Had al meerdere keren in een XC60 gereden oud model en nieuw model en had altijd al zo iets dat ik toch een hoger model Volvo wilde..
Reed gewoon heel lekker relaxed en de zit positie is ook fijner (vind ik persoonlijk).
Nu zit ik natuurlijk wel erg laag in mijn V40 met sportonderstel (-10mm). Rijd natuurlijk heerlijk sportief.
Maar het gaat over de XC40.. Er dus al een tijd mee bezig.
Toen ik zag dat Volvo Duitsland al gelijk na de onthulling in Milaan de XC40 ook ging laten zien aan belangstellende en Volvo Nederland pas dit doet in November was de keuze snel gemaakt.
Ik had en heb nog vakantie dus er gelijk een dag je van gemaakt. Introductie was in Keulen en heel groots opgezet. (heb hier topic over).
Na eenmaal de XC40 in het echt te hebben gezien en er in te hebben gezeten stond het voor mij vast dit ging hem worden.
Dan begint het rekenen en configureren. Toch weer twijfelen en slecht slapen toch een klap geld.
Maar dan toch vanmorgen bestelling geplaats.
XC40 T4 R-Design Geartronic 8 speed
Bursting Blue / Zwart dak (standaard bij R-Design)
19" 5 dubbel spaaks mat black diamond cut
Business pack connect
Intellisafe Pro Line
Luxury Line
Versatility Line
Full LED koplampen met adaptieve verlichting
Volvo Alarm 3
Nood reserve wiel
Bij aflevering achterramen en achterklep laten tinten.
Het lange wachten is begonnen.. Mijn dealer kon nog geen datum zeggen.
Maar ik had hier af gelezen dat iemand die hem ook al besteld hoorde half mei.
Week 10 komen de showroom modelen en demo's bij mijn dealer..
Toevallig heeft mijn dealer hem ook besteld in Bursting Blue R-Design dus kan er al eerder in rijden..

Toch dit keer gegaan voor de T4 benzine.. Dit omdat deze bij de XC40 wordt geleverd met een automaat..
De D3 wordt zonder automaat geleverd. En dat is weer 2000 euro extra..
En gezien de toekomst van de diesel en het steeds meer onderdruk ivm vervuiling etc etc weer voor een benzine gegaan.
En ik wilde wel over op automaat.. Vooral in de file en in samenwerking met Adatpive cruise control / Pilot Assist toch wel heel relaxed rijden.
Je kan de auto gewoon helemaal zelf laten stoppen kleine beetje gas en hij pakt de snelheid weer op als het weer gaat rijden.