Totale kosten V60 PIH MY13

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1592
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Apart, bij mij staat er als catalogusprijs €71.395,00 dus incl de BTW.

Onze Belgen zijn verder nooit geregistreerd in België dus zijn het volgens mij volledig NL auto's, alleen niet door VolvoNL geïmporteerd maar door onszelf.
Wel herkenbaar aan de zwarte dakstrips ;-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

vaudi schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:
Geen wonder dat die D6en niks meer waard zijn. Wie wil dat privé aanschaffen?
Dat hele PIH verhaal dus gewoon een farçe gebleken. maar dat wisten we al

Ik rij met mijn 120 PK D2tje zuiniger dan 1 op 18.

Nou Nou. Het is maar net van welke kant je het kunt en wilt bekijken.....

Wij rijden met onze D6 ruim 1 op 30 - 40 gemiddeld. Waarbij er dagelijks geladen word. Ook kunnen we bij een aantal klanten vrij laden.

Daarnaast geeft alle overdaad aan power een gigantisch "rijk gevoel" Stil en moeiteloze aandrijving. Om over de trekeigenschappen met de caravan maar te zwijgen. Echt geen berg te hoog. Tel daarbij de luxieuze uitrusting en je hebt echt een top V60.
Als die amper meer zou kosten dan een V60 D2, dan wist ik het wel.

Uiteraard is de afschrijving van een D2 gunstiger, maar de komende 3 jaar is de wegenbelasting bij de D2 veel meer dan bij de D6.

Voor particulieren die elke dag thuis kunnen laden is die D6 ook opeens ook heel aantrekkelijk geworden.
Koop er een voor een scherpe prijs. Doe er een reparatie verzekering overheen en ook het extra risico is dan voorlopig afgedekt.

Heb je iets met het Hybrid systeem, dan kun je er veel lol aan beleven. Ben je sceptisch of vind je het leuk om met de tegenstanders mee te praten, blijf er dan vanaf.
Gelukkig heeft een ieder de keuze vrij binnen het eigen budget.
Er was ooit een lijstje met V60PIHs en hun verbruik.
als ik hier het verbruik middel (3.9) gewogen (3.4) of de mediaan neem (3.6)
zijn ze een fractie zuiniger dan een normale V60, maar niet die 3,0 zelfs maar 2,5 l /100 km of die geclaimde 1,8 van Volvo
En dus is was het belastingvoordeel niet te rechtvaardigen.
Soit.
En natuurlijk is het een rijk gevoel, etc etc. en een prachtige auto.
Maar kostentechnisch denk ik dat het omslagpunt tamelijk lastig te berekenen is voor een particulier. Rij je korte stukjes dan zal je veel elektrisch kunnen rijden gok ik, doe je dat niet dan wordt het al minder gunstig denk ik.
En dan nog een diesel -elektrisch is niet zo gunstig als een benzine hybride voor een particulier.
Dus tiens.. inderdaad kopen die V60PIH voor een gunstige prijs, en genieten van het halftarief WB en de elektriek :-) maar op je kosten ga je het moeilijk goedmaken.
En die Sleepkeuken.. Zullen we het daar maar niet over hebben? Ik heb plaatsvervangende schaamte als ik het zie. :-)
Laatst gewijzigd door +++t blijft behelpen+++ op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Jeroen schreef: Apart, bij mij staat er als catalogusprijs €71.395,00 dus incl de BTW.
Bij die van mij staat er € 59971 met dezelfde pop-up. Foutje van de belastingdienst denk ik.. Als ik mijn BPM aangifte erbij pak is dat precies het bedrag ex BTW.
Onze Belgen zijn verder nooit geregistreerd in België dus zijn het volgens mij volledig NL auto's, alleen niet door VolvoNL geïmporteerd maar door onszelf.
Wel herkenbaar aan de zwarte dakstrips ;-)
Klopt helemaal! Als die fout er niet was bij de RDW had ik er ook niets van gezegd. Niet dat het uitmaakte bij deze inruil. De inkoopprijs werd puur bepaald door de concurrentie, niet zozeer door wat er bij de RDW stond. Zelf gebruik ik het wel om een inschatting te maken welke opties etc er op zitten. Daar klopt bij mijn Tesla ook niets van, wat wel weer gunstig is voor de bijtelling. 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Afbeelding

Bij mij staat er 65785 euro (dat moet wel inclusief BTW zijn).
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Jeroen schreef: Apart, bij mij staat er als catalogusprijs €71.395,00 dus incl de BTW.

Onze Belgen zijn verder nooit geregistreerd in België dus zijn het volgens mij volledig NL auto's, alleen niet door VolvoNL geïmporteerd maar door onszelf.
Wel herkenbaar aan de zwarte dakstrips ;-)
Klopt want mijn auto is wel kort in Duitsland geregistreerd geweest (vanwege het export kenteken).

