Vannacht stond ik ineens stil... .
Emissie waarschuwing en knipperend motor symbool gaven duidelijk aan dat ik beter niet verder kon gaan. De motor liep heel onregelmatig, stationair toerental te laag en de trekkracht was verdwenen.
Volvo assistance bevestigde dat ik moest blijven staan en stuurde de ANWB. Die constateerde al snel een defecte bobine die niet gemaakt kon worden.
Ben met auto en al naar huis gebracht door een takelbedrijf, die de wagen vanmorgen bij de dealer hebben afgeleverd. Vanmiddag om 12 uur was alles weer in orde...
En dacht je dat ik ervan baalde??? Absoluut niet. Het was lekker weer, een schitterende nacht met prachtige sterren. Daarbij bedacht ik me hoeveel geluk ik had dat dit juist nu gebeurt en niet als ik net met de hele familie op weg ben naar zuid Frankrijk!
Dus: bedankt volvo assistance, ik ben weer mobiel.
En voor een ieder die het nog eens meemaakt: De bobines zijn kennelijk een gevoelig punt, dus als je denkt: He ik mis een cilindertje, niet verder rijden (Katalysator!!!!) en bobine (laten) vervangen.
Roep het niet te hard
- RrRrR
- 2nd Gear member
Geluk bij een ongeluk misschien dan.... Wel genoten van een mooie nacht en gelukkig je auto toch weer in orde! Maar volgens mij schrok je wel even denk ik toen het je overkwam?!
Maaar blij om te horen dat het allemaal zo heeft mogen aflopen!
Hoeveel was je kwijt aan dit grapje? Of is het onder de garantie gevallen?
En oh ja... Een fijne vakantie toegewenst!!!
Maaar blij om te horen dat het allemaal zo heeft mogen aflopen!
Hoeveel was je kwijt aan dit grapje? Of is het onder de garantie gevallen?
En oh ja... Een fijne vakantie toegewenst!!!
Your Dream - Your Mind - Your Goal
- Lucien
- 2nd Gear member
Ik schrok inderdaad toen ik alle lichtjes aan zag gaan en voelde dat er geen trekkracht meer was, maar realiseerde me al snel dat dit een ontstekingsprobleem moest zijn. Het was overduidelijk dat er een cilinder niet meedeed. Dat hoor je aan de onregelmatigheid bij stationair lopen.
De reparatie is eigenlijk kinderlijk eenvoudig ware het niet dat de turbo slangen in de weg zitten. Je zou het zelf kunnen doen maar ik wilde zeker weten dat er verder niets aan de hand was en natuurlijk de foutcodes laten uitlezen en resetten.
De kosten zijn Euro 245.44 (Bobine = 142 ex btw)... Dat is toch wel beduidend minder leuk!
De titel 'roep het niet te hard': Ik had 's middags nog hard geroepen dat je de ANWB niet nodig hebt. Het is goedkoper om eens in de 10 jaar de kosten zelf te betalen... Dat standpunt heb ik nog steeds en zeker als je al Volvo Assistance hebt, was alleen wat wrang dat dat nog diezelfde dag tot dit verhaal leidde. :?
De reparatie is eigenlijk kinderlijk eenvoudig ware het niet dat de turbo slangen in de weg zitten. Je zou het zelf kunnen doen maar ik wilde zeker weten dat er verder niets aan de hand was en natuurlijk de foutcodes laten uitlezen en resetten.
De kosten zijn Euro 245.44 (Bobine = 142 ex btw)... Dat is toch wel beduidend minder leuk!
De titel 'roep het niet te hard': Ik had 's middags nog hard geroepen dat je de ANWB niet nodig hebt. Het is goedkoper om eens in de 10 jaar de kosten zelf te betalen... Dat standpunt heb ik nog steeds en zeker als je al Volvo Assistance hebt, was alleen wat wrang dat dat nog diezelfde dag tot dit verhaal leidde. :?
Greetz,
Lucien
Lucien