P0201 Ten einde raad

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Ariewhr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 17.04.2017 - 19:27

Hallo,

Mijn naam is Arie van de Wolfshaar en ben sinds 4 maand eigenaar van een Volvo S60 2.4T. Al sinds ik hem heb heb ik last van een storing, waar ik de oorzaak maar niet van kan vinden. Hij doet dit alleen als hij warm is.

Misschien dat iemand hier ideeën heeft?
De auto geeft ECM-2310 als code. Injector cilinder 1 - Signaal ontbreekt.


Korte samenvatting van de situatie;
- Injectoren zijn goed
- Bobines zijn goed
- Bougies zijn nieuw en goed
- Bekabeling geeft geen gekke waarden tijdens doormeten
- Gisteren de auto naar de garage gehad voor diagnose, waaronder bovenstaande + compressie meten. Niks uitgekomen.
- ECM (ECU) open laten halen en laten solderen, mocht helaas niet baten.
- ECM (ECU) laten klonen door Obbe, helaas ook geen verbetering.

Nog een dingetje wat mij de laatste tijd, sinds het weer wat kouder wordt, opvalt;
- Bij lage snelheden (stadverkeer/stil laten staan na gebruik) gaat hij op 4 cilinders lopen.
- Bij iets hogere/constante snelheden, waarbij er dus meer rijwind is, zal hij keurig op 5 cilinders blijven lopen.

Wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de bekabeling af en toe massa/te hoge weerstand maakt waardoor de injector geen signaal krijgt?

Iemand ideeënn?

Ik ga eind deze maand op vakantie, en nu wil ik het wel voor die tijd klaar hebben.


Groeten Arie,
Laatst gewijzigd door Ariewhr op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Kun je zien welke cilinder er uitvalt? En al eens geprobeerd de bobines om te wisselen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ariewhr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 17.04.2017 - 19:27

Hij geeft steeds aan dat Injector 1 geen signaal krijgt. Het gaat dus ook om deze cilinder.
Bobines heb ik verplaatst, hierdoor verplaatste het probleem zich echter niet. Ditzelfde geldt voor de injectoren.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Kan zijn dat de transistor in de ecu stuk is of slecht contact maakt, maar die heb je al gewisseld. Denk echt dat je het in de bedrading moet zoeken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Dubbel topic...

Je hebt hier toch al over geschreven? Zelfde titel notabene.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Jöng
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 27.11.2016 - 16:24

Klepstoters gecontroleerd? Een Citroen C5 die ik ooit had liep op drie poten door slechte klepstoters namelijk....
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dan moet de comprssie ook niet goed zijn, dus lijkt me uitgesloten. Daarnaast heeft deze auto zeer waarschijnlijk vaste stoters.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Marvinn
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 20.12.2016 - 13:00
Locatie: Puttershoek

Een Citroën C5 heeft hydraulische klepstoters inderdaad, dus dat is anders dan de Volvo.
Volvo S60 2001 2.4 170pk Mistral Green
Citroën BX 1985 19 Sport
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”