Beste "snel",
De C30 is nu negen jaar oud en bij de laatste beurt bij de dealer blijkt dat het schroefdraad (Carter) van de olieplug stuk is. Nu lijkt negen jaar best lang maar voor deze C30 is dit na negen keer olie vernieuwen.
E.a. is hersteld maar is dit normaal bij de 1.8 benzine van Ford of is dit gewoon pech ?, iemand ook ervaring mee ?
Olieplug stuk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
- Locatie: Haarlemmermeer
Laatst gewijzigd door M&M op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55
Gewoon een helicoil in laten zetten door de garage. Vermoed dat er bij een van de vorige beurten niet zorgvuldig genoeg is gewerkt, of misschien een luchtsleutel is gebruikt.
XC90 T8 - 2017 - R-Design
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Bij die ford motoren is de plug en ring (rubber) 1 geheel. En dient elke beurt te worden vervangen.
Veel garages doen dit niet, en zetten ze ook veelste vast. Vaak hoeft het maar vast met 25-35nm. Vast zetten met een momentsleutel dus, want je zet het gauw veelste vast.
Overigens hoop ik wel dat ze het carter hebben gedemonteerd voordat ze zijn gaan tappen, komen nogal wat spanen vanaf. Die in het carter belanden, en met doorspoelen niet allemaal worden meegenomen. Ik spreek overigens uit ervaring. Het is een kostbare reparatie wat kon worden voorkomen.
Veel garages doen dit niet, en zetten ze ook veelste vast. Vaak hoeft het maar vast met 25-35nm. Vast zetten met een momentsleutel dus, want je zet het gauw veelste vast.
Overigens hoop ik wel dat ze het carter hebben gedemonteerd voordat ze zijn gaan tappen, komen nogal wat spanen vanaf. Die in het carter belanden, en met doorspoelen niet allemaal worden meegenomen. Ik spreek overigens uit ervaring. Het is een kostbare reparatie wat kon worden voorkomen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
- Locatie: Haarlemmermeer
Volgens Factuur nieuw schroefdraad getapt. Is bij de Volvo dealer en daar altijd in onderhoud geweest. Op alle onderhoudsbeurten staat op de facturen een plug.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Dan hebben ze dat goed gedaan, alleen te vast dus.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Of scheef ingedraaid. En als je dat dan met luchtgereedschap doet, voel je dat ook niet.Poika schreef: Dan hebben ze dat goed gedaan, alleen te vast dus.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik draai dagelijks die pluggen aan. Scheefdraaien gaat praktisch niet. En luchtgereedschap, ja het kan, wel onwaarschijnlijk.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
- Locatie: Haarlemmermeer
Tja of gewoon domme pech gehad.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Laten we het daar op houden.
Balen.
Balen.