Inmiddels heb ik enige tijd terug de voorste motorsteun weten te vervangen. Dit maakte een wereld van verschil wat trillingen betreft.
Inmiddels zijn de trillingen weer terug... Na vacuum op de slangetjes gezet te hebben blijkt dit aan de achterste steun te liggen.
Op het forum en op youtube heb ik filmpjes gezien waar de achterste steun op dezelfde wijze als bij de voorste steun vervangen wordt (alleen kun je er moeilijker bij) dit is echter bij een S60 en een V70.
Wanneer ik in Vida kijk moet ik de hele motor optillen en sub frames laten zakken... Mijn vraag is of deze procedure idd benodigd is of dat hier op de wijze van een S60 of V70 ook resultaat geboekt kan worden.
Vervangen achterste vacuum motorsteun XC90 D5 2008
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Steunn zit inderdaad op het subframe vast, en moet de motor inderdaad wat optillen om de steun te wisselen. Je kunt er lastig bij, dus is een geworstel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Weet het niet zeker, maar het stuurhuis zit ook in de weg, en je kunt er bijna niet bij. Zou je echt in het werk moeten bekijken. Soms staat er in Vida een werkwijze voorgeschreven die ook makkelijker kan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 08.09.2010 - 21:48
Inmiddels de klus geklaard, in tegenstelling tot de youtube filmpjes is er bij een xc90 echt veel minder ruimte. Dus echt noodzaak om het subframe te laten zakken en daarnaast de motor omhoog te krikken. Hiervoor is niet de apparatuur zoals in Vida beschreven benodigd. Met 2 krikken kun je beide bewegingen creëren. Er dient dus wel veel meer los gemaakt te worden, echt ingewikkeld is dit echter niet.
Het is wel een huzarenstukje om de onderste bout van het rubber los te krijgen. Uiteindelijk heb ik enige kracht gebruikt om een smalle dop langs de spoorstang te krijgen. Daarnaast is het vaccuumslangetje monteren ook een uitdaging, dit heb ik vanaf de onderkant gedaan en uiteindelijk met een lange staaf vanaf de bovenkant verder aangeduwd.
Resultaat mag er zijn loopt nu weer trillingvrij!
Het is wel een huzarenstukje om de onderste bout van het rubber los te krijgen. Uiteindelijk heb ik enige kracht gebruikt om een smalle dop langs de spoorstang te krijgen. Daarnaast is het vaccuumslangetje monteren ook een uitdaging, dit heb ik vanaf de onderkant gedaan en uiteindelijk met een lange staaf vanaf de bovenkant verder aangeduwd.
Resultaat mag er zijn loopt nu weer trillingvrij!
Volvo V70 2.5T Kinetic 2007
Volvo XC90 D5 Executive 2008
Volvo S80 2.9 1999
Volvo XC90 D5 Executive 2008
Volvo S80 2.9 1999