Beste leden.
Lid geworden van dit forum omdat ik mijn oog op een V70 heb laten vallen. Na jarenlang Mondeo te hebben gereden heb ik nu mijn oog op een V70 laten vallen.
Mijn huidige Mondeo tdci station uit 2003 kocht ik met 200.000 op de teller. Daar heb ik 260.000 bij opgereden. Met de aankomende APK wil ik daar geen geld meer aan uitgeven. Tijd voor wat anders. De V70 spreekt mij, ook door de ruimte, erg aan. Nu zit ik wel met een paar advies vragen.
Binnen mijn budget kom ik uit op een V70 van 2008/2009 met een kilometer stand van rond de 300.000. Nu kom ik ook V70 tegen met hogere kilometer standen zo rond de 400.000. Bekend bij de dealer waar al een hoop zaken zijn vervangen zoals b. nieuwe koppeling, complete airco installatie, enz.
Wat is jullie advies gaan voor de 300.000 met wat minder historie of voor bekend meer kilometers en al een hoop zaken vervangen?
Is jullie bekend of er een bepaalde kritische kilometerstand is waarop zaken aan vervanging reparatie toe zijn? Wat zouden jullie kopen met of zonder trekhaak?
Er is nog al wat keuze in diesel motoren. Met de 2.0d een proefrit gemaakt. Dat viel niet tegen. Of is de keuze voor de 5 cylinder toch een betere.
Hoop dat jullie mij kunnen adviseren
KingJohn
V70 km stand
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28658
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Welkom. Goede keus om een V70 te kopen. Het is altijd verstandig een auto te kopen met een bekende en gedocumenteerde onderhoudshistorie. Als je voor een diesel gaat is de D5 motor een aanrader.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4841
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Welkom KingJohn,
Je hebt je vraag gesteld in het "Volvo Te Koop" board, terwijl je geen auto wilt verkopen, maar juist aankopen. Ik zal de mods vragen het topic te verplaatsen naar het V70 NN(2007-2016) board, daar zul je meer antwoord kunnen verwachten.
Ik weet niet wat je budget is, maar bij Frans Wientjes in Apeldoorn staat de werkelijk bomvolle V70 D5 te koop die van mijn broer is geweest. Met een kilometerstand net onder de 260.000. Ik heb geen banden met dat bedrijf, maar wij hebben er een zeer goede indruk aan overgehouden toen wij de V70 daar onlangs inruilden.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... ?cldtidx=7
Je hebt je vraag gesteld in het "Volvo Te Koop" board, terwijl je geen auto wilt verkopen, maar juist aankopen. Ik zal de mods vragen het topic te verplaatsen naar het V70 NN(2007-2016) board, daar zul je meer antwoord kunnen verwachten.
Ik weet niet wat je budget is, maar bij Frans Wientjes in Apeldoorn staat de werkelijk bomvolle V70 D5 te koop die van mijn broer is geweest. Met een kilometerstand net onder de 260.000. Ik heb geen banden met dat bedrijf, maar wij hebben er een zeer goede indruk aan overgehouden toen wij de V70 daar onlangs inruilden.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... ?cldtidx=7
Laatst gewijzigd door Summum op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25.09.2017 - 15:59
Als zorg medewerker is dat vrij beperkt. De spaarcentjes reiken tot ca. 6500 met inruil van de Mondeo.JosW schreef: Wat is precies je maximale budget? Dat praat wat makkelijker.
Laatst gewijzigd door KingJohn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou zeker voor de goed onderhouden auto gaan waar al het een en ander aan vervangen is. Op een auto tussen de 2 en 3 ton kun je leeglopen als deze de laatste tijd niet goed meer is onderhouden. Trekhaak zou ik me niet teveel zorgen over maken, al is zonder altijd beter. Stel dat er een aannemer in heeft gereden met altijd een zware kar erachter kun je wel extra slijtage verwachten, maar de kans is groot dat hij alleen is gebruikt voor 2 weken caravan en een zaterdag met een huur aanhanger naar de afvalverwerker.
Altijd voor de 5 cilinder gaan, de 2 liters 4 cilinder zijn niet heel slecht, maar gaan echt minder lang mee. Met name koppeling, EGR en verstuivers is een zwak punt.
Altijd voor de 5 cilinder gaan, de 2 liters 4 cilinder zijn niet heel slecht, maar gaan echt minder lang mee. Met name koppeling, EGR en verstuivers is een zwak punt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou zeker voor de goed onderhouden auto gaan waar al het een en ander aan vervangen is. Op een auto tussen de 2 en 3 ton kun je leeglopen als deze de laatste tijd niet goed meer is onderhouden. Trekhaak zou ik me niet teveel zorgen over maken, al is zonder altijd beter. Stel dat er een aannemer in heeft gereden met altijd een zware kar erachter kun je wel extra slijtage verwachten, maar de kans is groot dat hij alleen is gebruikt voor 2 weken caravan en een zaterdag met een huur aanhanger naar de afvalverwerker.
Altijd voor de 5 cilinder gaan, de 2 liters 4 cilinder zijn niet heel slecht, maar gaan echt minder lang mee. Met name koppeling, EGR en verstuivers is een zwak punt.
Ik zou zelf voor een V70-2 gaan met wat mider km's voor dit geld. Dan koop je een hele mooie en verzorgde auto ipv een auto met veel km's waar je toch rekening moet houden met extra kosten.
Altijd voor de 5 cilinder gaan, de 2 liters 4 cilinder zijn niet heel slecht, maar gaan echt minder lang mee. Met name koppeling, EGR en verstuivers is een zwak punt.
Ik zou zelf voor een V70-2 gaan met wat mider km's voor dit geld. Dan koop je een hele mooie en verzorgde auto ipv een auto met veel km's waar je toch rekening moet houden met extra kosten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
6500 voor een V70 is volgens mij niet heel ruim. Ik zit er aan te denken om na de winter mijn V70 uit 2009 weg te doen en een Classic met 600 ton op de teller tot eind juni door te rijden. Na de winter staat mijn V70 op 315dkm. Voor 6500 zal hij zelfs dan nog niet weggaan.
En wat Ed zegt. Veel KM -> veel cilinderinhoud. De motoren met veel cilinderinhoud en minder pk zijn dan vaak zelfs nog beter ... maar ik geloof niet dat er in 2008/2009 nog veel D5 motorkeuze is.
En wat Ed zegt. Veel KM -> veel cilinderinhoud. De motoren met veel cilinderinhoud en minder pk zijn dan vaak zelfs nog beter ... maar ik geloof niet dat er in 2008/2009 nog veel D5 motorkeuze is.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250