V70 D4 MY'16 blog - Twente

Gesloten
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21007
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Menigeen rijdt een D5. Vanwege het geluid, denk ik dan. En geef ze eens ongelijk ... Hier in de wijk rijden er ook een paar, waaronder een ouder model op NATO-platen (die bestaan blijkbaar nog) en ze klinken heel herkenbaar.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ja leuk die 5 cilinders...
En toch is de 8traps automaat een hele dikke verbetering, altijd versnelling en kracht voor handen.
Mijn oude single turbo D5 in de XC ging met 205pk/450nm best van kiet, maar mijn huidige D4 en 8traps automaat doet daar niet voor onder en geeft veel meer verfijning.
Let wel de 4 cilinder dus...helemaal niets mis mee.
Oja zonder echt op te letten 6.4l/100km, ga ik er wel op letten dan is 5.6/100km ook mogelijk.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

We hebben nu twee 5cyl in de garage staan, een 2.4 twin turbo en een 2.0 single turbo, de enige redenering die ik wel altijd gepast vond is "hetzelfde werk doen met 5 man of 4 man, met 5 gaat makkelijker, maar je moet er wel 5 eten en drinken geven".

Alhoewel ik aardig begin te kwijlen als ik een twilight bronze V90 of V90CC zie, zullen onze huidige D3 en D3 AWD nog een tijdje mee moeten.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

dirkdiesel schreef: Topic doorgenomen, prachtige auto en met de juiste opties. Daar is van te voren erg goed over nagedacht. Fantastische leaseauto en zo te lezen meer dan super onderhouden en verzorgd. Geweldig, dat zie je niet vaak.

Maar om deze auto als particulier te kopen? Geen automaat, maar vooral, een D4... :'(
Dan moet je of slecht geïnformeerd zijn en niet van het bestaan van de D5 215pk afweten, of het is niet ondenkbaar dat je seniel wordt =)
Een oude quote:
V70/2.4D/2003 schreef: Geen vergelijk want: de D5 rules 8-)
Volledig mee eens.
Als je de keuze hebt voor een D5 (particuliere koop), dan kies je toch nooit voor een D4?
Tja Dirkdiesel..... Wat moet ik hier nu op zeggen..... Wanneer ben je tevreden?
Ik ben meer dan tevreden met de D4. Ik rij meer dan gemiddeld hier op het forum in een land waar de D5 meer dan goed tot z'n recht zou komen. Ja ik mis wel eens een paar Nm maar over het algemeen is de D4 een prima motor. 400Nm Is in NL meer dan voldoende.
Ik ben erg blij met het feit dat ik deze auto kon en mocht rijden. Iets met budget en € enz. Ik heb in ieder geval heel veel lol aan deze D4 gehad en hij heeft me nooit laten staan, geen misslag gemaakt niets! Enne ik heb gewoon weer een D4 besteld. Wel met Automaat dat dan weer wel.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
dirkdiesel
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.12.2011 - 11:26

Zomaar drie quotes (allen recent, 2017) van dit forum over de 4-cilinder VEA D4:
PietB schreef: Nou D4 net weggedaan .
Zoveel garages heb ik nog nooit gezien in 2 jaar.
justinB schreef:Persoonlijk zou ik niet voor de 4 pitter gaan. Heb hem 2 jaar gehad en hem maar ingeruild omdat ik mega veel problemen heb gehad.
Egr kleppen en modules. Paar keer de turbo's vervangen. En heel veel olie verbruikt.
Na dat ik hem had ingeruild heeft de dealer er maar zelfs een heel nieuw blok erin gehangen. En ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze vergelijkbare problemen hebben gehad. Dus lekker voor de 5 pitter gaan.
edraket schreef:Het is gewoon jammer van de versnellingsbak gekoppeld aan de 5 pitter, maar ik vind de twin turbo 5 cilinder echt een fijnere motor dan de 4 cil VEA. De 8 bak is wel veel beter dan de 6 bak. 5 pitter twin turbo met 8 bak zou wat mij betreft de ideale combi zijn, maar die bestaat niet.

Heb zelf 2maanden een D4 Vea gehad, maar werd er niet gelukkig in...



