Waar haal ik de stroom vandaan ?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Peukje1
1st Gear member

In mijn Volvo s40 van 2005 wil ik een achteruitrijcamera bouwen.
Waar kan ik de stroom vanaf halen ?zonder dat ik evt meldingen ga krijgen.
Ik heb stroom nodig van de achteruitrijlamp ,kan dit zonder problemen bij de lamp zelf ?
Verder heb ik nog een plus nodig als het contact aan is voor het display kan dit evt via de aansteker.
Ook zit ik aan een camera voor de voorkant te denken maar daar ben ik nog niet uit.
Ik wil dat ook graag automatisch hebben zonder extra schakellaar maar heb nog geen idee hoe.
WYD
3rd Gear member

Ik denk dat volvotech.eu je hier wel mee kan helpen als ik hun banner boven deze pagina bekijk ;)
Volvoless, nu Golf VII
Peukje1
1st Gear member

De camera aan de achterkant wordt aangesloten op de achteruitrijlamp,daar zet ik een relais tussen.
Daardoor gaat de camera achter en het scherm automatische aan en uit.
Als de achterkant uit is kan de voorkant via het relais en een schakelaar bediend worden ook weer samen met het scherm.
Zo kunnen ze nooit tegelijkertijd aangaan.
Om niet in de problemen te komen met de stroom laat ik de achteruitrijlamp een signaal geven naar het relais .
De rest van de stroom wil ik van de sigarenaansteker aan de voorkant halen.
De sigarenaansteker gaat er uit en in dat gat wil ik de schakelaar voor de camera van de voorkant plaatsen.

Nu is mijn vraag krijg ik dan geen storingsmeldingen ?
En hoe krijg ik het deel waar de aansteker in zit los (het is een automaat) ?

Wie heeft dit al eens gedaan of heeft tips voor mij.
YannickC
2nd Gear member

Ach wat voor stroom trekt zo een achteruitrijcamera met display?? Zal toch wel niet zo veel zijn lijkt mij.
En je kan nog altijd je achteruitrijlampen vervangen door led ter compensatie van de extra stroom...
TijnOnlijn
2nd Gear member

Niet helemaal hetzelfde, maar bij een V40 uit 2014 heb ik parkeersensoren zo afgetakt. Ik had hetzelfde dilemma. De oplossing was simpel. Achteruitrijlampje verwijderen en kijken of je foutmeldingen krijgt. Dat was niet zo dus het werd blijkbaar niet gemonitort. Als het bij een nieuwere V40 probleemloos kan verwacht ik dat het bij een S40 niet anders zal zijn.

Disclaimer: let op hoeveel stroom de camera trekt. Dat moet wel een beetje in verhouding zijn zodat de bedrading niet te zwaar belast wordt.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”