Hallo allen,
Sinds vorige week ben ik de trotste eigenaar van een V50 (2.0D) uit 2007. Via dit forum heb ik e.e.a. kunnen lezen over verschillende mogelijkheden om audio vanaf mijn telefoon af te spelen en ik heb besloten een parrot mki9200 aan te schaffen (incl. nodige kabelboom bij VolvoTech).
Het is me niet gelukt een instructie te vinden voor het inbouwen.
Kan iemand me daarmee helpen?
Bedankt en hartelijke groet!
Bouke
Waar plaats ik de blauwe parrot box? (Handleiding V50 - parrot mki9200 gezocht)
-
- Starter
Laatst gewijzigd door BoukeBouke op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
- Rinootje
- 4th Gear member
Hmmm, wel een kwartje in de Google-o-matic gestopt?
Filmpje over het inbouwen:
En het manual (in het Engels) inclusief inbouw beschrijving
http://www.alarmservice.ro/sites/defaul ... ide-en.pdf
Succes!
Filmpje over het inbouwen:
En het manual (in het Engels) inclusief inbouw beschrijving

http://www.alarmservice.ro/sites/defaul ... ide-en.pdf
Succes!
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
-
- Starter
Dank voor je snelle reactie. Misschien ben ik niet specifiek genoeg. Gaat me vnl om het inbouwen in mijn V50. Welke panelen moet ik weghalen om de kabels aan te sluiten en hoe doe ik dat zo subtiel mogelijk?
- YourivdAar
- 2nd Gear member
Het zijn niet enkel panelen die verwijderd dienen te worden. Het is afhankelijk van je audio systeem, base/performance of high performance etc, of je van voor naar achteren moet (naar de versterker) of dat je slechts in het dashboard moet zijn.
Ik zou je de tip willen geven om allereerst youtube even te raadplegen en te zoeken op 'flying dash removal v50' en 'radio removal v50'. Vandaar zul je genoeg filmpjes kunnen vinden om je middenconsole te verwijderen. Denk er om dat de radio met optische kabels verbonden is met je middenconsole. Dit zijn kabels die je kunt 'breken', pas hier mee op. Zijn oranje van kleur en verpakt met een soort isolatie schuim.
Verder neem ik aan dat je dit niet voor het eerst gaat doen en is het slechts het aansluiten van de iso verloopkabel en inpluggen (bij base audio!).
Ik heb zelf de microfoon in het midden voor de tellers geplakt. Dus achter het stuur zeg maar. Dit was de makkelijkste manier en ik ben goed te verstaan.
Succes!
EDIT: Volgens mij, herinner ik mij, dat het niet eens nodig is om het hele middenconsole te verwijderen. Echter geven de filmpjes wel een mooi inzicht over hoe de zaken in elkaar steken, dit kan een voordeel zijn bij de installatie.
Ik zou je de tip willen geven om allereerst youtube even te raadplegen en te zoeken op 'flying dash removal v50' en 'radio removal v50'. Vandaar zul je genoeg filmpjes kunnen vinden om je middenconsole te verwijderen. Denk er om dat de radio met optische kabels verbonden is met je middenconsole. Dit zijn kabels die je kunt 'breken', pas hier mee op. Zijn oranje van kleur en verpakt met een soort isolatie schuim.
Verder neem ik aan dat je dit niet voor het eerst gaat doen en is het slechts het aansluiten van de iso verloopkabel en inpluggen (bij base audio!).
Ik heb zelf de microfoon in het midden voor de tellers geplakt. Dus achter het stuur zeg maar. Dit was de makkelijkste manier en ik ben goed te verstaan.
Succes!
EDIT: Volgens mij, herinner ik mij, dat het niet eens nodig is om het hele middenconsole te verwijderen. Echter geven de filmpjes wel een mooi inzicht over hoe de zaken in elkaar steken, dit kan een voordeel zijn bij de installatie.
Laatst gewijzigd door YourivdAar op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
- jpversloot
- 1st Gear member
Goed kijken en niet zomaar ergens aan trekken en rukken. Meeste zit wel ergens met een schroef vast. Behalve het zwarte paneeltje waar je ook je CD's doorheen duwt.
En idd. Youtube kom je echt een heel eind mee.
En idd. Youtube kom je echt een heel eind mee.
V50 2.5 Edition 2 automaat chipped by Volvotune (170pk)
-
- Starter
Dank voor de reacties. De Volvo2Parrot kabel is wat later binnen gekomen dan verwacht waardoor ik vanochtend pas ben begonnen met de inbouw.
Ik krijg het niet voor elkaar om de CD speler te verwijderen. Heb de schroeven losgedraaid en clips vd kabels welke aan de CD speler waren bevestigd losgehaald maar hij lijkt te klemmen ergens bij dashboard. Iemand tips?