D4 VEA leasen? Tuurlijk!
Kopen? Dan moeten de kinderziekten er wel uit zijn, de levensduur bewezen op hetzelfde niveau zitten als de D5 en net zo lekker klinken [als een D5].
Of je moet medelijden met de dealer hebben, dat kan natuurlijk ook >_<

(NB Ik vergelijk twee motorblokken in dezelfde V70 koets en maak daarbij tevens een onderscheid in koop of lease. Verschil in koppel en vermogen laat ik buiten beschouwing.)
dirkdiesel
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.12.2011 - 11:26

Hans oet Twent schreef:Tja Dirkdiesel..... Wat moet ik hier nu op zeggen..... Wanneer ben je tevreden?
Ik ben meer dan tevreden met de D4. Ik rij meer dan gemiddeld hier op het forum in een land waar de D5 meer dan goed tot z'n recht zou komen. Ja ik mis wel eens een paar Nm maar over het algemeen is de D4 een prima motor. 400Nm Is in NL meer dan voldoende.
Ik ben erg blij met het feit dat ik deze auto kon en mocht rijden. Iets met budget en € enz. Ik heb in ieder geval heel veel lol aan deze D4 gehad en hij heeft me nooit laten staan, geen misslag gemaakt niets! Enne ik heb gewoon weer een D4 besteld. Wel met Automaat dat dan weer wel.
Je V70 D4 heeft als leasevoertuig erg goed voor je uitgepakt. Snap ik heel goed, de opties die je hebt gekozen laten ook weinig te wensen over.
Behalve een automaat. Dat zit dan ook op je nieuwe leasewagen. En dat je dan een D4 VEA kiest, dat hoeft natuurlijk geen verdere uitleg (om misverstanden te voorkomen, dat is heel iets anders dan verantwoording!). Je bent een ontzettende bofkont, gefeliciteerd, dat je een nieuwe D4 VEA mag/kunt rijden in de lease. 't Had namelijk ook minder gekunt (D3)

Hopelijk begrijp je mijn invalshoek nu beter (D4 VEA vs D5 i.c.m. lease vs koop m.b.t. een V70) na mijn vorige comment.
Laatst gewijzigd door dirkdiesel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Ik snap Dirk zijn verhaal, herken het ook, maar blijf het een luxe keuze vinden :)
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10510
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Blue-Eyes schreef: Ik snap Dirk zijn verhaal, herken het ook, maar blijf het een luxe keuze vinden :)
Yep eensch. Ook iets met emotie. Een 5 pitter geeft een mooiere sound. Die van mij is een 2.0ltr 4 cylinder D4, en My'16. Geen EGR problemen niks geen ellende. Ach en de Automaat was duurder en viel in een hogere categorie. Daarnaast heb ik bewust voor de handbak gekozen. Evenals de 'goedkopere' uitvoering met stof bekleding.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Niets voor niets rij ik ondanks de forse downgrades in de afgelopen jaren nog steeds in een 5 cilinder rond. Lager met een 5 cilinder kan niet, ik weet het nog elke keer uit te stellen :P :D
Ik had wel graag de automaat gehad, maar met een 2ehands aankoop heb je compromisses te maken.
Eens met de sound. De roffel :)

Emotie is meer waard dan geld, zeker. Maar als het kan is het een luxe. Je leeft maar 1 keer!
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

dirkdiesel schreef: Zomaar drie quotes (allen recent, 2017) van dit forum over de 4-cilinder VEA D4:
PietB schreef: Nou D4 net weggedaan .
Zoveel garages heb ik nog nooit gezien in 2 jaar.
justinB schreef:Persoonlijk zou ik niet voor de 4 pitter gaan. Heb hem 2 jaar gehad en hem maar ingeruild omdat ik mega veel problemen heb gehad.
Egr kleppen en modules. Paar keer de turbo's vervangen. En heel veel olie verbruikt.
Na dat ik hem had ingeruild heeft de dealer er maar zelfs een heel nieuw blok erin gehangen. En ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze vergelijkbare problemen hebben gehad. Dus lekker voor de 5 pitter gaan.
edraket schreef:Het is gewoon jammer van de versnellingsbak gekoppeld aan de 5 pitter, maar ik vind de twin turbo 5 cilinder echt een fijnere motor dan de 4 cil VEA. De 8 bak is wel veel beter dan de 6 bak. 5 pitter twin turbo met 8 bak zou wat mij betreft de ideale combi zijn, maar die bestaat niet.

Heb zelf 2maanden een D4 Vea gehad, maar werd er niet gelukkig in...



