Ik heb vorige week mijn "nieuwe" auto opgehaald en ik denk ik meld me even aan op dit stukje van het volvo-forum. Het is een V60 D4 geartronic (8 traps) summum uit maart 2017. Toen ik hem kocht hij hij krap 11k op de teller. Heb hem gehaald bij Mudde Kok in URK (onder vele bekend gok ik). Hij is Savilla Grey wat ik een hele sjieke kleur vindt. Het is een summum, aangevuld met de scandanavian line, intelli safe pro en nog een paar andere pakketten die ik nog niet geïdentificeerd.
Ik kom uit een V40 D2 en dan is dit wel een verademing die D4. D3 was ook prima geweest opzich, maar daaraan zit (in ieder geval wel waarin ik proefgereden heb) de 6-traps geartronic. Die vond ik nogal tegenvallen als ik eerlijk ben. Erg traag, beetje schokkerig en het gewoon net niet. Toen ik terug kwam en dat melde zei de verkoper, tja het is geen 8 traps geartronic. Dus ik ben daarnaar opzoek gegaan. Uiteindelijk bij deze auto uitgekomen en hij had meer dan ik op mijn lijstje had staan. Oa, stoelverwarming achter (op de bank dus) adaptive cruise (waar ik nu al fan van ben) een standkachel en volvo on-call (die nog in zweden uitkomt, maar dat is detail). Het is een dealer auto en is in Gotenborg (zou dat volvo zelf zijn) gebruikt als demo auto. Al met al een bomvolle auto voor een hele nette prijs, waar ik heel veel lekkere kilometers mee ga maken. Hieronder even een lijstje met mijn wensen.
Must haves
Sport pedalen
Sport voetsteun (nog niet gevonden, iemand een idee?)
17 of 18 inch velgen met zomerbanden (de huidige 16 gaan dan met winterbanden voorzien worden)
Trekhaak (afneembaar)
Telefoon houder netjes aansluiten (Ik heb de houder binnen, nu de stroom nog netjes wegwerken iemand een goed idee?)
Wanna haves
Veerpoot brug (maakt dit veel uit)
Opberg netjes in de kofferbak (altijd rete handig)
12v in de achterbak
Rubberen mat kofferbak (tering wat zijn die duur zeg)
LED verlichting kenteken platen
Motor tunen (polestar geeft maar 10pk extra, iemand een beter idee?)
Ik hoor graag wat jullie voor advies hebben op de lijstjes. En natuurlijk hoop ik in de toekomst vragen te kunnen beantwoorden als die er zijn

Groetjes....