Firmware versie 1.169 staat voor u klaar;
Wijzigingen sinds laatste release:
#nl:- Fix : Nederlandse taal in updater miste tabblad functies bij P3 auto's.
#nl:- Fix : Bepaalde VIN's startend met YV4 (ipv YV1) werkten niet, logica toegevoegd in updater.
#nl:- Functie : P2 (S60/V70/XC70/S80) MY 2002 toegevoegd
#nl:- Algemene kleine verbeteringen en fixes
Canbus Functie Extender (CFE en CFE Plus) van VolvoTech.EU
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Gezocht voor Zaterdag 9 December, in Schiedam:
XC60 met navi 2009-2011 (evt electrisch bedienbare klep, maar niet noodzakelijk)
V70/XC70 2007-2011 met electrisch bedienbare klep
XC90 2013-2014
Heb je nog geen CFE Plus... dan ontvang je die tegen drastische korting als je ons een uur-of-wat je auto laat belezen...
Kun je de 9e niet maar wil je je auto wel aanbieden (passend in het rijtje hierboven natuurlijk), dan graag een mail naar info@volvotech.eu !
XC60 met navi 2009-2011 (evt electrisch bedienbare klep, maar niet noodzakelijk)
V70/XC70 2007-2011 met electrisch bedienbare klep
XC90 2013-2014
Heb je nog geen CFE Plus... dan ontvang je die tegen drastische korting als je ons een uur-of-wat je auto laat belezen...
Kun je de 9e niet maar wil je je auto wel aanbieden (passend in het rijtje hierboven natuurlijk), dan graag een mail naar info@volvotech.eu !
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 2nd Gear member
Indien dit een dubbele post is dan spijt het me.
Ik dacht dit gepost te hebben maar zie het nergens meer.
Wat ik me afvraag is dit.
Als ik bij de CFE Plus de accept RTI aan zet dan gooit hij automatisch de RTI omhoog na starten. Ook als ik die handmatig uit gezet heb voor contact uit.
Kan dit gewijzigd worden in van altijd omhoog en accepteren, naar alleen omhoog als hij niet handmatig is afgesloten.
Of een optie natuurlijk, RTI omhoog na engine start?
Ik dacht dit gepost te hebben maar zie het nergens meer.
Wat ik me afvraag is dit.
Als ik bij de CFE Plus de accept RTI aan zet dan gooit hij automatisch de RTI omhoog na starten. Ook als ik die handmatig uit gezet heb voor contact uit.
Kan dit gewijzigd worden in van altijd omhoog en accepteren, naar alleen omhoog als hij niet handmatig is afgesloten.
Of een optie natuurlijk, RTI omhoog na engine start?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Status van het scherm is niet bekend in de auto helaas. Daar is het system net te oud voor.
CFE Plus stuurt een 'enter' en als het scherm omlaag is, is dat de 'enter' die 'm aanzet....
CFE Plus stuurt een 'enter' en als het scherm omlaag is, is dat de 'enter' die 'm aanzet....
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Je gaat me toch niet vertellen dat je het echt onder de boom laat liggen he 

www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- peterp
- 3rd Gear member
Wilde net deze vraag gaan stellen........Bij mij gaat het scherm nu ook omhoog bij Volvo op contact. Dit is dus niet aan te passen?VolvoTech schreef: Status van het scherm is niet bekend in de auto helaas. Daar is het system net te oud voor.
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dat kan, dan moet je de setting die de enter stuurt naar het scherm uitzetten...
Dan is alles zoals het normaal is.
We gaan er van uit dat iemand die de setting aan heeft ook daadwerkelijk de rti gebruikt en dus die enter practisch vindt omdat de disclaimer text dan automatisch verdwijnt.
Gebruik je de navi niet dan is de setting nutteloos natuurlijk en zorgt er alleen maar voor dat de navi aangezet wordt omdat er een ‘enter’ naar de navi computer edities wordt...
Dan is alles zoals het normaal is.
We gaan er van uit dat iemand die de setting aan heeft ook daadwerkelijk de rti gebruikt en dus die enter practisch vindt omdat de disclaimer text dan automatisch verdwijnt.
