BlackcurrantV70 schreef:
Net de jaarlijkse technische controle gehad voor de XC70, de eerste keer met de achterlicht update geinstalleerd.
Conclusie, voertuig voldoet aan de technische voorschriften.
Geen probleem dus met de nieuwe achterlicht look
Had ik ook niet verwacht maar toch goed om te weten!
Blackcurrant is van België, met een Belgisch kenteken. Daar gaat men toch even wat anders om met wijzigingen aan de auto.
Eens, daarom twijfelde ik ook in eerste instantie. Maar mocht om de een of andere reden de auto toch afgekeurd worden, dan is het een kleine moeite om de module weer weg te halen.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune V40 D2 Rebel Blue powered by Rica V50 T5
V480-S60 schreef:
Blackcurrant is van België, met een Belgisch kenteken. Daar gaat men toch even wat anders om met wijzigingen aan de auto.
Eens, daarom twijfelde ik ook in eerste instantie. Maar mocht om de een of andere reden de auto toch afgekeurd worden, dan is het een kleine moeite om de module weer weg te halen.
Inderdaad, en lijkt me ook dat het risico minimaal is;
er zijn geen echte wijzigingen doorgevoerd, slecht een kleine aanpassing waardoor net wat meer lampen branden tov oude versie.
De verlichting van oder tot boven is nu vergelijkbaar met de lichtstrip van na de facelift in 2014.
Aan de remlichten is niets aangepast.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Ik verwacht ook niet dat de keurders (en controleurs) in NL hier een punt van gaan maken.
Zaken als goede remmen, banden en algehele staat van de auto hebben prioriteit.
En dan zijn er nog diverse hinderlijke aanpassingen zoals nep xenon look, geblindeerde ruiten en rookglas achterlichten die veel meer impact op de veiligheid hebben.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Ik heb m'n ogen goed open onderweg maar heb nog geen V70 met de update zien rijden in NL (voornl. Zuid-Holland).
Als ik het zo lees hier moeten toch al een paar tiental mensen deze aanpassing doorgevoerd hebben.
Van XC70 naar V90 CC
V480-S60 schreef:
Inderdaad, en lijkt me ook dat het risico minimaal is;
er zijn geen echte wijzigingen doorgevoerd, slecht een kleine aanpassing waardoor net wat meer lampen branden tov oude versie.
De verlichting van oder tot boven is nu vergelijkbaar met de lichtstrip van na de facelift in 2014.
Aan de remlichten is niets aangepast.
Psies, ik denk dat het ook wel mee zal vallen. Zou me niets verbazen als zo'n keurmeester het nog niet eens zit.
Alhoewel, ik laat de APK altijd bij de jaarlijkse beurt bij Harrie Arendsen uitvoeren, die zullen er toch wel verstand van hebben
Maar goed, als het niet tegen de regeltjes is zal het wel mogen.
I rest my Case(y)
Laatst gewijzigd door BraboFrits op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Ik heb laatst even met lux meter gemeten maar de bovenste geven bij mij ca 20% meer licht, voor het oog nauwelijks waarneembaar maar toch.
Ik kom er niet toe om uren met draadjes te gaan hannissen maar heeft er iemand al is aan gedacht om de onderste verlichting aan te passen naar remlichten i.p.v. bovenste. Zo is het bij de facelift vanaf 2014 ook geregeld. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Als de bovenste rij 20% meer licht geeft, is het dan geen goed idee om een weerstand van 62 ohm te pakken. Of werkt het hele grapje dan niet meer ?
Een elektronicus hier die dat uit kan rekenen ?
Liefst hou ik een groot verschil tussen gewoon licht en remlicht
Op zich kosten die weerstanden bijna niets (59 cent) dus ik denk eraan om er gewoon een paar te halen 51, 56 en 62 ohm, om te kijken wat het beste resultaat geeft
ik heb vanmiddag ook deze upgrade gedaan
moet zeggen dat het echt niks voorstelt om te doen
filmpje van de Rus erbij en zo gepiept
maar nu heb ik een andere vraag
ik heb binnenkort de beschikking over de facelift koplampen
deze zijn niet plug and play heb ik begrepen
dat plug is te doen, past gewoon
maar weet iemand hoe ik het goed werkend krijg
ga er binnenkort hopelijk aan beginnen en alle tips zijn natuurlijk welkom
oh ja heb sinds een week nu een V70 D5 van 2010
erg fijne auto
Marcel
V70 D5 Summum plus standkachel GT 2010
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015 [V60 D3 GT Summum 2011 XC90 2.5T Exclusive 2004 Ford Focus 1.6 D wagon 2012 V70 2.5 T 2006 black sapphire citroen Xsara break 2005 citroen ax V70 R 2004 black Sapphire V70 R 1998 saffron pearl 855 T5 1995 nautic blue Amazone 1966 rood 460 zilvergrijs 1995
Ik heb m'n ogen goed open onderweg maar heb nog geen V70 met de update zien rijden in NL (voornl. Zuid-Holland).
Als ik het zo lees hier moeten toch al een paar tiental mensen deze aanpassing doorgevoerd hebben.
Hier wel, Zuid Holland, maar dan de noorderlijkste punt...
Greetz
Chris
V70 2.5T Summum met Driver support line, 260Pk, 380Nm GT6 Caspian Blue Pearl MY 2010 S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005 Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999 Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993 Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987 Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983 Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979 Datsun Bluebird 1800 BJ ?? Datsun Cherry 1200 GL BJ ?? Datsun Cherry A100 GL BJ ?? Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)