Dag, Sinds kort ben ik gelukkig bezitter van een V50 1.6 D2 SS Summum uit 2010 (161.000km)
Na vele jaren Golf Variant IV (3x) gereden te hebben de grote sprong naar Volvo én diesel rijden.
Ik heb nu de eerste 2.000km erop zitten en het bevalt erg goed.
Van kleine dingetjes kan ik soms heel gelukkig worden, Neem nou dat handig zonnebrilhoudertje links bovenin, de bediening op het stuur of 't automatisch inklappen v/d spiegels. Top! Heel prettig.
Nu wist ik dat ik met deze km-stand vrij snel aan de beurt zal zijn met groot onderhoud. (Daar was de prijs ook naar vond ik.)
Distiebutieriem vervangen: Nu zie ik voor dit model 180.000km/10 jaar staan, maar op een site als Nordiccar (stond bovenaan m`n google-zoekresultaat), lees ik 140.000km. Wat is de juist?
En die prijs van €545 die zij aanbieden, incl. nieuwe waterpomp, rollers en arbeidsloon lijkt me wel mee te vallen(?) Moet ik me zorgen maken om de kwaliteit van het (repro?) matereriaal? Iemand ervaringen?
Iets anders: Ik neem aan dat geweldig irritant -piep-piepje- voor je gordel omdoen bij de dealer in een handomdraai uit te schakelen is?
(Of met ik zelf de boel saboteren? Ik neem aan dat er 2 draadjes uit de gordelsluiter komen..)
Thanks bij voorbaat voor jullie hulp! Groet Kees
Vervangen distributieriem V50 1.6 D2
- trondheim
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
- Locatie: NH
Gefeliciteerd met je V50!
V.w.b. de distributieriem: Bij Nordicar weten ze uitstekend waar ze mee bezig zijn. Ik zou hem nu maar vervangen als ik jou was. Nordicar staat erg goed aangeschreven, goeie recensies, redelijke prijzen (die van mij staat er nu helaas met een kapotte dynamo
)
Piepje daar wen je zo aan hoor. Moest er ook erg aan wennen, maar ik ga er vanuit dat je sowieso je gordel aan doet. Ik doe voortaan eerst mijn gordel vast voordat ik hem start: geen piepje
V.w.b. de distributieriem: Bij Nordicar weten ze uitstekend waar ze mee bezig zijn. Ik zou hem nu maar vervangen als ik jou was. Nordicar staat erg goed aangeschreven, goeie recensies, redelijke prijzen (die van mij staat er nu helaas met een kapotte dynamo

Piepje daar wen je zo aan hoor. Moest er ook erg aan wennen, maar ik ga er vanuit dat je sowieso je gordel aan doet. Ik doe voortaan eerst mijn gordel vast voordat ik hem start: geen piepje

Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- V52
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
- Locatie: Aelse
Bij de 1.6 diesels is de intervaltermijn voor de distributieriem teruggebracht naar 140.000 km. Die van mij is volgende maand aan de beurt, opgave dealer €231,40 ex btw (zonder waterpomp e.d).
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22.01.2017 - 01:02
ik wil niet bijdehand doen hoor, maar moet de DR niet bij 240.000 vervangen worden bij de 1.6. die van mij bij 200.000 vervangen omdat hij toen toch naar de garage moest voor andere dingen dus die ook maar meteen gedaan. nu staat die van mij op 455.000 en riem moet nog vervangen worden, dus 255.000 mee gereden.
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Dan heb je verdomd veel geluk gehad want als je motor in de soep draait ben je zo 3500 Euro lichter.Veli schreef: 255.000 mee gereden
En qua gordelvraag van de TS: Je kunt natuurlijk op de sloop zo'n los inklikdingetje kopen om van het gepiep af te zijn, maar ik zou hem gewoon voor het starten aan doen vanwege de veiligheid (je hebt toch familie?) en de eventuele boete van 149 Euro.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 14:18
- Locatie: Utrecht
Klopt, alleen voor de D2 is het interval teruggebracht naar 140.000 (motorcode D4162T), zie http://workshopsupportguide.volvocars.b ... n37_ir.pdfVeli schreef: ik wil niet bijdehand doen hoor, maar moet de DR niet bij 240.000 vervangen worden bij de 1.6. die van mij bij 200.000 vervangen omdat hij toen toch naar de garage moest voor andere dingen dus die ook maar meteen gedaan. nu staat die van mij op 455.000 en riem moet nog vervangen worden, dus 255.000 mee gereden.
De 1.6D heeft motorcode D4164T en staat het interval op 240.000.
Onzin dus.OGA244 schreef: Niet meer, de interval is aangepast daar ze regelmatig vroegtijdig braken.
Laatst gewijzigd door RTS op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Nou, dan blijf jij er toch lekker 240.000 km mee rijden.
Nog een bespaar tip: de riemen hebben natuurlijk een veiligheids reserve.......dus je kan er wel 260.000 km mee rijden.
Laat je ons ff weten of je dat gehaald hebt?
Nog een bespaar tip: de riemen hebben natuurlijk een veiligheids reserve.......dus je kan er wel 260.000 km mee rijden.
Laat je ons ff weten of je dat gehaald hebt?
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 14:18
- Locatie: Utrecht
Geen zorgen, die 240k ging zonder problemen.wim de jong schreef: Nou, dan blijf jij er toch lekker 240.000 km mee rijden.
Nog een bespaar tip: de riemen hebben natuurlijk een veiligheids reserve.......dus je kan er wel 260.000 km mee rijden.
Laat je ons ff weten of je dat gehaald hebt?
- V52
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
- Locatie: Aelse
Nog even nagevraagd: spanrol en meelooprol zitten standaard in de distributieriemset. Waterpomp wordt alleen vervangen indien nodig.V52 schreef: Bij de 1.6 diesels is de intervaltermijn voor de distributieriem teruggebracht naar 140.000 km. Die van mij is volgende maand aan de beurt, opgave dealer €231,40 ex btw (zonder waterpomp e.d).
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7752
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ik zou waterpomp altijd tegelijk met distr riem laten vervangen, ook als het 'nog niet nodig' is.
Grote kans dat het 'wel nodig' (niet wachten op defect) is voordat je aan de volgende distr riem toe bent; scheelt je een extra garagebezoek & -factuur.
Ze zijn nu toch bezig....
Grote kans dat het 'wel nodig' (niet wachten op defect) is voordat je aan de volgende distr riem toe bent; scheelt je een extra garagebezoek & -factuur.
Ze zijn nu toch bezig....
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22.01.2017 - 01:02
toevallig deze week een andere gekocht dus hij staat op de stoep met 455.000 op de teller. heb nu een Volvo van 2012wim de jong schreef: Nou, dan blijf jij er toch lekker 240.000 km mee rijden.
Nog een bespaar tip: de riemen hebben natuurlijk een veiligheids reserve.......dus je kan er wel 260.000 km mee rijden.
Laat je ons ff weten of je dat gehaald hebt?