Vandaag op weg naar Oostenrijk wilde de auto bij een tankstation niet meer starten. Alle lampjes branden maar geen geluid startmotor. Pas naar meerdere tikken op de startmotor kreeg ik de auto weer aan. Nu ben ik op ons vakantieadres aangekomen maar het is geen prettig idee dat dit elk moment weer kan gebeuren. Een bezoek aan de lokale garage zal dus wel nodig zijn.
Nu heb ik dit probleem al een aantal jaren. Telkens wees alles op de startmotor omdat ik de auto kon starten door op de startmotor te tikken. Inmiddels heb ik al de 3e startmotor in 2 jaar tijd en deze keer heb ik nieuw exemplaar laten inbouwen. Maar nu dus toch weer dit probleem.
Kan dit door iets anders veroorzaakt worden? Wie heeft tips voor mij, zodat ik de garage wellicht meteen op het juiste spoor kan zetten.
Alvast bedankt.
Help startproblemen op vakantie
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Aansturings stekkertje wil nog weleens corroderen.
Dus de plus vanaf contact. Vervang dat stekkertje maar eens of schuif hem iniedergeval een paar x goed heen en weer Zodat het wat schuurt.
Wat ook weleens voorkomt is dat de klemspanning afneemt van dat stekkertje. Even aanknijpen met een tangetje dan.
Dus de plus vanaf contact. Vervang dat stekkertje maar eens of schuif hem iniedergeval een paar x goed heen en weer Zodat het wat schuurt.
Wat ook weleens voorkomt is dat de klemspanning afneemt van dat stekkertje. Even aanknijpen met een tangetje dan.
-
- 3rd Gear member
Bedankt voor je reactie.Poika schreef: Aansturings stekkertje wil nog weleens corroderen.
Ik ben niet zo technisch. Zit dat stekkertje aan de startmotor en kan ik daar met de hand bijkomen?
V70N 2.5T fasttech
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ja kan. En ja hij zit op de startmotor. Het is niet de dikke plus kabel maar dat kleine kabeltje.
Wel lastig als je niet weet waar ie zit.
Gaat om de v70 neem ik aan.
Originele startmotor laten plaatsen?
Wel lastig als je niet weet waar ie zit.
Gaat om de v70 neem ik aan.
Originele startmotor laten plaatsen?
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Bij een turbo is het wel een stukje lastiger hoor. Maar zeker te doen.
Ik hoop dat het inmiddels opgelost is.
Ik hoop dat het inmiddels opgelost is.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dat zeg je verkeerd. Probleem opgelost door hulpzame forummers! Uitgevoerd door de garage.

Heb je die oude startmotoren nog? Die wil ik wel

Heb je die oude startmotoren nog? Die wil ik wel

Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
Weer terug in NL.
Inderdaad goed op weg geholpen met behulp van dit forum.
Helaas heb ik de oude startmotoren niet meer.
Off topic. Op de terugweg afgelopen zaterdag kwam er een vrijwel identieke V70 naast me rijden
. Achterop een forum sticker. Zwart met sportonderstel en ik denk 18" velgen. Roofrails en achterspoiler. Wie ben jij?
Inderdaad goed op weg geholpen met behulp van dit forum.
Helaas heb ik de oude startmotoren niet meer.
Off topic. Op de terugweg afgelopen zaterdag kwam er een vrijwel identieke V70 naast me rijden

V70N 2.5T fasttech