Diverse malen kom ik op het forum het verhaal van de gescheurde koplampglazen tegen. Heel vervelend en SLECHT voor een auto uit deze prijsklasse ( trouwens uit ieder prijsklasse)
Ik ken auto's die nog niet de prijs van 2 c70 koplampen gekost hebben 15 jaar oud zijn die nog steeds het orginele koplampglas hebben.
De garage kent het probleem niet,

lees
Geachte heer , uw e-mail is in goede orde ontvangen. Naar aanleiding van uw verzoek tot het toepassen van een coulance, willen wij u graag als volgt informeren. De fabrieksgarantietermijn van uw Volvo is ruimschoots verstreken. Na deze periode heeft de Volvo-dealer bij wie u uw Volvo heeft gekocht en waar het onderhoud aan de auto wordt uitgevoerd eventueel de mogelijkheid om bij een uitzonderlijke reparatie een coulance toe te passen. Hierbij zal de dealer onder andere rekening houden met klantenbinding, en speelt de kilometerstand en leeftijd van de auto een rol. Wij als importeur passen niet rechtstreeks een coulance toe. Indien de Volvo niet bij de Volvo-dealer wordt onderhouden, kunt u overwegen om bij uw garagist een verzoek tot het toepassen van een coulance in te dienen. Wij vertrouwen erop u met het bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd.
Dus onderhoud je zelf je Volvo dan heb je een probleem en rijdt je met je blitse car met gescheurde en of gelijmde koplampen niet echt fraai toch.
Bij mijn weten heb je als je wat koopt recht op een deugelijk product dus zeker een koplamp die het langer vol houdt dan 5 jaar. Zie ook de europese richtlijn (klik op de link)
https://www.consuwijzer.nl/vervoer/gara ... jk-product
Ik laat het er niet bij zitten en zal als ik met Volvo niet verder kom niet schromen om de publiciteit te zoeken.
Ik zie dan ook graag middels het forum of mijn prive mail een bericht met het probleem en het liefst met foto, ik ben benieuwd wat we kunnen als we ons samen bundelen. Ook diegene die al een nieuwe koplamp gekocht hebben verzoek ik te reageren.
Onder het motto doe je niets gebeurd er niets.
Op naar een fijne zomer en veel zonnige kms
Koert