oordeel/tips over Volvo V70 R AWD

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
xray
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 31.12.2016 - 12:56

https://www.autoscout24.nl/aanbod/-a7f5 ... parkdeck=1
kan dit wat zijn ? de prijs oke? of zijn er mitsen en maartjes
1e time Volvo driver V60 T3 tuned 190PK 340NM
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Mooie auto, wel echt teveel geld voor die auto. Uiteraard is de relatief lage km stand daar debet aan, maar de auto is 11 jaar oud, en dan nog zoveel vragen....
Ongetwijfeld import. Komt die uit Zwitserland dan toch wel goed kijken naar bak en assen, die zullen in de bergen wel wat meer te lijden hebben dan NL auto's.
AWD checken, verder ziet de auto er optisch heel mooi uit.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Idd mooie auto. Precies zoals ik hem heb gehad, behalve automaat. Gelukkig wel een 6 bak.
Maar wat Marc zegt, echt veel te duur.

Onderhoudshistorie is van belang. Ga gewoon eens kijken en rijden. Auto moet echt in top staat zijn, wil deze een goede prijs kunnen opbrengen. Dan denk ik aan max 15K. Wel afhankelijk hoeveel en welke garantie je erbij krijgt.
Denk om de haakse overbrenging, wiellagers en remmen. Verder ga je verder in dit topic horen dat alle blokken van een R scheuren of gaan scheuren. Kan je nu al vertellen dat dat niet altijd zo is. Ken genoeg mensen met een R waar dat niet is gebeurd.
Succes.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Oh, en als je gaat kijken, check dan even de koplampen. Zie een verschil in de reflector. Kan door de foto komen maar hou er rekening mee dat een nieuwe koplamp bij de dealer rond de €900 kost.
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48

Mozes mina... Da's een belachelijk hoge prijs!
Ziet er prachtig uit maar waarom... rijdt iemand die zo'n heerlijke bolide aanschaft minder dan 10k / jaar? Zijn dat dan allemaal korte ritjes? :-(
Of werd het beestje alleen in het weekend uitgelaten?
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
Gebruikersavatar
xray
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 31.12.2016 - 12:56

bedankt tot zover even voor de antwoorden.
Idd ik dacht ook te duur en qua onderdelen of andere reparaties kan het duur zijn.
ik ga eens informeren
1e time Volvo driver V60 T3 tuned 190PK 340NM
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3160
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Voor hetzelfde geld heb je ook een nieuwer model T6.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Jelmer de Jong schreef: Voor hetzelfde geld heb je ook een nieuwer model T6.
Maar dat is geen R. ^_^
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Een R zal qua reparaties niet duurder zijn dan een andere AWD Volvo .
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Marc Apeldoorn schreef: Een R zal qua reparaties niet duurder zijn dan een andere AWD Volvo .
Mee eens. Alleen als de haakse overbrenging aan de beurt is, kost het wel meer dan gemiddeld.
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Silver_R schreef:
Marc Apeldoorn schreef: Een R zal qua reparaties niet duurder zijn dan een andere AWD Volvo .
Mee eens. Alleen als de haakse overbrenging aan de beurt is, kost het wel meer dan gemiddeld.
Ja, maar dat is vaak de bus.. en niet hele ding

Maar voor topic schrijver 15-16k max inderdaad waarde als ie in goede staat is.. alles daarboven emotiewaarde...
maar blijven heerlijke wagens
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13750
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Die zal voor dat geld binnen een maand weg zijn.
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Prachtige auto. Heb’m in dezelfde kleurstelling; Electric Silver met Nordkap Blue interieur. Heb een 2007 handbak die al heeeeeel veel geld gekost heeft. Hier komt ie:

- andere motor (inderdaad blok bouwde druk op) nu een T5-blok
- nieuwe HO
- nieuwe schijven en blokken, echt veel duurder standaard V70
- achterdif gereviseerd
- versnellingsbak gereviseerd
- nieuwe (dure) dempers voor
- kleine zaken

Mijn auto had bij de aanschaf 162k gelopen.

De R-en zijn nu vaker en goedkoper te koop. Echt mooie, goed onderhouden en met een lage km-stand daarentegen niet. En ondanks dat het niet rationeel is kan ik mij voorstellen dat iemand daar meer/veel geld voor wil betalen. De auto die je gezien hebt ziet er prachtig uit en goed onderhoud is ook wat waard. Een auto uit Duitsland zou ik vanweg de hoge kruissnelheden, vaak oorzaak voor cilinderwandscheuring, laten staan. Een Zwitser daarentegen... Volgens mij gebruiken ze daar ook geen zout in de winter.

