Uiteindelijk kwam het goed dus.
Ik heb een V40 D4 met o.a. business pack, luxury pack, High performance? audio, trekhaak en nog wat dingen. Zwart lederen bekleding. Vind ik mooi en ziet er chique uit. Kleur is Volvo grijs. (osmium grey) Nog wat losse opties en zo is hij lekker compleet

Inmiddels heb ik bijna 2000 km gereden. Geweldige auto! Ik kan hier hele verhalen neerzetten maar alles staat er al denk ik. Hiervoor reed ik een V50. In 3 jaar 190.000 km mee gereden. Na 2000 km kan ik stellen dat de auto's totaal niet vergelijkbaar zijn. Beide prima auto's maar echt totaal verschillend. (station en hatchback zijn ook niet vergelijkbaar...) Maar ook de S40 was echt een andere auto dan de V40. Die reed meer als de V50.
Wat ik vooral fijn vind is dat de meest gebruikte knoppen gewoon op dezelfde plek zitten. Dus bediening went allemaal snel tussen de Volvo's onderling.
City safe is al een keer getest. Ik had 200km op de teller staan toen ik geen voorrang kreeg van een oude meneer. Hij had mij niet gezien... Voor ik kon reageren stond ik al stil. En de oude man met pet in een Opel tufte rakelings voor mij langs

Navigatie bevalt tot nu toe super. Enige minpunt zover vind ik de spiegeling van de binnenverlichting in mijn zijruitjes. Bij de V50 waren dat de knoppen voor de ramen die in mijn buitenspiegels reflecteerde. Bij de V40 zijn het de knoppen voor de verlichting. Klein ding...
Ik verwacht het komende jaar weer veel kilometers te maken dus als er bijzonderheden zijn dan deel ik het op het forum...