De Grijze Reus D3 AWD
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Wat is het verbruik van de Grijze reus met awd en een beetje meer dampfff?
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Kunststof hard uit en wordt bros. Dat "zakken" zal vast wel gebeuren. Een stalen veer rekt ook uit, gaat roesten en wordt slap. Ook deze moet je vervangen. M.i. is er dus geen verschil, hooguit in tijd. Als de veer is versterkt met aramide dan is de levensduur echt veel langer dan die van staal.Ben benieuwd of de kunststof "veer" niet gaat zakken door de tijd.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10622
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Daar geloof ik niet in. De stalen bladveren uit de vorige eeuw zakten wel door na verloop van tijd. Ik geloof niet dat dit kunststof door zal gaan zakken. Materiaal is zo ontwikkelt dat het zeker 10-15 jaar mee zou moet gaan lijkt mij.edraket schreef: Verhelderende tekeningen. Onconventionele constructie voor de achterkant overigens. Ben benieuwd of de kunststof "veer" niet gaat zakken door de tijd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Bedankt voor de mooie platen van de constructie. Leuk om te zien hoe dit in elkaar steekt.
HEICO heeft er dus voor gekozen om alleen de dikte van de plaatjes aan te passen, niet om de veer zelf aan te pakken.
Zou dit nog wat voor de toekomst zijn? De keuze om toch voor een specifiek metalen veer of andere composiet materialen veer te gaan.
HEICO heeft er dus voor gekozen om alleen de dikte van de plaatjes aan te passen, niet om de veer zelf aan te pakken.
Zou dit nog wat voor de toekomst zijn? De keuze om toch voor een specifiek metalen veer of andere composiet materialen veer te gaan.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Poeh geen idee heb wel het gevoel dat hij zuinigere is geworden mits ik de verleiding van het heerlijke vermogen wat hij nu heeft niet benut..diesel01 schreef: Wat is het verbruik van de Grijze reus met awd en een beetje meer dampfff?
Was één V90
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Dan maar een extra bladveer onder het gaspedaal wellicht ? 

2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

Klein probleempje met meer dampf..

Nu nog meer dampf.....
Was één V90
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
En hoeveel meer dampf is het nu dan? Was er een probleem met de vorige software?
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Ik ben benieuwd. Hoeveel meer dampf krijg je dan nog?
Van de D3 naar D4 was eenzelfde blok met eenzelfde turbo zover ik weet. Dus die upgrade is snel gedaan, maar hoeveel zit er daarna nog in het vat, zonder te moeten upgraden naar een groter turbo pakketje.
Rijdt de auto nu zuiniger? Heb je statistieken bijgehouden, zoals een spritmonitor?
Van de D3 naar D4 was eenzelfde blok met eenzelfde turbo zover ik weet. Dus die upgrade is snel gedaan, maar hoeveel zit er daarna nog in het vat, zonder te moeten upgraden naar een groter turbo pakketje.
Rijdt de auto nu zuiniger? Heb je statistieken bijgehouden, zoals een spritmonitor?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
De standaard D3 is single turbo, de AWD variant is net als de D4 twin turbo en daar weet Rica/BSR 260pk/550nm uit te halen. Om daar ook buiten de zomermaanden plezier aan te beleven is AWD een welkome toevoeging.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Juist Jelmer..
om precies te zijn is het 258 pk en 545 nm.
En inderdaad het is een geknepen D4 dus stage 1 was al goed voor 228 pk en 480 nm en nu stage 2
verbruik lijkt zuiniger mits ik de verleiding van het gaspedaal kan weerstaan.. en dat is nu moeilijk..
230km/h en plus op de GPS is niet moeilijk dus zeker veranderd..
voor de rest heb ik hele verschillende weken soms dicht in de buurt dus korte afstanden en stads kilometers dan de week er op veel autobaan kilometers.
en nu staat hij weer een week in een parkeergarage bij een luchthaven..
Dus ik weet het niet en maakt ook niet veel uit als je maar lol hebt..
om precies te zijn is het 258 pk en 545 nm.
En inderdaad het is een geknepen D4 dus stage 1 was al goed voor 228 pk en 480 nm en nu stage 2
verbruik lijkt zuiniger mits ik de verleiding van het gaspedaal kan weerstaan.. en dat is nu moeilijk..
230km/h en plus op de GPS is niet moeilijk dus zeker veranderd..
voor de rest heb ik hele verschillende weken soms dicht in de buurt dus korte afstanden en stads kilometers dan de week er op veel autobaan kilometers.
en nu staat hij weer een week in een parkeergarage bij een luchthaven..
Dus ik weet het niet en maakt ook niet veel uit als je maar lol hebt..
Was één V90
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Vond je de 228 pk onvoldoende? Waarom ben je naar stage 2 gegaan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10622
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Software matig past de Stage 2 beter bij de auto. Met Stage 1 gaf het her en der ietwat probleempjes. Die konden niet weg geschreven worden. Stage 2 gaf de beste oplossing.Carfreak schreef: precies, waarom niet ineens naar stage 2 ?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ben heel benieuwd wat voor problemen dat zijn geweest.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Hierbij de uitleg..
Na de laatste beurt had ik het probleem dat de voetkik niet goed meer werkt.
Springt van slot maar daar stopt het dan ook mee.. niet handig als je met je handen vol met gereedschap staat.
Tijdens de laatste beurt was er ook weer een update geweest en sinds dien werk hij niet meer.
Dus vorige week even langs geweest om de update nogmaals te doen om te kijken of het hiermee oplost.
Bleek dat er ook software voor motor was dus die gelijk gedaan.. hierdoor moest ook Rica herschreven worden.
Na het eerste ritje voelde de auto veel minder snel aan..
Dus op mijn vrije dag even een bezoekje naar onze oosterburen.. Tja het giftige was er uit en de top was ook veel lager.
Gelijk hierna door gereden naar de garage na wat overleg met Rica besloten om dit Pilot project door te zetten een naar Stage 2 te gaan..
Zo doende dus 258 pk en ja het giftige is weer terug...
Met dank aan Van der Veen en Rica.
even wat anders..
Zo heb ik hem laten opbergen voor een week Polen.. super service op Airport Dusseldorf. en betaalbaar kan je op Schiphol niet zeggen..