Link naar foto CD speler
Dank!
Ik krijg het niet voor elkaar om de CD speler te verwijderen. Heb de schroeven losgedraaid en clips vd kabels welke aan de CD speler waren bevestigd losgehaald maar hij lijkt te klemmen ergens bij dashboard. Iemand tips?

Link naar foto CD speler
Dank!
Laatst gewijzigd door BoukeBouke op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
Het is gelukt na flink wrikken op de cd speler los te krijgen......
Foto CD speler los...
Het schiet op, alleen vraag ik me af wat de beste plek is voor de blauwe parrot box. Achter de radio lijkt me te weinig ruimte, maar de kabel is te kort om hem bij het voeteneind bij de passagier te plaatsen.
We kan me adviseren?
Dank!
Foto CD speler los...

Het schiet op, alleen vraag ik me af wat de beste plek is voor de blauwe parrot box. Achter de radio lijkt me te weinig ruimte, maar de kabel is te kort om hem bij het voeteneind bij de passagier te plaatsen.
We kan me adviseren?
Dank!
-
- Starter
Heb hier de mmmi (volvotech kastje) weggemoffeld achter de cd speler. De parrot hangt met dubbelzijdig tape voor de waterval console.
-
- Starter
@Klaas; ik heb hem daar ook geplaatst na een tip van VolvoTech. Alles past!
Alleen schijn ik iets niet goed te doen met de bedrading.
Wanneer ik de Parrot2Volvo kabel ertussen hang komt er geen geluid meer uit de boxen. Display vd auto werkt wel, de parrot start ook goed op en USB kabel vanaf de parrot werkt ook. Plaats ik de kabels weer zoals het was dan werkt alles weer.

Klopt het dat de Volvo2Parrot kabel er simpelweg tussen geplaatst kan worden? Zijn er dan drie aansluitingen in totaal;
1) naar CD speler
2) naar Parrot blue box
3) aan 'connector blok” vanuit kabels uit dashboard (A in mijn foto’s)
Zie ook meegestuurde foto voor de aansluitingen. Klopt dit of mis ik iets? De gele draad bijvoorbeeld heb ik niet aangesloten.
Bedankt alvast!
Wanneer ik de Parrot2Volvo kabel ertussen hang komt er geen geluid meer uit de boxen. Display vd auto werkt wel, de parrot start ook goed op en USB kabel vanaf de parrot werkt ook. Plaats ik de kabels weer zoals het was dan werkt alles weer.

Klopt het dat de Volvo2Parrot kabel er simpelweg tussen geplaatst kan worden? Zijn er dan drie aansluitingen in totaal;
1) naar CD speler
2) naar Parrot blue box
Zie ook meegestuurde foto voor de aansluitingen. Klopt dit of mis ik iets? De gele draad bijvoorbeeld heb ik niet aangesloten.
Bedankt alvast!
- snorremans
- 5th Gear member
Moet de aansluitkabel van de Parrot niet achter in de auto bij je versterker aangesloten worden i.p.v. achter de radio ?BoukeBouke schreef: @Klaas; ik heb hem daar ook geplaatst na een tip van VolvoTech. Alles past!
1) naar CD speler
2) naar Parrot blue box
Bedankt alvast!
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- Starter
Ik heb een Base Audio Systeem, dus kan direct aan de radio/CD speler gekoppeld worden. (Ook geadviseerd door VolvoTech)snorremans schreef:Moet de aansluitkabel van de Parrot niet achter in de auto bij je versterker aangesloten worden i.p.v. achter de radio ?BoukeBouke schreef: @Klaas; ik heb hem daar ook geplaatst na een tip van VolvoTech. Alles past!
1) naar CD speler
2) naar Parrot blue box
Bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door BoukeBouke op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
't lijkt toch allemaal okay (zie email ook).
principe is zo eenvoudig dat het bijna niet mis kan gaan.
ik DENK bijna dat de parrot wellicht iets niet goed doet...
hoor je daar wel geluid uit komen als je bijv muziek afspeelt?
principe is zo eenvoudig dat het bijna niet mis kan gaan.
ik DENK bijna dat de parrot wellicht iets niet goed doet...
hoor je daar wel geluid uit komen als je bijv muziek afspeelt?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- Starter
Het is gelukt!
Alles nog eens nagelopen, losgekoppeld en opnieuw aangesloten en het werkt. Waarschijnlijk toch ergens iets niet goed aangesloten....
Dank voor de reacties en de tips!
Alles nog eens nagelopen, losgekoppeld en opnieuw aangesloten en het werkt. Waarschijnlijk toch ergens iets niet goed aangesloten....
Dank voor de reacties en de tips!
Laatst gewijzigd door BoukeBouke op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.