m-kliko schreef:
Zojuist geprobeerd de lens te verwijderen bij mijn auto. Na het verwijderen van de 3 Torx schroeven kreeg ik de lens er met geen mogelijkheid uit.
Na het een stukje opgetilt te hebben een stukje gedraaid tegen de klok in, toen kwam ik nog wel wat verder. Maar het lukte mij niet om de volledige lensunit eruit te halen.
Mis ik iets? Hebben jullie nog meer losgehaald om het er wel uit te krijgen?
Of hebben jullie de voorkant van de unit/lampenbak eraf geföhnd?
Hoi m, het is alweer bijna 1 jaar geleden, maar het ging bij mij heel simpel. Inderdaad 3 torx schroeven per lamp dacht ik, maar kunnen er ook 4 zijn, dat zie je gauw genoeg. Als je die loshebt haal je de hele projector er zo uit. Draaien hoefde voor zover ik me herinner, helemaal niet. Was wel een beetje mieren om hem tussen alles door eruit te halen. Ik was binnen het uur klaar met beide lampen. Zo ging het in ieder geval bij mijn gewone xenon-lampen. Als je adaptief xenon hebt, meedraaiend dus, schijnt dit veel lastiger (onmogelijk?) te zijn. In geen geval de kunststof voorkant los föhnen, krijg je bijna niet meer goed sluitend en je hebt geheid lekkage of dampvorming daarna. Ben je verder van huis.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Ik had het met de mijne ook gedaan. Bij de “nieuwe” v50 van mijnbroer afgelopen week gedaan. Was een imens verschil.
Er is wel 1 schroef die heel lastig te bereiken is. De oplossing is om 1 schroef van de “ophanging” los te maken en dan kan je er makkelijk bij. Een beetje prullen maar zeker goed te doen.
Ik heb de hele unit los gekregen. Mijn koplamp had inderdaad 3 torx schroeven.
Daarna past het bij mij toch echt niet door het gaat heen, en ik wilde ook niet echt iets gaan forceren...
Denk dat bij mij de automatische hoogteregeling in de weg zit ofzo... Jammer dat het gat niet wat groter gemaakt is.
Vrees dat ik met draad en doek aan de gang zal moeten gaan. Ik zag het zelf ook niet zitten om de voorkant eraf de föhnen...
m-kliko schreef:
Ik heb de hele unit los gekregen. Mijn koplamp had inderdaad 3 torx schroeven.
Daarna past het bij mij toch echt niet door het gaat heen, en ik wilde ook niet echt iets gaan forceren...
Denk dat bij mij de automatische hoogteregeling in de weg zit ofzo... Jammer dat het gat niet wat groter gemaakt is.
Vrees dat ik met draad en doek aan de gang zal moeten gaan. Ik zag het zelf ook niet zitten om de voorkant eraf de föhnen...
Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!
Wat er uit gaat, gaat er echt wel weer in hoor
Heb je mijn tip gelezen van die ene schroef hier boven?
De lens erin krijgen is kwestie van de juiste beweging te maken...
m-kliko schreef:
Ik heb de hele unit los gekregen. Mijn koplamp had inderdaad 3 torx schroeven.
Daarna past het bij mij toch echt niet door het gaat heen, en ik wilde ook niet echt iets gaan forceren...
Denk dat bij mij de automatische hoogteregeling in de weg zit ofzo... Jammer dat het gat niet wat groter gemaakt is.
Vrees dat ik met draad en doek aan de gang zal moeten gaan. Ik zag het zelf ook niet zitten om de voorkant eraf de föhnen...
Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!
Wat er uit gaat, gaat er echt wel weer in hoor
Heb je mijn tip gelezen van die ene schroef hier boven?
De lens erin krijgen is kwestie van de juiste beweging te maken...
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar...
Het probleem wat niet zozeer om die derde schroef te bereiken. Maar om vervolgens de hele unit lukte niet.
Of is het dan handig om nog iets extra's weg te halen? Ik zat te kijken, maar kon het niet zo snel vinden wat er in de weg zat...
Het is mij 3 weken geleden ook gelukt om de hele lens eruit te halen.
De eerste keer durfde ik het niet aan om het torx schroefje onder de stelmotor vandaag te draaien, ik moest behoorlijk wat kracht tegen de behuizing van de stelmotor zetten.
Mede door het lezen van dit forum toch de angst op afbreken oid opzij gezet.
Nadat de 3 schroeven los waren was het inderdaad een hele toer om de lens er netjes en goed uit te krijgen, maar het lukt. Soms de behuizing scheef houden, soms net een beetje kracht op de goede plek geven en je krijgt de lens er echt wel uit. Let wel even op de bedrading van de andere lampen, deze wil eea ook nog wel eens tegen houden.
De lens schoonmaken is een peuleschil, terugzetten vond ik lastiger dan eruit halen vanwege de krappe ruimte.
Maar alles zit weer op zijn plek en het resultaat is verbluffend. Ik denk dat de lichttoename op de weg zeker 50% meer is.
