Diesel of benzine?

De nieuwe generatie S en V90
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

V480-S60 schreef: Diesel en benzine maakt qua levensduur niets uit. Mijn 2.5T heeft er nu ook zonder problemen 327.000 op staan
Bij de 2,5T zal dat vast wel opgaan. Maar dat is zeker niet in het algemeen zo. Een dieselblok doorgaans veel zwaarder gebouwd op het gebied van lagers en inwendige versterkingen. De toerentallen zijn relatief laag en zo zijn er meer kenmerken. Rij je met zo'n blok er niet alles uit dan heb je heel veel over, dat kan zich vertalen in extreem veel km's. Denk aan de taxi jongens die dik over de 7 Ton km's komen.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3159
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

vaudi schreef:
V480-S60 schreef: Diesel en benzine maakt qua levensduur niets uit. Mijn 2.5T heeft er nu ook zonder problemen 327.000 op staan
Bij de 2,5T zal dat vast wel opgaan. Maar dat is zeker niet in het algemeen zo. Een dieselblok doorgaans veel zwaarder gebouwd op het gebied van lagers en inwendige versterkingen. De toerentallen zijn relatief laag en zo zijn er meer kenmerken. Rij je met zo'n blok er niet alles uit dan heb je heel veel over, dat kan zich vertalen in extreem veel km's. Denk aan de taxi jongens die dik over de 7 Ton km's komen.
Bij de nieuwe (VEA) motoren is de onderbouw van de benzine en dieselmotoren identiek. Levensduur van de benzine motoren mag dan ook geen issue zijn. En trouwens het oude vier cilinder benzine blok van o.a. de 940 was ook onverwoestbaar, toch?
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13732
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

klopt, die stamde in de basis zelfs van net na de oorlog
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”