V60CC D4 autom. MY2016

Plaats reactie
rekord
1st Gear member

Dag Forum,

Recent dit forum gevonden.

Bijna nu een jaar in het bezig van het genoemde model. Zilvergrijs. Ik vind dat goed kleuren bij de (kunststof) accenten aan dit model (dorpel, wielkasten en de voor- en achterluier). Daarvoor 10 jaar een V70 op benzine (met de originele spoiler aan de kofferklep). Ook zilvergrijs. Daarmee 3t heerlijke en comfortabele km's afgelegd zonder noemenswaardige problemen (gebruikelijke slijtagezaken). Wat een kwaliteit. Wat een auto. En het was de tamste (2.4l 140 pk maar wel die mooi 5 cilinder).

De start van de V60 was goed maar is zich helaas - nu al - aan het veranderen. De auto stoot. En die stoten zijn pittig.

De aandrijflijn krijgt eigenlijk elke keer bij koude motor tijdens het opwarmen een paar een flinke dreunen te verweken (en ik ook :( ). Alsof de dieseltoevoer gewoon even ophoudt. Geen melding op het dashboard van een storing. Gebeurt regelmatig ook na bijvoorbeeld zo'n 5 km a 10km met 100km/h (zit snel op de snelweg) Maar het gebeurd ook bij een goed doorgewarmde motor in de file (mag toch aannemen dat een motor dat wel is na zo'n 45 minuten 100 a 140 km/h) . Ook lijkt de motor (bij lage snelheid beter merkbaar dan bij hoge) in snelheid te slingeren (afzakken en dan weer optrekken, je rijdt dus niet constant). En het maakt niet uit of het buiten nu warm of koud is. Is al een tijdje aan de gang en wordt erger.

Niet erg lang geleden daarvoor al eens terug geweest (dealer). Een bepaald pijpje is toen vervangen en een wervelstroomding (motor?). Stoten was helaas niet weg. Wel stopt de motor nu later in de S/S-stand. Nu heb ik er wel wat aan. Voordien was het hinderlijk (stopte een fractie te vroeg zo weet ik nu) en zette ik het eigenlijk altijd direct uit. Er is dus wel een verbetering maar niet in het eigenlijke probleem.

De V60CC voel erg goed en stevig aan, goede auto. Snel, pittig en stil. Héél stil (vind ik). Maar als je een V70 gewent bent is de bagage wel wat minnetjes. Maar dat wist ik ook.

De V60 vind ik goed strak op de weg (geen 4WD) in vgl met de V70. Maar mag ook wel. Mag je een auto na 3t op de klok wel vergelijken met dit? O-)

De V60 heeft ook een toeter en een bel. Standkachel bijvoorbeeld. Wat een gemak in de winter! Motor op temperatuur, interieur warm én ontdooide ruiten. Op afstand starten met een app. Ook zo'n ding. Dat was best fijn voor in de zomer als je dan wel voorafgaand de airco juist heb ingesteld. En even eerst de opgewarmde lucht laten ontsnappen (handig, die sleutelfunctie).
Die meedraaiende koplampen zijn ook grappig. Helaas geen mistlampen meer. Mis ik deze? Nee. Xenon geeft een puist licht.

Ik heb dat lichtbeige interieur, zo mooi! Maar o zo besmettelijk. Twee-kleurendruk stuur. Doordacht.
Dit alles geeft de auto binnen een ruimtelijkere indruk. Mijn voormalige V70 was zwart.
En de stoelen zijn als vanouds (ja, ook na 10 jaar in de V70): formidabel!

Was afgelopen zomer in het buitenland terwijl de V60 voor de deur stond. Dat was grappig! Kon ik mooi de temperatuur volgen in NL (en waar mijn V60 natuurlijk stond). Maar na zo'n 2,5 weken hield dat wel op. Kreeg de melding dat ik de auto handmatig moest starten om dat weer te activeren. Jammer.
Ook bellen via BT lijkt met uitgeschakelde motor maar zo'n 10 a 15 minuten te kunnen. Dan schakelt het systeem af. Vind ik wel kort. Dat had beter gemogen.

Klokken zijn analoog. Ik vind het mooi en ben er ook best blij mee. Wel jammer is dat ik geen temperatuurmeter meer heb. Daarvoor in de plaats een ECO-meter. Ach, het beweegt allemaal leuk. Heeft ook wel wat.

Sunblinds waar mogelijk. Patserig maar geeft rust bij het rijden (ook in de winter met de achterliggers). In mijn V70 had ik dat ook en leerde daar de waarde ervan.

Ook heerlijk: automatisch gedimde buitenspiegels. Nooit beseft dat je dat "nodig moet hebben".

Bijbesteld: parkeersensoren voorzijde (achter zat er al op). Na een aansluitprobleen (moest er rechts voor wat gedetecteerd worden, gaf het links midden aan) nu in orde. Maar soms nog wel een kleine storing (sta je stil in de file bij droog weer zonder dat de blaadjes van de bomen vallen, gaan opeens een paar alarmbellen af aan de voorzijde). Ach... 't is en blijft gevoelige electronica.

