Mijn V70 heb ik destijds laten voorzien van elektrische motorverwarming. Bij temperaturen rond het vriespunt en met een tijdklok in het stopcontact op 04:00 uur was mijn motor (d5) om 07:00 uur via de opgewarmde olie dan al lekker warm. In koude perioden een behoud van de motor en alles snel op temperatuur.
Ik overweeg dit nu ook weer in te laten bouwen in mijn XC60 (d3). Echter kun je nu ook een uitbreiding krijgen voor het interieur. Klinkt interessant, is dan eigenlijk een elektrische (stille) standverwarming i.p.v. een (loeiende) op brandstof.
Heb hier echter geen ervaring mee en kost 160,- meer. Vraag is nu of dat het extra geld wel waard is. Door de warme olie is het interieur ook vrij snel warm.
Wie heeft met name ervaring met de interieur uitbreiding?
Ervaring met electrische motorverwarming?
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Voor 160€ kun je je er toch geen buil aan vallen...
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Was nog wat verder aan het speuren en ontdekte wat kennelijk de verwarming is die dan bij de bijrijdersstoel geplaatst moet worden en aangesloten op de genoemde aansluiting?
http://accessories.volvocars.com/nl-nl/ ... 25643/2001
Edit: Hmmm, de link wordt afgebroken. De volledige link laat het kacheltje zien.
http://accessories.volvocars.com/nl-nl/ ... 25643/2001
Edit: Hmmm, de link wordt afgebroken. De volledige link laat het kacheltje zien.
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Zo’n ding zou ik geen geld in steken.
Dat is toch geen uitbreiding op motorverwarming? Dat is een losstaand kacheltje.
Dat ding moet je elke keer opruimen als je gaat rijden en plaatsen als je weer parkeert.
Dat is toch geen uitbreiding op motorverwarming? Dat is een losstaand kacheltje.
Dat ding moet je elke keer opruimen als je gaat rijden en plaatsen als je weer parkeert.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ja, dat zie ik ook niet zitten. Heb inmiddels de dealer ook een mail gestuurd. Die hadden het over een aanpassing IN de interieur verwarming, niet over een losse unit. Ben benieuwd.
Als het inderdaad een losse unit is hoef ik dat niet. Al helemaal niet voor dat geld. Dan is de motorverwarming alleen voor mij wel goed genoeg. Daar heb ik goede ervaringen mee.
Als het inderdaad een losse unit is hoef ik dat niet. Al helemaal niet voor dat geld. Dan is de motorverwarming alleen voor mij wel goed genoeg. Daar heb ik goede ervaringen mee.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29466
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik heb dat vroeger in een 240 gehad. Elektrische motorverwarming met dompelaar in koelsysteem en 220V aansluiting aan de voorzijde samen met een 220V stopcontact in de voetenruimte rechtsvoor met een losse straalkachel. Waarschijnlijk heel luxe en modern in 1980.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Even voor de duidelijkheid...
De dompelaar zit gewoon in het koelwater.. (meestal in een vriesplug)
Extra daarbij kan je een pomp op 240v plaatsen die je koelwater rondpompt..
Werkt het.. leuke aanvulling en niet meer dan dat..
Geen vervanger voor een Standverwarming.
De dompelaar zit gewoon in het koelwater.. (meestal in een vriesplug)
Extra daarbij kan je een pomp op 240v plaatsen die je koelwater rondpompt..
Werkt het.. leuke aanvulling en niet meer dan dat..
Geen vervanger voor een Standverwarming.
Was één V90
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Youri laat zien hoe het werkt:D5R-Design schreef: Even voor de duidelijkheid...
De dompelaar zit gewoon in het koelwater.. (meestal in een vriesplug)
Extra daarbij kan je een pomp op 240v plaatsen die je koelwater rondpompt..
Werkt het.. leuke aanvulling en niet meer dan dat..
Geen vervanger voor een Standverwarming.