Vuurvlieg schreef:
Het is mij 3 weken geleden ook gelukt om de hele lens eruit te halen.
De eerste keer durfde ik het niet aan om het torx schroefje onder de stelmotor vandaag te draaien, ik moest behoorlijk wat kracht tegen de behuizing van de stelmotor zetten.
Mede door het lezen van dit forum toch de angst op afbreken oid opzij gezet.
Nadat de 3 schroeven los waren was het inderdaad een hele toer om de lens er netjes en goed uit te krijgen, maar het lukt. Soms de behuizing scheef houden, soms net een beetje kracht op de goede plek geven en je krijgt de lens er echt wel uit. Let wel even op de bedrading van de andere lampen, deze wil eea ook nog wel eens tegen houden.
De lens schoonmaken is een peuleschil, terugzetten vond ik lastiger dan eruit halen vanwege de krappe ruimte.
Maar alles zit weer op zijn plek en het resultaat is verbluffend. Ik denk dat de lichttoename op de weg zeker 50% meer is.
Bedankt voor je reactie!
Ga toch nog maar eens prutsen om te kijken of het mij ook gaat lukken!
Had jij ook nog iets onder de lamphouder/lensmodule zitten waar ook twee zwarte draden naartoe gingen? Die heb jij ook losgemaakt of heb je die eraan laten zitten?
Niet om het eoa maar Utrecht is redelijk centraal, indien je het niet vertrouwd dan zoek je elkaar toch even op.
Kan degene die het al eens voor elkaar heeft weten te krijgen de ander helpen.
Mmm, ik heb een V50 uit 2010, nu ik het zo zie ziet het er bij mij iets anders uit.
ik heb niet van die witte blokjes, kon de stelmotor nergens losmaken of opzij zetten.
Daarentegen lijkt het erop dat in mijn lamp wel iets meer ruimte is om de lens eruit te manoeuvreren.
Goed te zien dat het wel gelukt is met een doekje aan een staaldraad, zo heb ik de behuizing voorbij de lens, de "plastic lampenkap" schoongemaakt. Is even prutsen maar werkt ook.
Ik heb van de week ook de lenzen schoongemaakt.
Trucje:
- Markeer de huidige stand van de verstelling
- Draai met Imbus 8 de reflector zo ver mogelijk naar voor (zodat je meer plek hebt voor dat laatste schroefje) en tel het aantal slagen dat je hebt gedraaid!
- Draai de schroeven los
Voordat je de lens weer gaat terugzetten:
Zaag met de ijzerzaag een stuk van een schroef af, iets minder dan de helft. Deze schroef komt dan op de lastige plek te zitten. Dat monteert een stuk gemakkelijker.
Past: Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Met een lange T-sleutel lukt het perfect.
Ok, tegen dat de schroef op zijn laatste slagen komt, moet je de sleutel al behoorlijk schuin houden, maar het lukt net.
Bitsleutel setje mag je helemaal gaan vergeten.
Laatst gewijzigd door NicoV40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Ik had een gewone T25 en een gewone T20 schroevendraaier. De laatste om de lens van de projector te scheiden. Geen speciale tools of skils nodig gehad gewoon beetje geduld en gezond verstand.
Let wel bij OEM Xenon en niet met halogeentjes.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Past: Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
sebastiaan84 schreef:
Ik had een gewone T25 en een gewone T20 schroevendraaier. De laatste om de lens van de projector te scheiden. Geen speciale tools of skils nodig gehad gewoon beetje geduld en gezond verstand.
Let wel bij OEM Xenon en niet met halogeentjes.
Eensch. Heb het zelf ook gedaan, zie bericht eerder in dit topic. Stelt dan niet zoveel voor. Bij ABL xenon, dat we nu hebben, schijnt het een ander verhaal te zijn. Nog niet geprobeerd en ook nog niet nodig gelukkig.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Ook maar aan de slag gegaan on de licht opbrengst wat te verbeteren van de Volvo V70 2012
Want vind de opbrengst zwaar tegenvallen.
Nu lees ik al op meerdere plekken dat je de lens er zo uit prutst maar bij mij met adeptieve bocht verlichting
Gaat dat niet lukken. Of als dit wel lukt hoor ik het graag want het lijkt er op of er veel mee los komt dan alleen de lens met die drie schroefjes
Achterkant
Rechts
Links
Op de linkerkoplamp lijkt wel een soort waas te zitten en het licht lijkt wel witter te zijn,
Er zit nu deze lamp in is dit orgineel want kan dat nergens vinden
En alvast bedankt voor de info
Laatst gewijzigd door prins_kevin op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
Misschien dat je in het V70 gedeelte meer kans op antwoord hebt.
Ik zou het daar nog eens proberen, de behuizing van de lampen van de V50/S40/C30 zijn wezenlijk anders zo te zien.
succes
Laatst gewijzigd door kawaman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Niet geheel duidelijk, blijkt