Enige tijd geleden kocht ik een C70, van orgine uit België. Deze bleek een standkachel/bijverwarmingskachel te hebben. Zie ook mijn standkachel topic in het C70 deel. Ik heb enige tijd later mijn C70 door Obbe laten tunen en deze heeft ook mijn software wat aangepast zodat de standkacheloptie in het BC menu geactiveerd kon worden. Vrijwel meteen bleek dat er een paar storingen weergegeven werden door Vida waaronder de melding dat de accuspanning te laag zou zijn. Zonder nadenken meteen door Kuba een nieuwe, originele Volvo, accu laten plaatsen. De andere meldingen waren standkachel specifiek en later (na contact met Emiel) bleek dat ik zeer waarschijnlijk nog een ander/nieuw stuurapparaat nodig heb. Gezien de kosten heb ik dat allemaal even laten zitten.
Een dag of twee later kreeg ik weer de ACCUSPANN. LAAG melding. Flink balen want volgens mij was die nieuwe (200 euri!) accu niet echt nodig geweest, maar goed. Alles laten uitlezen en resetten en een tijd lang niks meer gezien tot deze week.
Nu krijg ik de melding weer, bij elke rit. Tenzij... ik meteen wegrij! Als ik 10-20 seconden na het starten/stationair lopen nog niet wegrij dan komt de melding wel...!
VERWARMING STOP
ACCUSPANN. LAAG
Nu neem ik gemakshalve aan dat met VERWARMING hier de standkachel wordt bedoeld, want mijn gewone verwarming werkt prima en stopt ook niet. Tevens zie ik (vooralsnog) verder geen enkel ander teken van spanningsverlies of te lage spanning, alles werkt prima. Ik ben zelf a-technisch dus kan ook niet meten, weet niet eens waar te meten. Maar wellicht kennen jullie dit probleem?
Zou ik de software weer terug moeten laten zetten naar origineel? Het lijkt erop dat de standkachel toch aangeroepen wordt. De timers staan uiteraard uit.
Foto
Accuspanning/kachel
- BMW2002TiNL
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 12.07.2017 - 21:56
Een greep uit mijn laatste auto's
Volvo C70 2.4 D5 2006 en V220A Mercedes Vito 2002
BMW 320 Cabrio 1997 en Smart Brabus Cabrio 2002
BMW 320 Cabrio 1999 en Peugeot 1007 Gentry aut 2005
BMW 530D Touring 1999
Chevrolet TransSport 2001
Volvo V70 2.5 Luxline 1997
Ford Transit FT 80 D1997
Tientallen BMW 02's... Mijn laatste, de "Red Deffel"
Volvo C70 2.4 D5 2006 en V220A Mercedes Vito 2002
BMW 320 Cabrio 1997 en Smart Brabus Cabrio 2002
BMW 320 Cabrio 1999 en Peugeot 1007 Gentry aut 2005
BMW 530D Touring 1999
Chevrolet TransSport 2001
Volvo V70 2.5 Luxline 1997
Ford Transit FT 80 D1997
Tientallen BMW 02's... Mijn laatste, de "Red Deffel"
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Lijkt erop dat je dynamo stuk is . Meet de accuspanning eens als de auto stationair draait en je de melding krijgt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Motormanagment bepaalt in jouw geval of de bijverwarmer geactiveerd wordt, afhankelijk van buitentemperatuur.
Het systeem is zo geprogrammeerd dat bij oa lage accuspanning, laag brandstofniveau de bijverwarmer/Standkachel uitgeschakeld wordt, melding in display.
Zou als eerste je laadcircuit, stekkervetbindingdn etc controleren..
Het systeem is zo geprogrammeerd dat bij oa lage accuspanning, laag brandstofniveau de bijverwarmer/Standkachel uitgeschakeld wordt, melding in display.
Zou als eerste je laadcircuit, stekkervetbindingdn etc controleren..
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- BMW2002TiNL
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 12.07.2017 - 21:56
Ok, thanks allebei, ga eens even verder zoeken. De temperatuur is uiteraard nu weer lager dus dat is dan verklaarbaar. Maar het is dus wel zaak om met name eerst de dynamo te controleren op werking! Ga ik dus eerst doen.
Een greep uit mijn laatste auto's
Volvo C70 2.4 D5 2006 en V220A Mercedes Vito 2002
BMW 320 Cabrio 1997 en Smart Brabus Cabrio 2002
BMW 320 Cabrio 1999 en Peugeot 1007 Gentry aut 2005
BMW 530D Touring 1999
Chevrolet TransSport 2001
Volvo V70 2.5 Luxline 1997
Ford Transit FT 80 D1997
Tientallen BMW 02's... Mijn laatste, de "Red Deffel"
Volvo C70 2.4 D5 2006 en V220A Mercedes Vito 2002
BMW 320 Cabrio 1997 en Smart Brabus Cabrio 2002
BMW 320 Cabrio 1999 en Peugeot 1007 Gentry aut 2005
BMW 530D Touring 1999
Chevrolet TransSport 2001
Volvo V70 2.5 Luxline 1997
Ford Transit FT 80 D1997
Tientallen BMW 02's... Mijn laatste, de "Red Deffel"