Afbeelding
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Mijn belg was wel herkend als import auto, verder allemaal zelfde datums, nap etc. dus het is ws wel ergens te zien, niet dat het verder uitmaakt voor de prijs. Mijn zweed is wel eerst in zweden geregged en heb dat ook zoals als RoaldH. Ik heb verder het idee dat het een puinzooi is bij het reggen bij de rdw. Ook mijn zweed klopt niet geheel qua opties. belangrijk bij inruil is factuur met alle opties.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

+++t blijft behelpen+++ schreef: ....
Maar kostentechnisch denk ik dat het omslagpunt tamelijk lastig te berekenen is voor een particulier. Rij je korte stukjes dan zal je veel elektrisch kunnen rijden gok ik, doe je dat niet dan wordt het al minder gunstig denk ik. .....
Als je een beetje kunt rekenen als particulier, of als bedrijf, dat maakt niet uit.

Voor het gemak kun je stellen dat de auto op elektra iets goedkoper is per km dan de diesel. Echter bij koude dieselmotor en korte stukjes is elektra altijd goedkoper. Zeg maar de eerste 30 km. op een dag. Mits je laad.

De d6 kan met laden dus makkelijk 1 op 25 halen. ook weer zeg maar tot 75 km /dag enkele reis.

Maar als je nu voor de berekening rekend met een overal verbruik van 1 op 20 met diesel, dan zit je goed.

Verder reken je uit hoeveel liter diesel je bijv. per 20000 km verbruikt.
Dat vergelijk je met een benzine V60 die ca. 1 op 14 verbruikt.

De wegenbelasting van de diesel is ca. 970,- / jaar. voor benzine is dat ca. 825,- / jaar

Dan is het omslag punt snel berekend. En dat is tov andere diesels in dit plaatje veel gunstiger door de relatief lage mrb die voor de D6 geldt.
Gebruikersavatar
Autowina
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
Locatie: Groningen

Wegenbelasting € 150 hoger: € 970 t.o.v. € 825
Brandstof minstens € 1.000 lager, afhankelijk van soort gebruik: bij 20.000 km en 1: 20 <-> 1:14: 20.000/20*1,25 = € 1.250 t.o.v. 20.000/14*1,55. Bij kortere afstanden per rit is een veel gunstiger verbruik mogelijk.
Onderhoudskosten vergelijkbaar? Aan de ene kant meer techniek en hogere slijtage banden, aan de andere kant minder slijtage remmen en lagere belasting motor. Kinderziekten zijn er hopelijk wel uit.
Verder zal de verzekeringspremie wat hoger zijn. Dan is het afhankelijk van no claim en of je no risk of wa verzekert.
Afschrijving onzeker, maar de kop is er duidelijk af.

Ik durf hem wel aan dat je voor hetzelfde geld een veel comfortabelere auto rijd
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Verzekering ligt ook wel aan of je een van de eerste hebt of een van de laatste, mijn verzekering scheelt nu 400 euro per jaar omdat de auto stuk goedkoper is.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

vaudi schreef: De d6 kan met laden dus makkelijk 1 op 25 halen. ook weer zeg maar tot 75 km /dag enkele reis.
Komt overeen met mijn ervaring. 115km enkele reis en accu volledig leegrijden is mijn verbruik gemiddeld 1:28. Inclusief de vakanties met vouwwagen erachter kom ik nu gemiddeld op 1:25 (over 22.000 km).
Ik gok toch zeker een 30% minder verbruik t.o.v. een gelijkwaardige potente diesel met automaat.
Wat ik zelf ook geweldig vindt is dat ik in het weekend volledig elektrisch hier door het dorp heen toer zonder dat dat extra brandstof kost (want motor koud) of dat de motor hiervan extra slijt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja maar met de koud nu Gouwe gaat je standkachel wel aan om je motor de verwarmen (dat is ook wel die verbrande lucht die je ruikt als je even stil staat).
Die kan je dan ook makkelijk uitzetten als je weet dat je alleen door het dorp rijdt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Ik heb er weken bij met geen enkele of hooguit 1 koude (diesel) start per dag. En als je weet dat de verbrandingsmotor het hards slijt v.d. koude start....
Dat zou de levensduur van deze diesel enorm moeten kunnen verlengen.

We gebruiken de D6 vooral voor kortere ritten ca. 35 km. Waarbij hij volledig elektrisch kan rijden. Naast deze elektroritten gebruiken we de D6 met name op langere ritten waarbij hij ook langer op diesel kan rijden, zodat hij goed warm wordt. Dus we zetten hem optimaal in.
Dan kan ook omdat we meerdere auto's paraat hebben.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8499
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Een Volvo D5 gaat nu al makkelijk 500.000km mee, zonder PIH.

Gaat er dan iemand hier 2.000.000km blijven rijden in zijn V60PIH ?

Levensduur is van minder belang als je de auto toch om de 3-4 jaar inruilt ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Cem
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59

BlackcurrantV70 schreef: Een Volvo D5 gaat nu al makkelijk 500.000km mee, zonder PIH.

Gaat er dan iemand hier 2.000.000km blijven rijden in zijn V60PIH ?

Levensduur is van minder belang als je de auto toch om de 3-4 jaar inruilt ?
Met de beetje geluk zal de motor dat wel halen. Ik vraag me af of de rest van de auto dat wel gaat trekken.
In een vochtige klimaat als Nederland verwacht ik dat de elektronica een probleempje zal worden.
Volvo v60 PIH Summum my2015
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”