
past m'n race fiets in een V60?
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Goed te weten! En complimenten voor de juiste kleur V60 

'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20.02.2017 - 18:52
Ja hij wil wel van zijn plaats. Al vind ik hem wat ''traag'' reageren vergeleken met de vorige auto (Audi).BendW schreef: Bom op wielen,hoe bevallen de pk`s en Nm je...Is het een automaat of Hbak?..
Het is een handbak, bewust gekozen; ik bepaal zelf wanneer ik schakelen wil

zal binnenkort eens een voorstel topic aanmaken;)
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Mijn race fiets gaat met beide wielen er uit in de kofferbak zonder de bank in te klappen, wellicht ook handig om te weten
60 cm frame.

Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Bevalt jouw C-klasse? Ik krijg waarschijnlijk door omstandigheden een andere auto vd zaak en dat zou exit 330e betekenen en waarschijnlijk een overstap naar een c350e van dec'16.ex-Mooseman schreef: Dat zijn ze inderdaad. Maatje 17"
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Heel tevreden.
Ik kan echter moeilijk wennen aan de manier waarop de parkeersensoren werken: de lampjes zitten achteraan de dakhemel, zodat je die in je spiegel ziet. Je spiegel moet echter heel goed afgesteld staan, en gezien we af en toe eens van chauffeur wisselen.
Daarnaast piept dat systeem maar op het allerlaatste. Een ferme neep in de bumper was het gevolg.
De volgende krijgt dus een achteruitrijcamera.
Ik ben ook wel te vinden voor zo’n 350e. In april-mei moet ik alweer een nieuwe bestellen, en dan zou dat wel eens zo een hybride kunnen zijn.
Ik kan echter moeilijk wennen aan de manier waarop de parkeersensoren werken: de lampjes zitten achteraan de dakhemel, zodat je die in je spiegel ziet. Je spiegel moet echter heel goed afgesteld staan, en gezien we af en toe eens van chauffeur wisselen.
Daarnaast piept dat systeem maar op het allerlaatste. Een ferme neep in de bumper was het gevolg.
De volgende krijgt dus een achteruitrijcamera.
Ik ben ook wel te vinden voor zo’n 350e. In april-mei moet ik alweer een nieuwe bestellen, en dan zou dat wel eens zo een hybride kunnen zijn.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Fijn dat je weer even langskomt. Ik heb overigens begrepen dat de Mercedes dealer de sensoren eerder kan laten piepen. Vind jij de Mercedes anders sturen dan jouw V60 van destijds? De 350e zou een stukje sneller zijn dan mijn V60d6.ex-Mooseman schreef: Heel tevreden.
Ik kan echter moeilijk wennen aan de manier waarop de parkeersensoren werken: de lampjes zitten achteraan de dakhemel, zodat je die in je spiegel ziet. Je spiegel moet echter heel goed afgesteld staan, en gezien we af en toe eens van chauffeur wisselen.
Daarnaast piept dat systeem maar op het allerlaatste. Een ferme neep in de bumper was het gevolg.
De volgende krijgt dus een achteruitrijcamera.
Ik ben ook wel te vinden voor zo’n 350e. In april-mei moet ik alweer een nieuwe bestellen, en dan zou dat wel eens zo een hybride kunnen zijn.

2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
ik lees hier af en toe nog eens mee: ik heb dit altijd een aangenaam en leerrijk forum gevonden.
De C stuurt helemaal anders dan de V60: het is een RWD, en dat voel je in je stuur: geen koppelreacties, geen doorslippende wielen bij te enthousiast vertrekken, veel minder onderstuur als het er wat wilder aan toe gaat. De wagen is ook minder gevoelig voor zijwind (maar dat wordt elektronisch in de hand gehouden). Door de RWD kon men de draaicirkel ook wat compacter houden.
De V60d6 zie je amper in Vlaanderen, de C & GLC350e zijn daarentegen heel goed vertegenwoordigd.
De C stuurt helemaal anders dan de V60: het is een RWD, en dat voel je in je stuur: geen koppelreacties, geen doorslippende wielen bij te enthousiast vertrekken, veel minder onderstuur als het er wat wilder aan toe gaat. De wagen is ook minder gevoelig voor zijwind (maar dat wordt elektronisch in de hand gehouden). Door de RWD kon men de draaicirkel ook wat compacter houden.
De V60d6 zie je amper in Vlaanderen, de C & GLC350e zijn daarentegen heel goed vertegenwoordigd.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Bedankt voor je uitleg. Is het onderstel van jouw C comfortabeler dan de V60 (omdat vaak hoort dat MB meer in "die hoek" zit)?ex-Mooseman schreef: ik lees hier af en toe nog eens mee: ik heb dit altijd een aangenaam en leerrijk forum gevonden.
De C stuurt helemaal anders dan de V60: het is een RWD, en dat voel je in je stuur: geen koppelreacties, geen doorslippende wielen bij te enthousiast vertrekken, veel minder onderstuur als het er wat wilder aan toe gaat. De wagen is ook minder gevoelig voor zijwind (maar dat wordt elektronisch in de hand gehouden). Door de RWD kon men de draaicirkel ook wat compacter houden.
De V60d6 zie je amper in Vlaanderen, de C & GLC350e zijn daarentegen heel goed vertegenwoordigd.
Is de bijtelling/het voordeel van aller aard dan lager bij de C350e/GLC350e t.o.v. de V60D6 omdat de laatste een diesel is? Of is Vlaanderen minder Volvo minded dan Nederland?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Vlaanderen is sowieso minder Volvo-minded. Mercedes is nog altijd iets meer 'premium' in het hoofd van de Vlaming.
VAA (voordeel alle aard) is onze bijtelling, en die is (voor nu nog) heel voordelig voor plug-in's. Geen idee of de Volvo of de Mercedes hier meer of minder voordeel uitpuren. De Volvo was er heel vroeg, het is pas het laatste jaar, twee jaar, dat de hybrids immens populair aan het worden zijn: Cayenne, Panamera, 330e, 350e zijn niet aan te slepen. Volvo had pech dat de v60 een beetje gedateerd was tegen dan. De Outlander bv, die je in NL op elke hoek van de straat zag, zag je hier haast nooit. Beetje zelfde verhaal als de volvo: te vroeg voor Vlaanderen, en als de regelgeving hier gevolgd was, is er moderner spul te krijgen.
Is de Mercedes comfortabeler? Ja, in de zin dat die renault-motor stiller is dan de peugeot-motor, en de spiegels minder windgeruis genereren (maar die grote flappen van de Volvo waren dan weer beter voor de zichtbaarheid). De zetel zit voor mij beter: ik ben relatief groot, met een bovengemiddeld lang bovenlichaam, en de kopsteun van de Volvo stond voor mij net iets te laag, waardoor mijn nek altijd een beetje geforceerd werd (een hoodie dragen in de auto was onmogelijk). De kopsteun in de C is wel in de hoogte en helling te verstellen. Ook de zitting is uitschuifbaar zodat de dijen voldoende gesteund zijn. Lendensteun is verstelbaar in de diepte en hoogte', ook fijn als je geen standaardmaatje bent.
Het onderstel is comfortabel zonder een boot te zijn, gaat zelfs meer de BMW-kant op. De Volvo was zeker niet verkeerd op dat vlak (ik vond altijd dat het onderstel te goed was voor de eco-motor die er in stak), en was een van de betere auto's die ik ooit reed. De Njörds hadden minder band in de hoogte en meer in de breedte, op 16" Oden reed de V60 een hele tik zachter, wat maakte dat richels droger werden doorgegeven in die van mij, dan in die van mijn collega. Mede daarom ben ik in de C weg gebleven van de (mooiere) 18" en de mega-knappe 19" (die in lease ook nog eens stervensduur waren)
VAA (voordeel alle aard) is onze bijtelling, en die is (voor nu nog) heel voordelig voor plug-in's. Geen idee of de Volvo of de Mercedes hier meer of minder voordeel uitpuren. De Volvo was er heel vroeg, het is pas het laatste jaar, twee jaar, dat de hybrids immens populair aan het worden zijn: Cayenne, Panamera, 330e, 350e zijn niet aan te slepen. Volvo had pech dat de v60 een beetje gedateerd was tegen dan. De Outlander bv, die je in NL op elke hoek van de straat zag, zag je hier haast nooit. Beetje zelfde verhaal als de volvo: te vroeg voor Vlaanderen, en als de regelgeving hier gevolgd was, is er moderner spul te krijgen.
Is de Mercedes comfortabeler? Ja, in de zin dat die renault-motor stiller is dan de peugeot-motor, en de spiegels minder windgeruis genereren (maar die grote flappen van de Volvo waren dan weer beter voor de zichtbaarheid). De zetel zit voor mij beter: ik ben relatief groot, met een bovengemiddeld lang bovenlichaam, en de kopsteun van de Volvo stond voor mij net iets te laag, waardoor mijn nek altijd een beetje geforceerd werd (een hoodie dragen in de auto was onmogelijk). De kopsteun in de C is wel in de hoogte en helling te verstellen. Ook de zitting is uitschuifbaar zodat de dijen voldoende gesteund zijn. Lendensteun is verstelbaar in de diepte en hoogte', ook fijn als je geen standaardmaatje bent.
Het onderstel is comfortabel zonder een boot te zijn, gaat zelfs meer de BMW-kant op. De Volvo was zeker niet verkeerd op dat vlak (ik vond altijd dat het onderstel te goed was voor de eco-motor die er in stak), en was een van de betere auto's die ik ooit reed. De Njörds hadden minder band in de hoogte en meer in de breedte, op 16" Oden reed de V60 een hele tik zachter, wat maakte dat richels droger werden doorgegeven in die van mij, dan in die van mijn collega. Mede daarom ben ik in de C weg gebleven van de (mooiere) 18" en de mega-knappe 19" (die in lease ook nog eens stervensduur waren)
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ja, dat merk je ook in NL dat de (f)outlander en V60 minder in trek leken te zijn vanaf 2016/7 t.o.v van de premium PHEVs. Ik neem aan dat jouw auto geen luchtvering heeft om de 18" en 19" velgen wel zachter aan te laten voelen. Fijn dat je er zo blij mee bent! Blijkbaar ben ik met mijn 188 cm minder lang dan jou, want de hoofdsteun in de V60 staat namelijk wel goed voor mij. Ik ga binnenkort eens proefzitten in de C350e. Benieuwd hoe ik die auto vind.ex-Mooseman schreef: Vlaanderen is sowieso minder Volvo-minded. Mercedes is nog altijd iets meer 'premium' in het hoofd van de Vlaming.
VAA (voordeel alle aard) is onze bijtelling, en die is (voor nu nog) heel voordelig voor plug-in's. Geen idee of de Volvo of de Mercedes hier meer of minder voordeel uitpuren. De Volvo was er heel vroeg, het is pas het laatste jaar, twee jaar, dat de hybrids immens populair aan het worden zijn: Cayenne, Panamera, 330e, 350e zijn niet aan te slepen. Volvo had pech dat de v60 een beetje gedateerd was tegen dan. De Outlander bv, die je in NL op elke hoek van de straat zag, zag je hier haast nooit. Beetje zelfde verhaal als de volvo: te vroeg voor Vlaanderen, en als de regelgeving hier gevolgd was, is er moderner spul te krijgen.
Is de Mercedes comfortabeler? Ja, in de zin dat die renault-motor stiller is dan de peugeot-motor, en de spiegels minder windgeruis genereren (maar die grote flappen van de Volvo waren dan weer beter voor de zichtbaarheid). De zetel zit voor mij beter: ik ben relatief groot, met een bovengemiddeld lang bovenlichaam, en de kopsteun van de Volvo stond voor mij net iets te laag, waardoor mijn nek altijd een beetje geforceerd werd (een hoodie dragen in de auto was onmogelijk). De kopsteun in de C is wel in de hoogte en helling te verstellen. Ook de zitting is uitschuifbaar zodat de dijen voldoende gesteund zijn. Lendensteun is verstelbaar in de diepte en hoogte', ook fijn als je geen standaardmaatje bent.
Het onderstel is comfortabel zonder een boot te zijn, gaat zelfs meer de BMW-kant op. De Volvo was zeker niet verkeerd op dat vlak (ik vond altijd dat het onderstel te goed was voor de eco-motor die er in stak), en was een van de betere auto's die ik ooit reed. De Njörds hadden minder band in de hoogte en meer in de breedte, op 16" Oden reed de V60 een hele tik zachter, wat maakte dat richels droger werden doorgegeven in die van mij, dan in die van mijn collega. Mede daarom ben ik in de C weg gebleven van de (mooiere) 18" en de mega-knappe 19" (die in lease ook nog eens stervensduur waren)
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
geen luchtvering, klopt. Het blijft een lease-knolletje: je moet een oogje op de portefeuille houden: luchtvering, 19",... leuk, mooi,... maar het tikt allemaal dik aan.
Ik meet drie centimeter meer dan jou, maar zoals ik al aanhaalde: het zit vooral in de romp. Het ligt volledig aan mij, meerendeel van de mensen zit heerlijk in een Volvo-stoel.
Ik meet drie centimeter meer dan jou, maar zoals ik al aanhaalde: het zit vooral in de romp. Het ligt volledig aan mij, meerendeel van de mensen zit heerlijk in een Volvo-stoel.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
In Nederland hebben de auto's met lagere uitstoot een lager BPM bedrag, waardoor de opties dan ook goedkoper zijn.ex-Mooseman schreef: geen luchtvering, klopt. Het blijft een lease-knolletje: je moet een oogje op de portefeuille houden: luchtvering, 19",... leuk, mooi,... maar het tikt allemaal dik aan.
Ik meet drie centimeter meer dan jou, maar zoals ik al aanhaalde: het zit vooral in de romp. Het ligt volledig aan mij, meerendeel van de mensen zit heerlijk in een Volvo-stoel.
Waarschijnlijk de reden om de c350e business lease vol te stoppen met oa luchtvering, LED koplampen, etc.
Door het "overstappen" van forumlid RichieB naar een Tesla Model S 70, kijk ik ook met een schuin oog naar die auto. Wel veel duurder, maar een veel lagere bijtelling. Alleen ook veel minder handelbaar en breder en de stoelen minder dan de c-klasse en V60....
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir