Na 3 jaar mijn autoliefde aan de kant geschoven te hebben en rondgereden te hebben in een 14% bijtelling Skoda Octiva Combi afgelopen zomer de oriëntatie voor een nieuwe auto gestart. Volvo met de paplepel ingegoten gekregen ( Vader alleen maar Volvo gehad en nu laatste model V70) maar samen met mijn broer ook veel liefde voor BMW ( ter compensatie van de Skoda 2 jaar geleden een 530i touring (E39) voor vrouwlief erbij gekocht).
Mijn zoektocht naar een opvolger van de Skoda gestart met het rijden in de nieuwe 520i Touring. Hele mooie en fijne auto maar toen stond er tegenover mij op de camping een Zweed met een gloednieuwe V90 D5. Snel even de Volvo configurator gestart en toen zag ik de 90th Anniversary aanbieding. Thuis een proefrit gemaakt en daarna alles in recordtempo rond gemaakt. Nog wel een R-Design versie overwegen maar deze aanbieding was te goed. De dealer had een annulering op een V90 waarvan de kleur al klopte en de kleur leer nog aangepast kon worden. De knoop toen maar snel doorgehakt. 70 pk meer dan de BMW, € 15k goedkoper en meer opties, waaronder de auto pilot. Maar belangrijker eigenlijk een stuk mooiere auto.
Aan een 90th Anniversary Edition valt niet veel te kiezen maar de nieuwe kleur Pine Grey gekozen in combinatie met een Amber kleurig leder interieur. Groot voordeel daarvan vind ik de zwarte hemel. Achteraf nog voorzien van een Exterieur Styling pakket en 8-spaak 20 inch wielen.
Het grote genieten kan nu beginnen. Zal jullie hier op de hoogte houden van mijn ervaringen maar eerste maar eens wat foto's.