D4 VEA leasen? Tuurlijk!
Kopen? Dan moeten de kinderziekten er wel uit zijn, de levensduur bewezen op hetzelfde niveau zitten als de D5 en net zo lekker klinken [als een D5].
Of je moet medelijden met de dealer hebben, dat kan natuurlijk ook >_<

(NB Ik vergelijk twee motorblokken in dezelfde V70 koets en maak daarbij tevens een onderscheid in koop of lease. Verschil in koppel en vermogen laat ik buiten beschouwing.)
Problemen die je opsomt betreffen allen V40 met D4.
Alleen Ed zijn V70 was een V70 Dynamic line die verder niet heel dik in de optie's zat, hij moest zelf poken waarbij ook direct het grootste probleem zat.
De Dealer kreeg de bak niet goed schakelend, iets met afstel mechanisme van de bak.
Mijn 8traps D4 doet meer dan goed zijn werk, premium audio geeft meer dan goed geluid, dakje is fijn in de zomer net als geventileerd leder, standkacheltje stookt het naar temperatuurtje zuid Frankrijk in de winter en mocht het leer koud zijn dan doet de bilgrill zijn werk.
Intelligent save houd afstand tot mijn voorganger en komt zelfs helemaal tot stilstand wanneer het nodig is maar gaat ook automatisch weer aan de rit wanneer de weg vrij is
Automatisch grootlicht stuurt de bi-xenon lampen aan in het donker, en verlichtings pack 2 geeft een fijne interieur verlichting in de nacht.
Daarbij komt dat wanneer je een klapper maakt en je zelf niet meer een telefoon kunt pakken, VOC ook nog een ambu, politie en brandweer gaat bellen.
Mijn D4 blijft galloperen tot er 225 op de teller staat, meer dan genoeg.
Het is lastig zo'n D4 in eigendom.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28661
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik krijg bijna medelijden met je.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Nee joh, helemaal niet nodig 8-)
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20596
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

5 cylinder is exit. Hoe je het ook bekijkt. 4 cylinders is nu het maximale. Deze D4 heeft bewezen betrouwbaar te zijn en is altijd vertroeteld. Dus gewoon een goede wagen.PUNT.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13566
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik heb een D3 met een 8 traps automaat, echt een supercombinatie
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

diesel01 schreef:
dirkdiesel schreef: Zomaar drie quotes (allen recent, 2017) van dit forum over de 4-cilinder VEA D4:
PietB schreef: Nou D4 net weggedaan .
Zoveel garages heb ik nog nooit gezien in 2 jaar.
justinB schreef:Persoonlijk zou ik niet voor de 4 pitter gaan. Heb hem 2 jaar gehad en hem maar ingeruild omdat ik mega veel problemen heb gehad.
Egr kleppen en modules. Paar keer de turbo's vervangen. En heel veel olie verbruikt.
Na dat ik hem had ingeruild heeft de dealer er maar zelfs een heel nieuw blok erin gehangen. En ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze vergelijkbare problemen hebben gehad. Dus lekker voor de 5 pitter gaan.
edraket schreef:Het is gewoon jammer van de versnellingsbak gekoppeld aan de 5 pitter, maar ik vind de twin turbo 5 cilinder echt een fijnere motor dan de 4 cil VEA. De 8 bak is wel veel beter dan de 6 bak. 5 pitter twin turbo met 8 bak zou wat mij betreft de ideale combi zijn, maar die bestaat niet.

Heb zelf 2maanden een D4 Vea gehad, maar werd er niet gelukkig in...



D4 VEA leasen? Tuurlijk!
Kopen? Dan moeten de kinderziekten er wel uit zijn, de levensduur bewezen op hetzelfde niveau zitten als de D5 en net zo lekker klinken [als een D5].
Of je moet medelijden met de dealer hebben, dat kan natuurlijk ook >_<

