V90 verlichting kan niet uit
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
En met parkeerlicht aan mag je niet rijden als ik het goed heb.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
Een goede verstaander zou aan een half woord genoeg hebben en in deze context begrijpen waar op gedoeld wordt...
Al eerder zei ik dat ik nog wel eens op de oprit met de auto bezig ben en daarom regelmatig de auto op de oprit op contact heb staan, dan wil ik niet altijd meteen de dimlichten aan hebben... Om de dimlichten dan uit te zetten is de enige mogelijkheid de schakelaar op de parkeerstand te zetten. Echter als ik dan klaar ben met knutselen vergeet ik regelmatig de schakelaar weer terug te zetten en staan dus de parkeerlichten (zonder dat ik er erg in heb) aan. Gelukkig viel het me tot nu toe iedere keer snel genoeg op en heb ik nog geen lege accu gehad maar het is een kwestie van tijd dat het me wel een keer gaat gebeuren.
Ik vind het om die reden gewoon vervelend dat je de verlichting niet uit kan zetten van de auto... En NEE tuurlijk ga ik niet zonder lichten aan rijden, zolang ik auto rijd is het eerste wat ik doe na het starten van de auto de verlichting aan doen. Dus ook al doet de auto dat niet automatisch voor mij dan nog zal ik altijd verlichting aan hebben tijden het rijden!!!
Ik heb al met VIDA de schakelaar al een keer zo geprogrammeerd dat de schakelaar werkt zoals in elke andere auto maar ook dan gaat er geen zoemer als je de verlichting vergeet uit te doen...
Al eerder zei ik dat ik nog wel eens op de oprit met de auto bezig ben en daarom regelmatig de auto op de oprit op contact heb staan, dan wil ik niet altijd meteen de dimlichten aan hebben... Om de dimlichten dan uit te zetten is de enige mogelijkheid de schakelaar op de parkeerstand te zetten. Echter als ik dan klaar ben met knutselen vergeet ik regelmatig de schakelaar weer terug te zetten en staan dus de parkeerlichten (zonder dat ik er erg in heb) aan. Gelukkig viel het me tot nu toe iedere keer snel genoeg op en heb ik nog geen lege accu gehad maar het is een kwestie van tijd dat het me wel een keer gaat gebeuren.
Ik vind het om die reden gewoon vervelend dat je de verlichting niet uit kan zetten van de auto... En NEE tuurlijk ga ik niet zonder lichten aan rijden, zolang ik auto rijd is het eerste wat ik doe na het starten van de auto de verlichting aan doen. Dus ook al doet de auto dat niet automatisch voor mij dan nog zal ik altijd verlichting aan hebben tijden het rijden!!!
Ik heb al met VIDA de schakelaar al een keer zo geprogrammeerd dat de schakelaar werkt zoals in elke andere auto maar ook dan gaat er geen zoemer als je de verlichting vergeet uit te doen...
Groeten Jan Willem Visser
-------------------------------------
V70 D5 185 PK Edition Sport 2007
-------------------------------------
V70 D5 185 PK Edition Sport 2007
- JTC30
- 3rd Gear member
Overdag mag dat wel.Ben schreef: En met parkeerlicht aan mag je niet rijden als ik het goed heb.
Er is namelijk alleen een dimlicht verplichting in het donker en in tunnels, en bij slecht zicht.
Verder moet stadslicht aan zijn als Dimlicht aan staat.
Hieruit concluderend blijkt dat je met stadslicht mag rijden als Dimlicht niet verplicht is. Het staat namelijk nergens als verboden in de wet.
Verder had ik laatst wel een momentje dat het lastig was dat de verlichting niet uit kon. Bij een crematorium werd letterlijk gevraagd de verlichting uit te zetten..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+