beste volve-ers,
ik rijd nu een 185 pk D5 uit 2007. Deze motor ligt in een S-80 met een automaat erachter.
Nu overweeg ik wederom een D-5 in een S-80, nu uit 2011 en met 215 Pk.
Ik zie aan de spes dat deze behoorlijk wat zuiniger belooft te worden. Wie weet waar dit van kom ?
Het is hetzelfde 5 cilinder blok, beide met EGR en een roetfilter. Volgens mij is de automaat toch ook dezelfde.
Of zie ik iets over het hoofd, wie kent het antwoord?
alvast dank voor jullie kennis
verschil in D5 motor / bak
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Doorontwikkeling
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto )
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto )
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19885
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Idd een heel ander kopje thee.
Je gaat van een lawaai ding naar een mooi lopende 5 cilinder, die tevens erg netjes met de diesel omgaat.
Bij normaal gebruik schijnt hij niet veel onder te doen voor een VEA 4 cilinder D4 181pk.
Je gaat van een lawaai ding naar een mooi lopende 5 cilinder, die tevens erg netjes met de diesel omgaat.
Bij normaal gebruik schijnt hij niet veel onder te doen voor een VEA 4 cilinder D4 181pk.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28182
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik heb beide motoren gehad, de D5 185 pk in een XC70 en de D5 215 pk in een S80, de nieuwere D5 is echt de betere motor, loopt mooier, is krachtiger maar toch ook zuiniger dan de voorgaande D5 motor.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
Blok is wel degelijk anders(ja is nog wel een 5 cil dat wel), vanaf 2010 is er een nieuw blok gekomen en de D5 heeft nu 2 turbo's de bak is doorontwikkeld tegenover de bak uit 2007 .
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16545
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En vergeet de software niet.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04.10.2017 - 20:31
Ik heb een s80 D5 geartronic uit 2015. Zuinig is ie niet, bij normale rijstijl zit ik rond 6,8 liter per 100km.
Als ik op snelweg 130 rij gaat het vlot over de 8 liter en met fietsen achterop is dat 9 liter.
Ik moet er wel bij vertellen dat het over een AWD gaat, dat zal ook wel in mijn nadeel spelen vrees ik.
Als ik op snelweg 130 rij gaat het vlot over de 8 liter en met fietsen achterop is dat 9 liter.
Ik moet er wel bij vertellen dat het over een AWD gaat, dat zal ook wel in mijn nadeel spelen vrees ik.
s80 2.0D momentum 2008
xc70 DrivE momentum 2011
s80 D5 AWD GT6 summum inscription 2015 bor 19''
c70 D3 summum 2012
s90 T4 inscription 2019
xc70 DrivE momentum 2011
s80 D5 AWD GT6 summum inscription 2015 bor 19''
c70 D3 summum 2012
s90 T4 inscription 2019
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19885
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mijn V70 met D4 vea zit nu op 6.5/100km waarbij die D5 zoveel lekkerder klinktak34 schreef: Ik heb een s80 D5 geartronic uit 2015. Zuinig is ie niet, bij normale rijstijl zit ik rond 6,8 liter per 100km.
Als ik op snelweg 130 rij gaat het vlot over de 8 liter en met fietsen achterop is dat 9 liter.
Ik moet er wel bij vertellen dat het over een AWD gaat, dat zal ook wel in mijn nadeel spelen vrees ik.
Bij wat ik nu weet altijd voor die D5 gaan!!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- S80-D5a04
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14.06.2010 - 23:43
dank voor jullie reactie.... doen dus ?
en dan even langs 'de tuner' om het helemaal af te ronden
dat maakte met de 185Pk ook al een grote stap voorwaarts
en dan even langs 'de tuner' om het helemaal af te ronden
dat maakte met de 185Pk ook al een grote stap voorwaarts
ex S80 - D5a04, nu een S80 - D5a07 (185pk) --> ---> ± 205 pk / 480 Nm