(NB Ik vergelijk twee motorblokken in dezelfde V70 koets en maak daarbij tevens een onderscheid in koop of lease. Verschil in koppel en vermogen laat ik buiten beschouwing.)
Problemen die je opsomt betreffen allen V40 met D4.
Alleen Ed zijn V70 was een V70 Dynamic line die verder niet heel dik in de optie's zat, hij moest zelf poken waarbij ook direct het grootste probleem zat.
De Dealer kreeg de bak niet goed schakelend, iets met afstel mechanisme van de bak.
Mijn 8traps D4 doet meer dan goed zijn werk, premium audio geeft meer dan goed geluid, dakje is fijn in de zomer net als geventileerd leder, standkacheltje stookt het naar temperatuurtje zuid Frankrijk in de winter en mocht het leer koud zijn dan doet de bilgrill zijn werk.
Intelligent save houd afstand tot mijn voorganger en komt zelfs helemaal tot stilstand wanneer het nodig is maar gaat ook automatisch weer aan de rit wanneer de weg vrij is
Automatisch grootlicht stuurt de bi-xenon lampen aan in het donker, en verlichtings pack 2 geeft een fijne interieur verlichting in de nacht.
Daarbij komt dat wanneer je een klapper maakt en je zelf niet meer een telefoon kunt pakken, VOC ook nog een ambu, politie en brandweer gaat bellen.
Mijn D4 blijft galloperen tot er 225 op de teller staat, meer dan genoeg.
Het is lastig zo'n D4 in eigendom.
Het lag iets genuanceerder, maar de bak heeft wel de doorslag gegeven. In de basis vond ik de V70 met D4 motor een erg klinische auto. Ik miste de beleving van een dikke motor, en dat zit hem niet alleen in het aantal pk's. De 2.4 D5 heeft een explosief karakter met een fraaie sound en voel je ook werken. Het leeft onder je. Een D4 vea is veel trillingsvrijer. Dat kun je als verfijnd beschouwen, maar een Subaru justy 1.0 4 cilinder loopt ook trillingsvrij, als je begrijpt wat ik bedoel. Nul emotie. De D4 is zo lineair in zijn vermogens afgifte dat het ook wel wat saai wordt aan board. En dat in combinatie met een ruk schakelende versnellingsbak heeft mij doen overstappen naar mijn V60 D5 twin turbo.

Overigens moet ik wel met nadruk zeggen dat de 205 en 215 pk D5 motoren met afstand beter zijn dat de voorgaande D5 motoren. Dit loopt zoveel rustiger dan de eerdere modellen dat het niet echt meer vergelijkbaar is. En daarnaast ook geen vertraging meer bij snel moeten vertrekken. Dit is gas en meteen kracht. En ver op de achtergrond toch die fraaie grom als je eens het pedaal vloert. Voorlopig geniet ik er nog elke dag van en zolang als het kan!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20596
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

MODS break.
Dit is een topic over de D4 van Hans oet Twent. Laten we nu niet, op het laatst, allerlei zaken erbij halen maar gewoon bij de V70 D4 van Hans oet Twent blijven.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
dirkdiesel
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.12.2011 - 11:26

Hans oet Twent schreef:...Die van mij is een 2.0ltr 4 cylinder D4, en My'16. Geen EGR problemen niks geen ellende.
@Hans oet Twent:

Ook geen waarneembaar olieverbruik tussen de beurten?

Het is niet lastig (terechte) kritiek te vinden van (ex-)berijders op de D4 VEA t.a.v. betrouwbaarheid. Maar jouw auto is wel betrouwbaar gebleken en een My'16. Dat vind ik wel interessant. Heeft jouw V70 dan misschien modificaties (af fabriek) gekregen dat het toch een betrouwbaar motorblok heeft?
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20596
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Het is een blok dat bijna 2.5 jaar en 170.000 km meegaat en GEEN van de problemen die jij noemt heeft. Ga het Blog niet spammen!!!!
Hans oet Twente is een zeer kritische berijder. En zorgt ervoor alsof het zijn eigendom is.
En ja er zullen problemen zijn geweest. Maar zoals gezegd niet in de V70 maar vooral in de V40. Mede als gevolg van de CO2 regels.
Als mensen in een V70 problemen hadden met een D4 was dat omdat ze het een levenloze motor zonder ziel vonden en daar niet aan konden wennen ten opzichte van de 5 cylinders. PUNT.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3672
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Een V70 D4 is geen V70 D5 maar is wel zuiniger en Euro6. In het kader van - de nog te introduceren - Blaue Plakette wel relevant.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik wil even wat roepen:

Als ik bekijk wat die D4 bij Han om de oren heeft gehad aan Autobahnkilometers en bekend ben met welke snelheden dat plaats heeft gevonden.....topsnelheid en dat bij tijden langdurig, dan kunnen we dus rustig vaststellen dat die D4 een goede motor is. En als er lieden zijn die menen dat de D5 vele malen beter is, dan ken ik nog wel een verhaal van een D5 met een verspringende distributie in de hoofdrol.

Dus, die D4 is een monsterding en Han is zuinig, kritisch en emotioneel gehecht aan zijn auto. Dusdanig dat hij er alles aan doet om te voorkomen dat die wagen straks naar Litouwen of Estland gaat. En diegene die hem krijgt, die krijgt een nette goed brede auto waarvan zeker is dat er niet met software is gerotzooid en de EGR en roetfilter schoon zijn.

Waarvan akte en nu stoppen met janken over de D4.
Zo, dat lucht op na al die wanzinnige posts in Han zijn topic.
Laatst gewijzigd door V70/2.4D/2003 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gesloten

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”