All-season banden op een V70

Tsjemp
3rd Gear member

MN-NL schreef: Je hebt 'tsingtjsong' banden uit china die winterteken krijgen op basis van het grove profiel. Ze zijn echter zowel in de zomer als de winter waardeloos. Niet All-season maar No-season dus.... ;-)
Negatieve ervaring met Maxxis banden? Ik hoor/lees ze graag, ook de positieve ervaringen trouwens.

NB. Hankook is in mijn ogen ook een B-merk, maar ze zitten wel onder Audi's van 80k+ bij aflevering?!?!
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
MN-NL
5th Gear member

Hankook is geen verkeerde band en komt uit Korea.
Maxxis zou ik persoonlijk in het C segment plaatsen en zou mijn keuze niet zijn anders dan voor een aanhangertje of zo. Ik heb ze nooit onder een auto gehad.

Het M&S symbool dus met het bergje zegt alleen iets over de verhouding van het profiel van de band, het zegt slechts dat het profiel van de band aan de ondergrond is aangepast. Kan ook op een zomerband geplaatst worden! De sneeuwvlok is voor de Amerikaanse markt en er hoort een tractietest op besneeuwde ondergrond.

Afhankelijk van welke auto en het gebruik kies ik voor A-merk of B-merk. En de boodschappenbolide die alleen in NL rijdt, doet dat zonder winterbanden. Die staat die enkele dag gewoon stil. De V70 is lease en heeft (verplicht) winterbanden. Zou ik zelf ook zo gekozen hebben.

Bij de oldtimer kies ik op basis van de maat voor de best beschikbare band in het redelijke prijssegment. Daar is aanbod bepalend...
Tsjemp
3rd Gear member

MN-NL schreef: Hankook is geen verkeerde band en komt uit Korea.
Maxxis zou ik persoonlijk in het C segment plaatsen en zou mijn keuze niet zijn anders dan voor een aanhangertje of zo. Ik heb ze nooit onder een auto gehad.

Het M&S symbool dus met het bergje zegt alleen iets over de verhouding van het profiel van de band, het zegt slechts dat het profiel van de band aan de ondergrond is aangepast. Kan ook op een zomerband geplaatst worden! De sneeuwvlok is voor de Amerikaanse markt en er hoort een tractietest op besneeuwde ondergrond.
Beetje kort door de bocht zonder specifieke kennis van zaken en ik heb er niks aan.

Maxxis wordt niet gebruikt door Volvo V70 rijders hier op het forum, dus ik zal het zelf moeten uitzoeken.
Gelukkig heb ik nog een winter de tijd. Mijn winterbanden, Vredestein, hebben nog voldoende profiel volgens mijn bandenboer.

Iedereen bedankt voor de bijdrage. Ik ben er wel wijzer van geworden :)
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”