de leverancier van het onderdeel. Sommige series ontlopen de reparatie. En de wervelklep.

Deze gaat niet heel zuinig rijden maar is wel goed voor een Grüne Plakete. En veel rijplezier. Dus succes vrijdag!
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik zeg niks.... maar over een paar weken komt er een dikke V70NN D4 uit 2015 vrij. Die heeft wel een ander budget, maar is de Deutsche Autobahne wel gewend. O ja auto zonder schade, zonder parkeerschade, zonder beschadigde velgen en geen Geartronic, geen leer, geen dakdragers, geen elektrische achterklep, geen overbodige luxe. Maar wel, Standheizung, Elek.voorruit, Xenon meedraaiend, RETE GOED onderhouden, Anhängerkupplung, Navi/cruise/lichtsensor/DRL/Regensensor/Volvo On Call....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Sander02
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Een XC is wel wat mooier en stoerder vind ik. De wegligging van beiden typen zal prima wennen lijkt me.
Ik lees ook wel eens dat men grotere velgen neemt voor rij eigenschappen aan te passen. Zelf geen ervaring mee.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Hans oet Twent schreef: Ik zeg niks.... maar over een paar weken komt er een dikke V70NN D4 uit 2015 vrij. Die heeft wel een ander budget, maar is de Deutsche Autobahne wel gewend. O ja auto zonder schade, zonder parkeerschade, zonder beschadigde velgen en geen Geartronic, geen leer, geen dakdragers, geen elektrische achterklep, geen overbodige luxe. Maar wel, Standheizung, Elek.voorruit, Xenon meedraaiend, RETE GOED onderhouden, Anhängerkupplung, Navi/cruise/lichtsensor/DRL/Regensensor/Volvo On Call....
Ik dacht dat advertenties op een ander deel van het forum thuis horen :)
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

JosW schreef:
Hans oet Twent schreef: Ik zeg niks.... maar over een paar weken komt er een dikke V70NN D4 uit 2015 vrij. Die heeft wel een ander budget, maar is de Deutsche Autobahne wel gewend. O ja auto zonder schade, zonder parkeerschade, zonder beschadigde velgen en geen Geartronic, geen leer, geen dakdragers, geen elektrische achterklep, geen overbodige luxe. Maar wel, Standheizung, Elek.voorruit, Xenon meedraaiend, RETE GOED onderhouden, Anhängerkupplung, Navi/cruise/lichtsensor/DRL/Regensensor/Volvo On Call....
Ik dacht dat advertenties op een ander deel van het forum thuis horen :)
Dit is geen advertorial slechts één opmerking.... 8-)
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Ik heb ook een MY06 gehad met een D5. Volgens mij de eersten met roetfilter en EGR ?
Wees er van overtuigd dat er niet bespaard is op oliebeurtjes.
Check idd ook even de wervelklep. Als deze kapot is of als er rommel langs het asje komt, is de kans groot de de motor van binnen versmeert is.
Klepstoters en tuimelaars kosten 1500 incl montage. Als je niet oplet kost een nieuwe kop 3000.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”