Motor management lampje

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
T5lisse
Starter

Ik heb voor de zoveelste keer een motormanagement lampje branden. Niet alleen irritant, maar vooral snap ik niet waar het vandaan komt. Ik ben inmiddels een paar keer terug geweest om uit te lezen, maar volgens de monteur is het mogelijk een zuurstof intake probleempje. Een nieuwe sensor zou dit kunnen verhelpen.
Voor dat ik dit laat doen, zijn er mede lotgenoten die dit euvel hebben ervaren en wat was de oplossing.
De motor loopt prima. en opeens voel ik een inhouden of niet reageren op gaspedaal en of houdt in. Vervolgens verschijnt het lampje.
Dank voor de suggesties.
Eduard
toppertje
6th Gear member

motorlampje brand ook voor andere dingen dan alleen bij jou omschreven probleem.
geen glans zonder wrijving
mikey2
1st Gear member

Deze storing kan vele oorzaken hebben.. valt met deze symptomen en motorlampje weinig over te zeggen.

wat voor auto gaat het om, met welke motor?

welke sensor wil men vervangen? ben je bij de dealer geweest want alleen die heeft de echte uitleesapparatuur om tot een goede diagnose te komen..
een diagnose is overigens nooit helemaal 100% (zeker elektronisch niet) maar is vaak wel met zeer grote waarschijnlijkheid.

meerdere keren uit laten lezen en wissen is zonde van je geld, de fout is blijkbaar aanwezig en komt steeds terug.
ik denk dat het verstandig als de diagnose gedaan is door een betrouwbare garage de sensor te laten vervangen.
Laatst gewijzigd door mikey2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”