MartijnAbel schreef:
SteveMcQueen schreef:
Vanavond was het plan de projector van de koplamp los te halen om schoon te maken.
Helaas zitten de schoefjes om de projector los te maken, verborgen achter twee onmogelijke bereikbare plekken.
Foto:
Foto Projector binnenzijde
Ook ben ik nu wel bezorgd of de Hilox LED gaat passen.
De fan zijde van de LED lamp is 32mm lang. Dat gaat nog krap worden denk ik met de sluit klep van de koplamp
Foto1:
Foto1
Foto2:
Foto2
verborgen achter 2 onmogelijk bereikbare plekken? Achter de koplampverstel motors ja, maar daar kun je, als je voorzichtig te werk gaat heel goed bij.
Ik ben bang dat je die 32mm niet kwijt gaat kunnen. Ik kreeg al met moeite een setje D2H Xenon lampen kwijt in de koplampen.
Mocht je toch wat willen prutsen met afdekkapjes e.d. ze kosten niet een vermogen bij de dealer( 8 euro p/stuk o.i.d.)
Ik ga het zien. De ervaring van V52 is waardevol.
Een mooi gat erin maken en doppen monteren lijkt me een prima oplossing.
Al is het even knutselen.
Ik zit er zelfs nog aan te denken om het plastic wat te verwarmen met een klein (crème brullee) brandertje, op de plek waar de ventilator moet komen.
En dan de afdek kap op een tennisbal oid te duwen.
Misschien dat het werkt... hopelijk ontstaat er dan net genoeg bolling voor de lamp om te bewegen..en goed te koelen.
@MartijnAbel; Hebben we het over dezelfde C30 facelift lampen? Ik kan me niet voorstellen dat ik er met een rechte torx schoevendraaier bij twee van de schroeven van de projector kan.
Mogelijk zo'n TelSell ding waarbij je in verschillende hoeken kunt werken. Ik heb er simpelweg de tools niet voor.
Zou je het werk (schoonmaken van de projector) aan de dealer uit kunnen besteden? Weet iemand dat wellicht?
Allen, bedankt voor de tips tot dus ver!!