Geluid is ook erg prima. Beter dan de V70 (uiteraard). En het lijkt er op dat je de speakers ook niet kan opblazen. Kijkt Volvo daar ook naar om? Het geluid is (weer) beter dan in mijn V70 (was de standaard-installatie) Deze laatste had ik overigens voorzien van de tweeters in de achterkant (d-kolom). Was een goede investering toen (en zeer makkelijk zelf aan te brengen).
De V60 is natuurlijk weer moderner en nu kan ik ook m'n (ook al weer 10 jaar oude, gekocht voor bij mijn V70) iPod uitlezen. Hoef ik geen 6 afspeellijsten meer aan te maken. Gewoon kiezen. Weelde!

Wel jammer dat de navi niet gekoppeld kan worden (via BT) aan een mobieltje zoals bijvoorbeeld bij een Tomtommetje. Daardoor niet altijd even accuraat een aanpassing in de route.

Kortom, eigen alles wat ik wil (en meer) zit er op en er aan. :love: En op dat irritante stoten na een formidabele auto.
Oh ja: spatlappen komen er nog aan. Maakt het af. Had ik op m'n V70 ook. Blijft de auto toch iets langer schoon.
Laatst gewijzigd door rekord op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lint
Geartronic member

Welkom, toch goede ervaringen met de V60 afgezien van wat kleine problemen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
fkey
2nd Gear member

Ben benieuwd naar de fotos en ervaring met de spatlappen.
Origineel volvo(€110)? Of Aliexpress (€23).
Ben een voorstander van origineel, maar dat scheelt wel heel veel... (en een €23miskoop doet ook niet heel erg pijn)

Zag ok wat fotos van in de kleur gespoten spatlappen (wit) op een v40
rekord
1st Gear member

Dank, dank
Spatlappen zal ik melden. Zijn originele (dus idd wat duurder). maar mijn ervaring leert: liever origineel. Vanwaar eigenlijk die belangstelling?

Foto's. Hoe doe je dat? Even een testje. Als dit werkt dan ga ik ze maken en posten.
Afbeelding
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Oh NSU, vertel!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
lint
Geartronic member

Leuke foto met allemaal auto's uit mijn jeugd in beeld.
MGB GT 1976
rekord
1st Gear member

lint schreef: Leuke foto met allemaal auto's uit mijn jeugd in beeld.
Ja, leuk he? Maar het gaat om Volvo, niet om oude straatbeelden. Toch nog maar eentje. Want het is wel erg leuk.
Afbeelding
rekord
1st Gear member

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
lint
Geartronic member

Dat is een heel fraai interieur, misschien door de lichte kleur wel wat sneller vuil maar gewoon wat vaker reinigen en het blijft erg mooi.
MGB GT 1976
fkey
2nd Gear member

Dat ziet er goed uit!
Ik bedoelde eigenlijk fotos van de spatlappen zonder en met...
NCJ87
1st Gear member

Mooie kleuren van het interieur! Ziet er erg sjiek uit.
En ook mooie velgen liggen eronder!
rekord
1st Gear member

de spatlapjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en hier las ik op dit forum over dus ach...
Afbeelding
Paul
Geartronic member

Ja ik vind het helemaal niks, we hadden het op onze V40 2.0T zat toen standaard op een Prestige model. Ook dat nooit wat gevonden haha! Maar iedereen zijn smaak anders reed iedereen hetzelfde niet waar?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
fkey
2nd Gear member

Dank voor de fotos, die modderspetten bij het voorwiel zijn nog van voor de montage??
rekord
1st Gear member

fkey schreef: Dank voor de fotos, die modderspetten bij het voorwiel zijn nog van voor de montage??
ja. had ik eigenlijk wel eerst er af moeten halen. aan de andere kant kan je nu goed zien dat die dingen wel degelijk je auto wat langer schoon houden. zeker de dorpels (waar ik die sierstukken op heb).
rekord
1st Gear member

Zo. Het hikken wat ik in het begin meldde, is weg. De EGR-klep. Wel snel vind ik. zo'n 50.000 km
Ik weet eigenlijk nu pas hoe mijn auto hoort te rijden. Gaat erg snel! :happy:
Laatst gewijzigd door rekord op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Hans oet Twent
8th Gear member

rekord schreef: Zo. Het hikken wat ik in het begin meldde, is weg. De EGR-klep. Wel snel vind ik. zo'n 50.000 km
Ik weet eigenlijk nu pas hoe mijn auto hoort te rijden. Gaat erg snel! :happy:
Niet om het één of ander, maar je mag best eens vlot doorrijden met de auto. Niet ff een sprintje trekken maar gewoon een dagje echt vlot rijden. FF doorblazen in Duitsland vindt de auto helemaal niet erg. En dan is het nog steeds geen garantie dat alles schoon wordt.
Beetje doorrijden met een caravan kan ook helpen, niet in 6 maar in 5 of 4 en dan 100 of 90 rijden. Vindt ie lekker.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”