Totale kosten V60 PIH MY13

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Nu ik morgen mijn V60 PIH MY13 Pure Limited ga inruilen heb ik de totale kosten berekend over de 56 maanden dat ik hem heb gereden. De vaste kosten (aanschaf - inruil - subsidie + verzekering + banden/wielen + beurten + reparaties) waren ex BTW €46.416, dat is €829 per maand.

Weet iemand nog wat de lease bedragen waren in 2013 voor 60 maanden 120.000 km ?
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
Contacteer:

Die van mij deed eind 2013 1080 euro per maand excl btw en verzekering bij Volvo Carlease. Wel obv van 150k. En hier zit natuurlijk nog de rente-factor in. Maar netjes gedaan. Komt daar je 10k extra afschrijving weer terug.

Nog een vraag, hoeveel km he je nu elektrisch gereden en hoeveel totaal?
Laatst gewijzigd door XC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

En waar ga je hem op inruilen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Ik betaal nu eur 980 voor de D6, 60 mnd en 25K per jaar. Maar dat is een 2014 model.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Paul schreef: En waar ga je hem op inruilen?
Tesla Model S uit 2016, zie ander draadje elders..
XC30 schreef: Nog een vraag, hoeveel km he je nu elektrisch gereden en hoeveel totaal?
Dat kan alleen de dealer uitlezen geloof ik. De meter van mijn laadpaal geeft 10175.91 kWh aan. Daar komt nog wel iets bij van laden onderweg, op vakanties, etc. Ik heb in totaal 5062 liter diesel getankt voor totaal €6239,31 inclusief BTW. Met 18 cent per kWh (incl BTW) kom ik op de totale variabele kosten van €6754 ex BTW = €121 per maand.

Als je bedenkt dat een accu vol laden 11 kWh kost en je daarmee ongeveer 40km kan rijden dan kom ik op 925 volle accu's = 37.000 km elektrisch. Op 102.000 km totaal op de teller van de auto.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Dan heb je 1:13 met de diesel gereden als ik het snel uitreken... dan zou wel kunnen maar ik denk dat je net iets minder electrisch hebt gereden en iets zuiniger met de diesel... is mijn eigen ervaring. Ik haal de 35km met een volle accu.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Zelf als ik 35km pak voor een volle accu kom ik maar op een verbruik van 1:14 op diesel. Als de diesel aanspringt zijn het meestal niet mijn meest zuinige ritjes. ;-)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Hoe kan het dat de D6 zo onzuinig is? Ik rijd de D5, dus 215 pk diesel met automaat, gelijk aan de motor in de D6. Mijn auto rijdt 1:17 waarbij ik ook de standkachel nog regelmatig gebruik.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Mijn gemiddelde snelheid op diesel zal hoger zijn dan 100 km/u. Op de langzamere stukken rij ik elektrisch. Overall heb ik een verbruik van 1:20 inclusief standkachel.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

edraket schreef: Hoe kan het dat de D6 zo onzuinig is? Ik rijd de D5, dus 215 pk diesel met automaat, gelijk aan de motor in de D6. Mijn auto rijdt 1:17 waarbij ik ook de standkachel nog regelmatig gebruik.
Wat dacht je van 350 kg aan extra (accu)gewicht?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Summum schreef:
edraket schreef: Hoe kan het dat de D6 zo onzuinig is? Ik rijd de D5, dus 215 pk diesel met automaat, gelijk aan de motor in de D6. Mijn auto rijdt 1:17 waarbij ik ook de standkachel nog regelmatig gebruik.
Wat dacht je van 350 kg aan extra (accu)gewicht?
Geen wonder dat die D6en niks meer waard zijn. Wie wil dat privé aanschaffen?
Dat hele PIH verhaal dus gewoon een farçe gebleken. maar dat wisten we al

Goed voor het belastingvoordeel van de mensen die er in rijden. Dat gun ik ze van harte overigens.

Ik rij met mijn 120 PK D2tje zuiniger dan 1 op 18.
en die kost in bijtelling meer dan een D6 maar in aanschaf (of leasebedrag) veel minder.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3160
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

En als het voordeeltje met de wegenbelasting wegvalt is die van jou nog eens 550.- per jaar goedkoper.
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

+++t blijft behelpen+++ schreef:
Summum schreef:
edraket schreef: Hoe kan het dat de D6 zo onzuinig is? Ik rijd de D5, dus 215 pk diesel met automaat, gelijk aan de motor in de D6. Mijn auto rijdt 1:17 waarbij ik ook de standkachel nog regelmatig gebruik.
Wat dacht je van 350 kg aan extra (accu)gewicht?
Geen wonder dat die D6en niks meer waard zijn. Wie wil dat privé aanschaffen?
Dat hele PIH verhaal dus gewoon een farçe gebleken. maar dat wisten we al

Goed voor het belastingvoordeel van de mensen die er in rijden. Dat gun ik ze van harte overigens.

Ik rij met mijn 120 PK D2tje zuiniger dan 1 op 18.
en die kost in bijtelling meer dan een D6 maar in aanschaf (of leasebedrag) veel minder.
Dat het een farçe zou zijn is echt onzin. Ja voor mensen die 70k km per jaar rijden en nooit laden wel.

