Ik snap lane assist niet helemaal. Ik verwacht dat het systeem mij tussen de lijntjes houd, zo staat het omschreven. Dus ik ga ervan uit dat hij tegenstuurt als ik over de lijn of onderbroken lijn dreig te rijden. Soms geeft hij de 3 trillingen. De andere keer stuurt hij daadwerkelijk ook tegen. En soms doet hij als er geen lijn in de buurt is in eens aan mijn stuur trekken. Ik begrijp er weinig van, en heb de auto nog niet op consequentie kunnen betrappen. Vanochtend in de file eens goed kunnen proberen. Het automatisch remmen en optrekken (werkt ook niet altijd, wordt een ander topic) icm lane assist leek mij zeer handig, hoef je weinig te doen en heb ik meer tijd voor dit forum

Maar de ene keer deed hij wel keurig een stukje terug sturen, de andere keer was ik bijna de vangrail aan het zoenen en greep ikzelf maar in. Ook krijg ik soms een berichtje over lane assist, waarvan ik niet begrijp wat dat is. Het boekje (ik heb inmiddels een nederlandse versie

Dus hoe is jullie ervaring met dit systeem, en wanneer kan ej het wel en wanneer niet te gebruiken. Auto is uit 2017 (zal dat er ff bij zetten).
Vriendelijk groetend,
Michiel