sS40 fase 1 achterveren

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Sanjay
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.12.2006 - 02:34

Hallo,
Ik heb een S40 vn 1996 op LPG.
Ik vindt mijn achter veren erg laag, wie weet hoe ik dit kan verhogen.

Kan ik eventueel ook veren van de S40 fase 2 plaatsen.(welke hoger liggen dan fase 1)?
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Hiervoor heeft de dealer andere veren.
Er is al vaker over gesproken op dit forum

De dealer noemt ze hulpveren, verzwaarde veren.
Maar in feite zijn het progressieve veren.
De veren worden stugger naarmate ze verder inveren.
Wordt vaak gebruikt bij auto's op gas, of auto's die vaak
zware last dragen.

Kan je het zeker aanraden. Je weggedrag zal aanzienlijk verbeteren.
Er zijn trouwens meerdere fabrikanten die progressieve veren maken
voor je auto. Dealerprijs is hoog. Vraag ook eens bij een
automaterialenzaak.
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

heb geen gas maar wel orginele volvo progressieve achterveren geplaatst.
achterkant wordt een stuk stijver en het verschil tussen leeg of volbeladen is maar ongeveer 3cm.
doordat de achterkant stijver is rijdt de auto ook beter in de bochten.

over de prijs: ik had ook bij andere A-merken geinformeerd naar de prijs maar volvo was toen de goedkoopste, volgens mij 160euro voor de achterveren. nadeel van veel andere merken progr. veren is dat je dan ook gaat verlagen (3cm ongeveer)
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
V40-2.0
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:07

Ik heb een V40 uit 96 met gas (70l tank).
Heb er progresieve veren onder gezet met monroe gas schokbrekers en de auto staat er nu weer mooi bij.
Als je veerklemmen hebt is het zelf te doen, je hebt wel kans dat de onderste bout van de schokbrekers vast kan zitten.
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

klopt dat had ik ook,maar kruipvet werkt dan goed
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Ik zit met hetzelfde probleem, Ik heb ook een LPG tank achterin liggen.

Nu is mijn vraag wat voor merken zijn er dan allemaal en is het mogelijk het zelf te monteren?
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

zoals eerder vermeld, als je compacte veerklemmen hebt of je moet de draagarm voor een deel loshalen en dat als hefboom gebruiken.
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
v40rules
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02.02.2007 - 21:11

Hallo allemaal , hier nog 1 met het zelfde probleem ,achterkant is veel lager dan voor. Nu vind ik 'm ook er er bonken als er een kuil in de weg zit.

-Als ik progressieve veren achter laat plaatsen ,gaat dan de achterkant omhoog en hoe stug zijn deze veren ?? Ik wil namelijk niet dat men tanden eruit trillen als ik rij!!

groetjes Dion
Gebruikersavatar
Rode T4
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.05.2006 - 08:58
Locatie: Zuid-Holland

Is al veel over geschreven. Ik heb intussen zelf bij 2 V40 veren geplaatst. Gewoon verzwaarde veren plaatsen. Koop ze bij Volvo. Niet duur en wel goed. Progessief is onbeladen soepel en naar mate de belading toeneemt stugger. Echt ideaal. Als je het zelf doet ben je 120 euro kwijt.

Afbeelding

De groene is met progressieve veren achter en met LPG tank en reservewiel achterin
V40 T4 & V40 1.8 LPI
v40rules
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02.02.2007 - 21:11

Bedankt voor de info ,lijkt me de juiste veren voor mijn v40. Zeker omdat hij dan omhoog komt ,want met een beetje gewicht achterin ,raken de banden de wielkasten zowat..

Enig idee wat het incl. montage kost??
cool_runner
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07.05.2007 - 21:00

Fijn om dit even gelezen te hebben. Ik heb zelf een S40 zonder gastank erin, maar ik heb wel regelmatig een aanhanger erachter.

Als ik een iets te vorse drempel afrijd moet dat in slakkentempo anders raakt de dissel van de aanhanger gewoon de straat.

Nadeel is wel dat de aanhanger wat meer op zijn lazer krijgt omdat de boel wat stugger is, lijkt me.
Gebruikersavatar
Rode T4
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.05.2006 - 08:58
Locatie: Zuid-Holland

Valt erg mee hoor. Zo stug worden de veren nou ook weer niet. Standaard zijn X40 veren aan de slappe kant.

Gewoon doen. Ik zou ze gewoon bij volvo halen. Ik heb ze niet goedkoper gezien. Als je wilt verlagen zijn ze wel goedkoper te vinden echter er zijn volgens mij geen verlagingsveren die meer draagvermogen hebben dan de standaard veren. Progressief wil niet per defintie zeggen dat ze mee draagkracht hebben dan standaardveren.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
cool_runner
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07.05.2007 - 21:00

Draagkracht is ook niet echt het probleem denk ik. Het doel is verhogen. Ik vind de trekhaak namelijk wat aan de lage kant. Het lijkt me wel een goede oplossing om die kont wat omhoog te krijgen, al is het maar een paar centimeter.

iig bedankt voor het bericht, ik zal binnenkort ff informeren bij de dealer.
Gebruikersavatar
Rode T4
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.05.2006 - 08:58
Locatie: Zuid-Holland

Maar om te verhogen heb je veren nodig met meer draagkracht ofwel stugger dus meer kracht nodig om ze in te drukken.

Maar goed maakt niet zoveel uit met progressieve veren krijg jij wat je wilt. Deze T4 heeft achter progressie veren. Ik vind dat hij mooi staat. Niet zo achterover als vele X40's

Afbeelding
V40 T4 & V40 1.8 LPI
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”