Olieplug stuk

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
M&M
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
Locatie: Haarlemmermeer

Beste "snel",

De C30 is nu negen jaar oud en bij de laatste beurt bij de dealer blijkt dat het schroefdraad (Carter) van de olieplug stuk is. Nu lijkt negen jaar best lang maar voor deze C30 is dit na negen keer olie vernieuwen.

E.a. is hersteld maar is dit normaal bij de 1.8 benzine van Ford of is dit gewoon pech ?, iemand ook ervaring mee ?
Laatst gewijzigd door M&M op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5

(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)

overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Gebruikersavatar
CH Racing M900
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55

Gewoon een helicoil in laten zetten door de garage. Vermoed dat er bij een van de vorige beurten niet zorgvuldig genoeg is gewerkt, of misschien een luchtsleutel is gebruikt.
XC90 T8 - 2017 - R-Design
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bij die ford motoren is de plug en ring (rubber) 1 geheel. En dient elke beurt te worden vervangen.

Veel garages doen dit niet, en zetten ze ook veelste vast. Vaak hoeft het maar vast met 25-35nm. Vast zetten met een momentsleutel dus, want je zet het gauw veelste vast.

Overigens hoop ik wel dat ze het carter hebben gedemonteerd voordat ze zijn gaan tappen, komen nogal wat spanen vanaf. Die in het carter belanden, en met doorspoelen niet allemaal worden meegenomen. Ik spreek overigens uit ervaring. Het is een kostbare reparatie wat kon worden voorkomen.
M&M
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
Locatie: Haarlemmermeer

Volgens Factuur nieuw schroefdraad getapt. Is bij de Volvo dealer en daar altijd in onderhoud geweest. Op alle onderhoudsbeurten staat op de facturen een plug.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5

(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)

overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Dan hebben ze dat goed gedaan, alleen te vast dus.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Poika schreef: Dan hebben ze dat goed gedaan, alleen te vast dus.
Of scheef ingedraaid. En als je dat dan met luchtgereedschap doet, voel je dat ook niet.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Ik draai dagelijks die pluggen aan. Scheefdraaien gaat praktisch niet. En luchtgereedschap, ja het kan, wel onwaarschijnlijk.
M&M
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
Locatie: Haarlemmermeer

Tja of gewoon domme pech gehad.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5

(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)

overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Laten we het daar op houden.

Balen.
Plaats reactie

Terug naar “C30”