Veel wijsheid iig! Prachtige auto!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13750
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik zou deze zeer serieus overwegen
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Hoge kruissnelheid????? Daar zijn ze voor gebouwd, er scheurt helemaal niets in een blok als die een hoge kruissnelheid heeft. Zout?? Is in Nederland ook, dat snap ik niet... Zelf inmiddels 313000 km op de teller met dezelfde turbo en motorblok, en ja mijn R is ook wat opgevoerd. Alles valt of staat hoe je ermee omgaat. Eerst netjes warmrijden, stoplicht sprintjes doe ik niet aan. Gebruik de R wel van tijd tot tijd waar die voor gemaakt is... Ook rustig laten afkoelen voor het stoppen... Zoals Sjoerd al aangaf, er zijn blokken gescheurd, maar er zijn heel veel blokken niet gescheurd of stuk gegaan... En ik betwijfel of die voor 19k weggaat. Too much
Laatst gewijzigd door Marc Apeldoorn op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Brambo67
3rd Gear member
Berichten: 385
Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25

Marc Apeldoorn schreef: Hoge kruissnelheid????? Daar zijn ze voor gebouwd, er scheurt helemaal niets in een blok als die een hoge kruissnelheid heeft. Zout?? Is in Nederland ook, dat snap ik niet... Zelf inmiddels 313000 km op de teller met dezelfde turbo en motorblok, en ja mijn R is ook wat opgevoerd. Alles valt of staat hoe je ermee omgaat. Eerst netjes warmrijden, stoplicht sprintjes doe ik niet aan. Gebruik de R wel van tijd tot tijd waar die voor gemaakt is... Ook rustig laten afkoelen voor het stoppen... Zoals Sjoerd al aangaf, er zijn blokken gescheurd, maar er zijn heel veel blokken niet gescheurd of stuk gegaan... En ik betwijfel of die voor 19k weggaat. Too much
Klopt allemaal wat je zegt, helaas scheuren procentueel heel erg veel meer blokken dan bij alle andere blokken. En niet alleen bij de B5254T5 maar ook de 2.5T met de soft-turbo. En je zegt het zelf; eerst netjes warm rijden enz. enz. Helaas weet je dat nooit bij een gebruikte auto. Die van mij was prachtig maar toch was ik het haasje. Het niet onderhevig zijn aan strooizout noem ik omdat dit een auto na 10 jaar nou eenmaal netter in de lak en bodembescherming laat zijn. Als je het verschil zelf hebt gezien zul je het beamen.

Ik zeg niet dat deze auto €19k waard is maar als het een top-exemplaar is met een volledige gebruikers- en onderhoudsgeschiedenis dan pleit dit voor een hogere prijs. Jij en ik hoeven het niet te betalen, een ander wil het misschien wel. Er worden inmiddels ook heel hoge bedragen gevraagd en betaald voor CY 850 T-5R'en....Rationeel klopt het niet maar toch... Hoop uiteraard dat je net als ik veel plezier blijft houden van je R ;-)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Jelmer de Jong schreef: Voor hetzelfde geld heb je ook een nieuwer model T6.
Met meer km's en een dubieuze staat van onderhoud.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Als je een R wilt hebben met weinig KM: in Duitsland staat een S60R met 8000 (!!) kom op de teller. voor 29.000 EUro
http://www.volvo-fulda.de/Fahrzeuge.Geb ... R_AWD.html
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
xray
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 31.12.2016 - 12:56

Brambo67 schreef:
Marc Apeldoorn schreef: Hoge kruissnelheid????? Daar zijn ze voor gebouwd, er scheurt helemaal niets in een blok als die een hoge kruissnelheid heeft. Zout?? Is in Nederland ook, dat snap ik niet... Zelf inmiddels 313000 km op de teller met dezelfde turbo en motorblok, en ja mijn R is ook wat opgevoerd. Alles valt of staat hoe je ermee omgaat. Eerst netjes warmrijden, stoplicht sprintjes doe ik niet aan. Gebruik de R wel van tijd tot tijd waar die voor gemaakt is... Ook rustig laten afkoelen voor het stoppen... Zoals Sjoerd al aangaf, er zijn blokken gescheurd, maar er zijn heel veel blokken niet gescheurd of stuk gegaan... En ik betwijfel of die voor 19k weggaat. Too much
Klopt allemaal wat je zegt, helaas scheuren procentueel heel erg veel meer blokken dan bij alle andere blokken. En niet alleen bij de B5254T5 maar ook de 2.5T met de soft-turbo. En je zegt het zelf; eerst netjes warm rijden enz. enz. Helaas weet je dat nooit bij een gebruikte auto. Die van mij was prachtig maar toch was ik het haasje. Het niet onderhevig zijn aan strooizout noem ik omdat dit een auto na 10 jaar nou eenmaal netter in de lak en bodembescherming laat zijn. Als je het verschil zelf hebt gezien zul je het beamen.

Ik zeg niet dat deze auto €19k waard is maar als het een top-exemplaar is met een volledige gebruikers- en onderhoudsgeschiedenis dan pleit dit voor een hogere prijs. Jij en ik hoeven het niet te betalen, een ander wil het misschien wel. Er worden inmiddels ook heel hoge bedragen gevraagd en betaald voor CY 850 T-5R'en....Rationeel klopt het niet maar toch... Hoop uiteraard dat je net als ik veel plezier blijft houden van je R ;-)

maar je kan als ik dit model zou willen hebben toch een uitgebereide inspectie aanvragen tegen een kostprijs bij een volvo dealer die bij dit type weet waar hij op moet letten?
1e time Volvo driver V60 T3 tuned 190PK 340NM
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Alles kan natuurlijk. Maar ga dan wel naar een dealer die verstand heeft van de R. Niet elke monteur is vertrouwd met die motor.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”