Heeft een V50 2.0d EGR pakkingen?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
TijnOnlijn
2nd Gear member

Ik heb de EGR klep van m'n V50 2.0d 2006 schoongemaakt. Er zaten geen pakkingen tussen koeler en klep en ook niet tussen egr en egr pijp. De egr pijp had bij het spruitstuk ook geen rubberen ring. Dit heb ik dus allemaal zo teruggemonteerd, en nu ruik ik een hele vage dieselgeur.

Die ring tussen spruitstuk en pijp zag ik wel op foto's op internet, maar de dealer zegt ook dat die er helemaal niet zou horen. Ze zeggen ook dat er wel een pakking voor tussen koeler en EGR bestaat maar dat er ook auto's zijn die die helemaal niet hebben/horen te hebben. Maar het stinkt dus wel.

Het dealertelefoontje was kort. Weet iemand of het inderdaad kan kloppen dat er niets tussen zit? En zou ik er toch een tussen stoppen is het onwaarschijnlijk dat dit iets met de geur te maken heeft?
Laatst gewijzigd door TijnOnlijn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelmer de Jong
6th Gear member

8653689 zit volgens VIDA tussen klep en koeler.
TijnOnlijn
2nd Gear member

Jelmer de Jong schreef: 8653689 zit volgens VIDA tussen klep en koeler.
Dankje, stond er ook een jaartalgrens of iets dergelijks bij? Of iets dat het een modificatie achteraf is? Ik vind de opmerking van de dealer dat het ding wel vaker ontbreekt zo vreemd.. ik heb weinig zin hem uit elkaar te trekken als de kans dat dit de oorzaak is maar klein is.

Klopt het dat je dit stationair draaiend met wat zeepsop zou moeten zien?

edit: mysterie opgelost, ik realiseer me net dat ik iets hoorde vallen bij het demonteren. Het leek een stukje afval en ik heb het ook niet teruggevonden, maar het was natuurlijk die pakking bedenk ik nu. Nieuwe pakking er tussen dus!
Laatst gewijzigd door TijnOnlijn op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Jelmer de Jong
6th Gear member

Zolang de motor leverbaar is geweest zat er een pakking tussen.
http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... ts_id=7672
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”