Melding Batterij bijna leeg

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martinez1
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03.06.2014 - 15:43

Ik heb al een tijdje last van een vervelende melding "Batterij bijna leeg" in mijn V70 MY2011. Het is niet de sleutelbatterij.
De melding komt zelfs na een hele lange rit na een aantal seconden naar voren. Volvo dealer laten doormeten, die zei niks aan de hand, kan niks vinden dus sensor waarschijnlijk in de war.
Maar na een tijdje zo verder te hebben gereden vertrouwde ik het toch niet. Dus naar de lokale Bosch Service garage geweest, de laadspanning was te hoog (15,2 V) Dat zou het zijn. De Volvo een dag bij de garage afgegeven, laten testen en na 220.000km bleek de dynamo toch wel aan vervanging toe en dus een gerefurbishedte dynamo er in laten zetten. Uiteindelijke kosten 760 euro's incl. btw.

Maar de melding blijft... en de auto geeft geen krimp. Start altijd en rijdt prima.

Iemand een idee? :'(
-----------------------
V70 2.0T R-Design MY2011 240pk Powershift POLESTAR TUNING
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2809
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

15,2 is vlgs. mij niet te hoog
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21007
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Met 14,4 of 14,5 volt moet het toch wel ophouden.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
trondheim
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
Locatie: NH

Bij mij begon het ook met mijn dynamo. Na het inzetten van een nieuwe (refurbished) en vrijloop bleef hij toch nog enkele rare meldingen geven. Die meldingen werden veroorzaakt door corrosie op de CEM connector door condens/vocht. CEM is toen ook vervangen, meldingen weg, portomonnee leeg.
Hoop dat het meevalt voor je.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
Gebruikersavatar
Martinez1
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03.06.2014 - 15:43

trondheim schreef: Bij mij begon het ook met mijn dynamo. Na het inzetten van een nieuwe (refurbished) en vrijloop bleef hij toch nog enkele rare meldingen geven. Die meldingen werden veroorzaakt door corrosie op de CEM connector door condens/vocht. CEM is toen ook vervangen, meldingen weg, portomonnee leeg.
Hoop dat het meevalt voor je.
Had je ook diezelfde melding gekregen? Of andere?
-----------------------
V70 2.0T R-Design MY2011 240pk Powershift POLESTAR TUNING
Gebruikersavatar
trondheim
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
Locatie: NH

Martinez1 schreef:
trondheim schreef: Bij mij begon het ook met mijn dynamo. Na het inzetten van een nieuwe (refurbished) en vrijloop bleef hij toch nog enkele rare meldingen geven. Die meldingen werden veroorzaakt door corrosie op de CEM connector door condens/vocht. CEM is toen ook vervangen, meldingen weg, portomonnee leeg.
Hoop dat het meevalt voor je.
Had je ook diezelfde melding gekregen? Of andere?
Nee, die was wel anders. De mijne begon met een geel lampje met 'laadsystem onderhoud' (o.i.d?) daarna kwam 'laadsysteem service spoed' en een rood lampje. Dit gebeurde voor de eerste keer op vakantie om de zoveel tijd (ca. 30 minuten). Na laten kijken bij de ADAC, geen probleem (maar ook niet uitgelezen). Starten en vervolgens Zweden, Denemarken en Noorwegen 4500km doorgereden zonder probleem. Terug in Nederland (paar maanden later) begon het weer. Naar Nordicar gereden en na een nieuwe dynamo bleef hij toch nog een fout aangeven. Die klacht kwam uit de CEM bleek uit onderzoek. Daar daar zou ik zelf nooit opgekomen zijn.

Ik zou hem daarom echt even laten uitlezen bij een Volvo specialist. Misschien is het bij jou iets veel simpelers.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Even de spanning meten als de melding opkomt. Als de spanning te laag is weet je dat de accu stuk is
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Martinez1
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03.06.2014 - 15:43

Hmmm.... het zou ook een software dingetje kunnen zijn begrijp ik: http://forums.swedespeed.com/showthread ... ow-battery

Ik kom er nog op terug !
-----------------------
V70 2.0T R-Design MY2011 240pk Powershift POLESTAR TUNING
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”