Met de parkeer robot Ray..
Na de laatste beurt had ik het probleem dat de voetkik niet goed meer werkt.
Springt van slot maar daar stopt het dan ook mee.. niet handig als je met je handen vol met gereedschap staat.
Tijdens de laatste beurt was er ook weer een update geweest en sinds dien werk hij niet meer.
Dus vorige week even langs geweest om de update nogmaals te doen om te kijken of het hiermee oplost.
Bleek dat er ook software voor motor was dus die gelijk gedaan.. hierdoor moest ook Rica herschreven worden.
Na het eerste ritje voelde de auto veel minder snel aan..
Dus op mijn vrije dag even een bezoekje naar onze oosterburen.. Tja het giftige was er uit en de top was ook veel lager.
Gelijk hierna door gereden naar de garage na wat overleg met Rica besloten om dit Pilot project door te zetten een naar Stage 2 te gaan..
Zo doende dus 258 pk en ja het giftige is weer terug...
Met dank aan Van der Veen en Rica.
even wat anders..
Zo heb ik hem laten opbergen voor een week Polen.. super service op Airport Dusseldorf. en betaalbaar kan je op Schiphol niet zeggen..

Met de parkeer robot Ray..
Laatst gewijzigd door D5R-Design op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Was één V90
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Typisch dat een software update de Rica software ook minder goed laat werken. MAar mooi dat het is opgelost. Vind echter 545 Nm wel aan de forse kant, hoop niet dat de bak er problemen mee krijgt. Probeer niet te lange ritten volgas te maken, daar wordt de bakolie temperatuur erg hoog van, en zorgt voor versnelde slijtage aan de bak.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Klopt.. ben wel een man van de techniek..
Dat was misschien wel het probleem waarom ik het verschil voelde na de update...
Ennie way ben blij dat het zo opgelost is...
Dat was misschien wel het probleem waarom ik het verschil voelde na de update...
Ennie way ben blij dat het zo opgelost is...
Was één V90
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Zodra je in de werkplaats motormanagement update is Rica verdwenen en sta je weer op 150pk. Tijd voor een iSoftloader!