Gebruik je de navi niet dan is de setting nutteloos natuurlijk en zorgt er alleen maar voor dat de navi aangezet wordt omdat er een ‘enter’ naar de navi computer edities wordt...
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 2nd Gear member
Vanmorgen de CFE ingesteld en werkt prima, 1x kreeg ik een melding "Engine off" toen ik de sleutel in het contact stak??
Weet niet of andere deze wens ook hebben maar ik zou graag 2 pagina's (als je het zo kan noemen) instellen met informatie.
Ik wil graag meer zien dan 2 regels zeg maar.
Als ik met de draaischijf blader dan zijn er 2 standen achter elkaar die dezelfde info weergeven, Eerst dacht ik dus dat er 2 pagina's met 2 regels waren maar na wijzigen veranderen beide standen van de draaischijf.
Koelvloeistof temp, Interieur temp, Rit, wellicht dat een van de multi info dit al doet.
Daar moet ik nog even mee spelen.
Weet niet of andere deze wens ook hebben maar ik zou graag 2 pagina's (als je het zo kan noemen) instellen met informatie.
Ik wil graag meer zien dan 2 regels zeg maar.
Als ik met de draaischijf blader dan zijn er 2 standen achter elkaar die dezelfde info weergeven, Eerst dacht ik dus dat er 2 pagina's met 2 regels waren maar na wijzigen veranderen beide standen van de draaischijf.
Koelvloeistof temp, Interieur temp, Rit, wellicht dat een van de multi info dit al doet.
Daar moet ik nog even mee spelen.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hi Jasper,
Als je snel nadat je de auto op contact hebt gehad en sleutel hebt verwijderd de sleutel er weer in steekt dan staat de tot ziens tekst er nog.
Deze wordt natuurlijk weer overschreven met welkomst text of diminfo.
2 regels dim-info; cursor omlaag gebruiken voor andere info op regel 2.
Als je snel nadat je de auto op contact hebt gehad en sleutel hebt verwijderd de sleutel er weer in steekt dan staat de tot ziens tekst er nog.
Deze wordt natuurlijk weer overschreven met welkomst text of diminfo.
2 regels dim-info; cursor omlaag gebruiken voor andere info op regel 2.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 2nd Gear member
Hoi,
Nee ik bedoel 2 pagina's, dus 2x2 regels.
Als ik de draaiknop een tikje door doe ga je normaal naar de volgende gegevens, bij de CFE blijft hij nog 1 tikje op de CFE data.
Wat mij vandaag opviel is dat wanneer je het volume op het stuur aanpast de gegevens verdwijnen en even later weer terug komen.
Nee ik bedoel 2 pagina's, dus 2x2 regels.
Als ik de draaiknop een tikje door doe ga je normaal naar de volgende gegevens, bij de CFE blijft hij nog 1 tikje op de CFE data.
Wat mij vandaag opviel is dat wanneer je het volume op het stuur aanpast de gegevens verdwijnen en even later weer terug komen.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
CFE data dat kan, soms wordt de ring beweging niet gelijk gesignaleerd vanuit de lege stand.
(Lege stand is de stand waar je normaliter niks ziet).
Stuurwiel bediening is correct, zit een timeout oo van een paar seconden, dan komt de diminfo weer terug.
(Lege stand is de stand waar je normaliter niks ziet).
Stuurwiel bediening is correct, zit een timeout oo van een paar seconden, dan komt de diminfo weer terug.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- s--mulder
- 2nd Gear member
Is er iemand die een gebruiksaanwijzing heeft voor de installatie van een minicam icm de CFE-plus voor een V70 MY2010? Ik kan op de site van VolvoTech namelijk geen gebruiksaanwijzing vinden.
Edit: zojuist de handleiding van Bob ontvangen, goede service van Volvotech!
Edit: zojuist de handleiding van Bob ontvangen, goede service van Volvotech!