Het effect van een D6 (of eigenlijk iedere hybride) valt of staat met de wijze van gebruik. Ik heb met mijn D6 Twin Engine over zo'n 45k km nu een gemiddeld dieselverbruik van 3,1 l/100km, oftewel ruim 1:32 gerealiseerd. En dat bij zo'n 25000 km per jaar. Maar mijn woon-werkverkeer kan ik meestal volledig elektrisch doen, en als ik langere ritten moet maken probeer ik ook op de bestemming een laadpaal op te zoeken als het even kan. Maar er zitten bij mij ook ritten bij naar Italië, Oostenrijk, Frankrijk en Denemarken die voornamelijk op diesel zijn afgelegd.

Ik denk dus dat het concept voor mijn situatie zeer wel geslaagd is. Of de elektrisch afgelegde kilometers per saldo ook goedkoper zijn dan de dieselkilometers is echter iets wat ik waag te betwijfelen...daarvoor hoef je het naar mijn mening niet te doen.
Laatst gewijzigd door Summum op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Summum schreef: Dat het een farçe zou zijn is echt onzin. Ja voor mensen die 70k km per jaar rijden en nooit laden wel.

Het effect van een D6 (of eigenlijk iedere hybride) valt of staat met de wijze van gebruik. Ik heb met mijn D6 Twin Engine over zo'n 45k km nu een gemiddeld dieselverbruik van 3,1 l/100km, oftewel ruim 1:32 gerealiseerd. En dat bij zo'n 25000 km per jaar. Maar mijn woon-werkverkeer kan ik meestal volledig elektrisch doen, en als ik langere ritten moet maken probeer ik ook op de bestemming een laadpaal op te zoeken als het even kan. Maar er zitten bij mij ook ritten bij naar Italië, Oostenrijk, Frankrijk en Denemarken die voornamelijk op diesel zijn afgelegd.

Ik denk dus dat het concept voor mijn situatie zeer wel geslaagd is. Of de elektrisch afgelegde kilometers per saldo ook goedkoper zijn dan de dieselkilometers is echter iets wat ik waag te betwijfelen...daarvoor hoef je het naar mijn mening niet te doen.
Ik zit na 88.000 km aan 3,6L/100 km. Van die 88.000 is bijna 45% elektrisch (volgens de dealer). Met mijn vorige auto reed ik over 90.0000 km 7,5L/100km. Dit was met een BMW 520dA Touring. Als je thuis kunt laden is elektrisch rijden voordeliger. Maar gelukkig ligt mijn dak vol met zonnepanelen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

ik rijd zo'n 40.000 per jaar en laad 1 a 2x per dag en zit op een gemiddelde van 1 op 23. Daar zitten ca 5 ritten Oostenrijk bij per jaar waar de snelheid erg hoog ligt gemiddeld.
Dus het concept werkt bij mij ook prima.
Het is alleen jammer dat je straks niet meer de combi elektro en diesel kan kopen.
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1339
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Ook hier gaat het concept prima op, na twee jaar en 60.000 km nu een verbruik van 2.9 op de 100 km, ik laad zowel thuis als op mijn werk en verder overal waar ik een laadpaal zie :)
Ik vind het ook leuk om elektrisch te rijden.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Mijne staat nu met 16000km op 3,5l/100km, maar ik zit de laatste tijd vaak in Belgie en dan trek ik hem behoorlijk door als ik terug rij. Hopelijk deze week ook laadpalen daar :)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

+++t blijft behelpen+++ schreef:
Geen wonder dat die D6en niks meer waard zijn. Wie wil dat privé aanschaffen?
Dat hele PIH verhaal dus gewoon een farçe gebleken. maar dat wisten we al



Ik rij met mijn 120 PK D2tje zuiniger dan 1 op 18.

Nou Nou. Het is maar net van welke kant je het kunt en wilt bekijken.....

Wij rijden met onze D6 ruim 1 op 30 - 40 gemiddeld. Waarbij er dagelijks geladen word. Ook kunnen we bij een aantal klanten vrij laden.

Daarnaast geeft alle overdaad aan power een gigantisch "rijk gevoel" Stil en moeiteloze aandrijving. Om over de trekeigenschappen met de caravan maar te zwijgen. Echt geen berg te hoog. Tel daarbij de luxieuze uitrusting en je hebt echt een top V60.
Als die amper meer zou kosten dan een V60 D2, dan wist ik het wel.

Uiteraard is de afschrijving van een D2 gunstiger, maar de komende 3 jaar is de wegenbelasting bij de D2 veel meer dan bij de D6.

Voor particulieren die elke dag thuis kunnen laden is die D6 ook opeens ook heel aantrekkelijk geworden.
Koop er een voor een scherpe prijs. Doe er een reparatie verzekering overheen en ook het extra risico is dan voorlopig afgedekt.

Heb je iets met het Hybrid systeem, dan kun je er veel lol aan beleven. Ben je sceptisch of vind je het leuk om met de tegenstanders mee te praten, blijf er dan vanaf.
Gelukkig heeft een ieder de keuze vrij binnen het eigen budget.
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1339
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

@Vaudi +1 :)
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Wat goed is om te weten: ik heb bij de inruil open kaart gespeeld mbt de import uit België. Dat moest wel omdat bij de RDW mijn catalogusprijs ex btw in het systeem staat. Vervolgens was de garagehouder erg verbaasd dat je aan niets kan zien dat het geen Nederlandse auto is. De datums bij de RDW kloppen, de KM historie staat er in, NAP is op te vragen, etc. Dus eigenlijk is het gewoon een Nederlandse Volvo die toevallig door een Belgische dealer is afgeleverd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”