Laatst gewijzigd door s--mulder op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan
MY13 XC60 D5 ADW - R-Design - R-Design Plus Line - Winter Line - 18 inch Cratus
MY11 Ford S-Max 2.0 Ecoboost Titanium - Midnight Sky
MY10 V70 T6 AWD - Summum - Security Line - Driver Support Line - Mobility Line - Active Driving Line - 18 inch Ixion
MY12 V70 D3 - Limited Editon - Luxury Line - Family Line - Driver Support Line - 18 inch Ixion
MY07 V70 D5 - Edition II Sport - Black Saphire
MY05 V50 2.0D - Summum - Black Saphire
MY13 XC60 D5 ADW - R-Design - R-Design Plus Line - Winter Line - 18 inch Cratus
MY11 Ford S-Max 2.0 Ecoboost Titanium - Midnight Sky
MY10 V70 T6 AWD - Summum - Security Line - Driver Support Line - Mobility Line - Active Driving Line - 18 inch Ixion
MY12 V70 D3 - Limited Editon - Luxury Line - Family Line - Driver Support Line - 18 inch Ixion
MY07 V70 D5 - Edition II Sport - Black Saphire
MY05 V50 2.0D - Summum - Black Saphire
-
- 2nd Gear member
Vanmorgen in een parkeergarage geweest, raampje was nog open en dacht dat die wel dicht zou gaan. Helaas niet.
Dus net cfe aan de computer gehangen en alles was goed ingesteld, ramen sluiten na 1x drukken op lock.
Dus terug naar buiten, cfe er in, contact op 2, blauwe lampje na enige tijd uit. Contact uit, motor gestart, raam op een kier, motor uit, portier open en dicht, druk op lock, niets, nog maals en weer niet.
Binnen de cfe mop mode 1 gezet en ramen openen bij 2x unlock..
Dat werkte voor de voor portieren, lock, niets, unlock, auto in en ramen met de hand dicht.
Helaas beide ramen reageren niet meer op het knopje. Uiteindelijk de zekering er uit en toen dicht gekregen.
Opnieuw ramen openen met unlock, alle ramen open.
Met de hand sluiten en alleen bestuurders kant niet willen sluiten.
Er moet dus ergens een storing in de auto of bug in de cfe zitten.
Iemand anders toevallig een cfe plus en V70 van tot 2007 die kan testen?
Dus net cfe aan de computer gehangen en alles was goed ingesteld, ramen sluiten na 1x drukken op lock.
Dus terug naar buiten, cfe er in, contact op 2, blauwe lampje na enige tijd uit. Contact uit, motor gestart, raam op een kier, motor uit, portier open en dicht, druk op lock, niets, nog maals en weer niet.
Binnen de cfe mop mode 1 gezet en ramen openen bij 2x unlock..
Dat werkte voor de voor portieren, lock, niets, unlock, auto in en ramen met de hand dicht.
Helaas beide ramen reageren niet meer op het knopje. Uiteindelijk de zekering er uit en toen dicht gekregen.
Opnieuw ramen openen met unlock, alle ramen open.
Met de hand sluiten en alleen bestuurders kant niet willen sluiten.
Er moet dus ergens een storing in de auto of bug in de cfe zitten.
Iemand anders toevallig een cfe plus en V70 van tot 2007 die kan testen?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Welke fw versie?
Storingen al gelezen en gewist met de CFE Plus?
Storingen al gelezen en gewist met de CFE Plus?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Inmiddels zitten we een kleine .30 verder, 1.195 uit mijn hoofd.
In die of in de tussenversies zit een fix voor ramen.
In die of in de tussenversies zit een fix voor ramen.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 2nd Gear member
De update gedaan, alle ramen gaan nu constant open bij 2x klikken.
Maar bij 2e keer klikken op unlock gaat het portier van de bestuurder weer op slot terwijl de andere open blijven.
Auto starten en de voor portieren willen niet meer dicht.
Afsluiten dan gaan ze wel dicht.
Maar bij 2e keer klikken op unlock gaat het portier van de bestuurder weer op slot terwijl de andere open blijven.
Auto starten en de voor portieren willen niet meer dicht.
Afsluiten dan gaan ze wel dicht.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Doe maar even aanmelden als bug via support link aub.
Kijken we even mee, is nl geen bekend probleem.
Kijken we even mee, is nl geen bekend probleem.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu